Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Defecte stuurbekrachtiging en APK?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Defecte stuurbekrachtiging en APK?

    Mijn B4 is weer gekeurd zonder al te veel problemen. Wel zegt de garagist dat de stuurbekrachtiging problemen vertoont, maar hij vindt het niet meer de moeite om daar in te investeren. Wat zijn jullie ervaringen met de stuurbekrachtiging?

    Het zou dus kunnen zijn dat dit mijn laatste jaar of maanden B4 wordt, na een welbesteed bestaan van 27 jaar en 315.000 km.
    Laatst gewijzigd door Paudio; 29-11-20 om 10:46.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Defecte stuurbekrachtiging en APK?

    Kun je die problemen wat duidelijker omschrijven? Veel voorkomend probleem is een lekkend stuurhuis.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Defecte stuurbekrachtiging en APK?

    Ik zal morgen even bellen met m'n garagist. Ik vermoed dat dat het inderdaad is. Zat ook veel olie op het blok, zonder dat dat daaruit leek te komen.

    Nu stuurt de auto strak en wat zwaarder. Het lijkt inderdaad een lekkend stuurhuis.
    Laatst gewijzigd door Paudio; 29-11-20 om 15:14.

  4. #4
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard Re: Defecte stuurbekrachtiging en APK?

    Dat hoeft toch niet het einde van de auto te betekenen? Daar is vast goed aan te komen en vervangen zal ook geen rampenklus zijn bij een 4 cylinder.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    1991 Audi 80 1.6, 1994 Audi Avant RS2
    Leasert: nu: 2018 Hyundai Ionic Electric; ex: 2013 Chevrolet Volt LTZ, 2009 Audi A3 SB 1.4T

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Defecte stuurbekrachtiging en APK?

    Gereviseerd stuurhuis kost een paar honderd, dito voor vervangen. Zonde om een verder goede auto voor weg te doen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Defecte stuurbekrachtiging en APK?

    Punt is wel dat je met zo'n oude auto nooit weet wat er daarna stuk zal gaan, maar ik overweeg m'n opties.

    Plus dat ik sinds een klein jaar in de thuiszorg werk en veel korte stukjes naar cliënten moet rijden.

    Update: even aankijken hoe het stuurhuis zich houdt cq of de lekkage licht of ernstig is. Ik heb spul gekocht om in het reservoir te doen. Dat zou de lekkage moeten of kunnen stoppen.

    Dat de auto anders stuurde kwam doordat het stuurwiel tijdens de keuring los is geweest. De claxon deed 't niet doordat de sleepring geen contact maakte. Ik vermoedde dat zelf ook al toen ik de boel een keer los had. Ze hebben het stuur eraf gehad en de unit wat naar voren getrokken, maar daardoor liep het stuurwiel zwaar. Dat is verholpen en het voelt weer flubberig aan als vanouds.
    Laatst gewijzigd door Paudio; 01-12-20 om 14:55.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Defecte stuurbekrachtiging en APK?

    Ps flesje lekdichter gekocht voor stuurhuis. Staat er op: 3 procent van het volume aan nieuwe olie. Geen idee hoeveel of er in gaat.

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Defecte stuurbekrachtiging en APK?

    Ik ben geen fan van lekdichter. Dich ook kleine openingen binnenin het systeem, zoals in de pomp. Wordt het straks toch nog duur.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Defecte stuurbekrachtiging en APK?

    zeker in m'n koelsysteem zou ik zoiets ook niet gebruiken. Ik kijk het even aan, wat het vloeistofniveau nu doet

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Defecte stuurbekrachtiging en APK?

    Streepje op het tankje bij het huidige niveau stuurbekrachtigingsolie gezet en nu afwachten of het zakt komende weken, maanden...?

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Defecte stuurbekrachtiging en APK?

    Update, tot nu toe nauwelijks of geen daling van het olieniveau in het tankje na een kleine 500 km.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •