Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 92

Onderwerp: 80 als dagelijks vervoer

  1. #21

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Dag Paudio.

    Een Audi 80 is prima te gebruiken als dagelijkse auto. Heb er weer één sinds vorige week. Een 1.6 uit 1992 met 71.000 km origineel van de eerste eigenaar. Dealer onderhouden. Via een garage gekocht. Moet goed gepoetst worden, maar wat rijden ze fijn! 21 (!) jaar geleden had ik exact dezelfde auto en kleur, maar dan met 1.9 dieselmotor. Heb echt van alles gereden en nog 6 auto's (VW Corrado's), maar de Audi blijft in het systeem zitten. Je verkoopt het en je gaat het gelijk weer missen. De 1.8S heb ik ook gehad hiervoor en werd me (mede door dit forum gewezen op de comfort edition met velourse bekleding) en had een schuifdak origineel en zo'n audio-pakket standaard. Erg fijne auto. De 1.6 kan ik niet bestempelen als rumoerig. Integendeel, maar dat kan ook komen door de originele uitlaat icm de lage kmstand. De 1.8 zou ook mijn eerste keuze zijn. De 1.6 moet er wat harder aan trekken inderdaad. Je moet er gewoon meer de tijd voor nemen en het onthaast. Harder dan 100 km/h mag je overdag toch niet, dus tja. Is dat zo'n groot nadeel? Ik zou gewoon gaan zoeken naar een nette en vergelijken. Maar dagelijks een 80, maakt het plaatje compleet en geeft rust. Sterker nog; ik overweeg er één bij te kopen als semi-daily. Gewoon om ervan te houden zeg maar
    Laatst gewijzigd door Marcus BBS; 24-04-21 om 01:40.

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Is het die mooie witte die laatst te koop stond? Precies wat je zegt: als je 'm verkoopt ga je 'm missen....

    Mijn B4 had de bekende 66 kw 2.0 motor en was dus ook niet erg vlot, totdat je op de snelweg kwam. Even inhalen ging uitstekend, leek wel of ie dan pas wat los kwam.

  3. #23
    Viper109's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    28
    Posts
    215
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Verschil tussen een monopoint en carburateur in onderhoud en onderdelen lijkt me nihil. De multipoint is ook goed mee te werken maar vereist wat basiskennis over het systeem. 90pk Is wat in mijn ogen een B3 eigenlijk altijd wel moet hebben.
    Restaurateur
    -Audi 100 2.3E 1988 NF
    -Audi 90 2.3E 1987 NG

  4. #24

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Hallo Paudio.

    De mijne is grijs. Ik heb die witte voor jou laten staan. Ga je voor de B3 of de B4? Moet zeggen, dat een Audi 90 me ook fraai lijkt ivm die 5 cilinder. Dan weet je zeker dat je genoeg trekkracht hebt. Het is toevallig een 1.6, maar vindt maar eens een nette. Ik vind het stukje van Arnout ook erg interessant. 20 jaar bezit en zoveel kilometers! Respect en een mooi voorbeeld. Ben wel benieuwd hoe jij die prestaties ervaart.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    hoi Marcus, ik weet 't nog niet hoor. De 90 is lastig te vinden en prijzig. Ook veel 80's zijn denk ik afgetrapt of verwaarloosd. Mijn oude B4 was niet zo mooi meer, maar wel altijd onderhouden.

    Ik rijd weinig km per jaar en gebruik m'n auto's voor korte ritjes in de ouderenzorg, losse klussen en bezoek aan familie en vrienden. Daarom had ik een kleinere Toyota gekocht.


  6. #26

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paudio Bekijk Berichten
    hoi Marcus, ik weet 't nog niet hoor. De 90 is lastig te vinden en prijzig. Ook veel 80's zijn denk ik afgetrapt of verwaarloosd. Mijn oude B4 was niet zo mooi meer, maar wel altijd onderhouden.

    Ik rijd weinig km per jaar en gebruik m'n auto's voor korte ritjes in de ouderenzorg, losse klussen en bezoek aan familie en vrienden. Daarom had ik een kleinere Toyota gekocht.
    Hoi Paudio.

    Ze zijn oud. Een oude auto vraagt werk. Ik kom ook echt wel werk tegen. Kachel wordt niet warm, moet koelvloeistof bijvullen, grote beurt enz. Het is deels ook de hobby he? Maar ik denk eerlijk gezegd, dat een nieuwe auto niet zoveel goedkoper is. Sterker nog; duurder en waar beleef je de meeste fun aan? Afgetrapt? Tja, laat je gevoel spreken en al die zaken gelden ook voor nieuwere auto's. Dat is mede één van de redenen, dat ik die juist niet koop. Wie koopt een Audi 80 om hard te rijden? Als iemand de auto jaren heeft gehad en er zit een onderhoudshistorie bij, dan zit je redelijk safe dacht ik hoor. Een Audi 90 kun je uit Duitsland halen. Je mist de Audi dus nog niet genoeg

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Aha, jij had dus ook dat koelvloeistofprobleem? Mijn kacheltje werd warm, maar bepaalde standen werkten minder. Ook ik moest geregeld een beetje bij vullen.

    Ik heb mijn B4 begin 2010 voor 1700 euro gekocht en in elf jaar tijd naar de 317.000 km gereden. Uiteraard ging er wel eens iets stuk, maar op een keer een ruilblok na was het allemaal slijtage (banden, uitlaat compleet, remmen, dynamo). Al met al was ik niet zo duur uit.

  8. Ad
  9. #28
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Een goede Typ89 of B4 zijn wel te vinden hoor. Goed zoeken en geduld hebben. Laatst stond er nog een mooie 1.8S automaat met 110.000 km op de marktplaats.
    Er is zat over geschreven, maar ik zou een 1.8s nemen als je een Typ89 zoekt, of een 2.0E (115 pk) of 2.3E als je voor een B4 gaat. Ik heb een prachtige B4 2.3E jaren geleden laten gaan (foto’s staan nog wel ergens op het forum) ten gunste van mijn eerste auto, een Typ89 1.6. De lak van de B4 is wel beter dan van de Typ89, zeker de donkere kleuren. De mijne heeft erg veel last van afbladderende en scheurende blanke lak. Anders dan dat: als een zonnetje met nu 330.000 km op de klok. Maar vergis je niet in onderhoud hoor, er gaat van alles stuk door ouderdom, een beetje handigheid zelf is dan wel fijn.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    1991 Audi 80 1.6, 1994 Audi Avant RS2
    Leasert: nu: 2018 Hyundai Ionic Electric; ex: 2013 Chevrolet Volt LTZ, 2009 Audi A3 SB 1.4T

  10. #29

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Paudio. Je leest het al; je kunt niet om een Audi heen zeg maar. Die 1.8 moet het dan maar worden toch?
    Vind het bericht van Arnout ook interessant, omdat hij hem al zo lang heeft en ik eigenlijk dezelfde vraag heb als Paudio. Als ik om me heen kijk in het straatbeeld, zie ik ze nergens meer rijden. Wellicht loop ik wat achter. Ik vind het ook het 'huiselijke' gevoel en de rust die de auto van binnen uitstraalt mee spelen. Voor relatief weinig geld, koop je een degelijke auto. Arnout; jij rijdt jouw Audi gewoon op? Mag ik vragen waarom jij later geen 1.8 genomen hebt en aan deze 1.6 bent blijven hangen?

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Hier op Zuid-Beveland (Zeeland) zie ik er soms nog rijden. Op Wemeldinge zag ik er twee en tot voor kort een mooie B4 in bordeauxrood op 's Gravenpolder. Die is gelijk met mijn eigen B4 verdwenen. In Vlissingen zie ik er soms ook nog waaronder een prachtige B4 in dezelfde blauwgroene kleur als mijn oude.

    De B5 zie ik nog veel vaker. Daar zijn er bij mijn weten veel meer van verkocht

  12. #31
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Audi 80s zijn vooral massaal geëxporteerd.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #32
    MartijnM71's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2018
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paudio Bekijk Berichten
    Hier op Zuid-Beveland (Zeeland) zie ik er soms nog rijden. Op Wemeldinge zag ik er twee en tot voor kort een mooie B4 in bordeauxrood op 's Gravenpolder. Die is gelijk met mijn eigen B4 verdwenen. In Vlissingen zie ik er soms ook nog waaronder een prachtige B4 in dezelfde blauwgroene kleur als mijn oude.

    De B5 zie ik nog veel vaker. Daar zijn er bij mijn weten veel meer van verkocht
    Op Schouwen-Duiveland ook 1 sinds begin dit jaar. Ik heb een B4 gekocht voor erbij als ik weer eens problemen heb met mijn B6

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
    HEX V2 Can Zeeland

  14. #33
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcus BBS Bekijk Berichten
    Arnout; jij rijdt jouw Audi gewoon op? Mag ik vragen waarom jij later geen 1.8 genomen hebt en aan deze 1.6 bent blijven hangen?
    Ik kan er geen afstand van doen. Het is mijn eerste auto en ik heb hem in die eerste jaren helemaal volgepropt met opties uit luxere modellen: toerenteller, cruise control, elektrische ramen en spiegels, leren interieur uit een 90 20V en een standkachel. Originele lichtmetalen wielen zitten er ook op. Dat maakt het wat lastig te verkopen.
    Ik rijdt hem niet als eerste auto, al staat hij niet warmpjes in een garage. Vaste kosten zijn laag, afschrijving is nul en technisch is hij goed. Wel komen de gebruikelijke zaken er nu aan: kleppen van de verwarming zijn op, lak zoals gezegd is erg slecht, voorscherm rechts roest (2 roestvrije heb ik al gekocht) en subframe en veerpoten moeten eens opgeknapt worden.
    Ik ben daar nog niet uit, maar als ik er weer eens in rijd verbaas ik me over het uitzicht en hoe fijn hij rijdt. Vandaag krijgt hij in elk geval 4 nieuwe Michelin bandjes, de oude waren uitgedroogd (voor 9 jaar oud, achter 13...)


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    1991 Audi 80 1.6, 1994 Audi Avant RS2
    Leasert: nu: 2018 Hyundai Ionic Electric; ex: 2013 Chevrolet Volt LTZ, 2009 Audi A3 SB 1.4T

  15. #34

    Post Re: 80 als dagelijks vervoer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arnout Bekijk Berichten
    Ik kan er geen afstand van doen. Het is mijn eerste auto en ik heb hem in die eerste jaren helemaal volgepropt met opties uit luxere modellen: toerenteller, cruise control, elektrische ramen en spiegels, leren interieur uit een 90 20V en een standkachel. Originele lichtmetalen wielen zitten er ook op. Dat maakt het wat lastig te verkopen.
    Ik rijdt hem niet als eerste auto, al staat hij niet warmpjes in een garage. Vaste kosten zijn laag, afschrijving is nul en technisch is hij goed. Wel komen de gebruikelijke zaken er nu aan: kleppen van de verwarming zijn op, lak zoals gezegd is erg slecht, voorscherm rechts roest (2 roestvrije heb ik al gekocht) en subframe en veerpoten moeten eens opgeknapt worden.
    Ik ben daar nog niet uit, maar als ik er weer eens in rijd verbaas ik me over het uitzicht en hoe fijn hij rijdt. Vandaag krijgt hij in elk geval 4 nieuwe Michelin bandjes, de oude waren uitgedroogd (voor 9 jaar oud, achter 13...)


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Hallo Arnout,

    Mooi stukje! En wat een leuke opties! Is die cruise-control standaard van Audi of after-market? Ik overweeg ook om hem luxer te maken. Zo'n toerenteller heb ik al eens omgebouwd en is leuk om mee bezig te zijn. Zo'n interieur is mooi of de uitvoering met velourse-stof en open hoofdsteunen. Wat voor speakers heb jij er achterin? Mijn 1.8S had zo'n soundpakket affabriek en zo'n luxe balk op de koffer. Achteraf had ik die nooit weg moeten doen natuurlijk en schuifdak. Daar kom je altijd te laat achter. Hedenavond weer even gereden, maar wat rijden ze fijn en die rust die het uitstraalt van binnen. Heb ook een tijd wat anders gereden (Renault Clio), maar dan mis ik dit toch echt wel.
    Is er ook een plaatje te zien van jouw bolide? Vind dat erg leuk en ben nog niet zo handig met het forum.
    Paudio; heb even voor je gekeken. Als je intoets op marktplaats Audi 90, dan staat er al één voor je klaar. Instappen en genieten maar! Hou er rekening mee, dat de 2.0E en de automaat zwaarder zijn, dan de overige versies. Ik meende, dat de belasting bij jou eens genoemd werd als punt (maar kan me vergissen).

  16. #35

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    MartijnM71; logisch! Mooie aankoop en geniet ervan!

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Mijn B4 was betrouwbaar en problemen waren meestal vlot en niet al te duur op te lossen. Een nieuw stuk uitlaat en katalysator waren even prijzig, maar vergeleken met de kosten bij veel moderne auto's een lachertje. Punt was wel dat het soms niet leek op te houden: middendemper, achterbanden, katalysator en voorpijp, koppakking, voorbanden, apk's. Allemaal dingen die dan weer voor een jaar of wat of zelfs lange tijd in orde zijn, maar je vreest steeds voor het volgende...

    Als ik weer voor een mooie B3 of B4 ga wil ik een basisversie, met handbediende ramen etc.

  18. #37
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Als je dat soort kosten vreest, kun je beter geen oude auto -van welk merk ook- erbij nemen. Of iets kopen van een paar honderd euro en rijden tot-ie stuk gaat en weer vervangen. Autorijden is geen goedkope hobby.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  19. #38

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paudio Bekijk Berichten
    Mijn B4 was betrouwbaar en problemen waren meestal vlot en niet al te duur op te lossen. Een nieuw stuk uitlaat en katalysator waren even prijzig, maar vergeleken met de kosten bij veel moderne auto's een lachertje. Punt was wel dat het soms niet leek op te houden: middendemper, achterbanden, katalysator en voorpijp, koppakking, voorbanden, apk's. Allemaal dingen die dan weer voor een jaar of wat of zelfs lange tijd in orde zijn, maar je vreest steeds voor het volgende...

    Als ik weer voor een mooie B3 of B4 ga wil ik een basisversie, met handbediende ramen etc.
    Ik snap je punt wel. Meestal koop ik een goede basis met weinig kilometers en vervang zoveel mogelijk zaken ook preventief. Dus i.p.v. alleen een einddemper, een complete uitlaat en niet 1 wiellager, maar gelijk 2 door kwaliteitsonderdelen. Dat kost meer uiteraard, maar voorkom je (hopelijk), dat je er steeds mee bezig moet zijn. Als je nieuw rijdt,schrijf je veel af en dat kan vaak allemaal wel, want daar hebben we geen invloed op. Maar als een oude auto van een paar honderd euro geld kost, dan is elke 50e er één teveel lijkt het. Die instelling hoor ik vaak. Maar als je toch iets koopt, waar je blij van wordt, dan mag dat toch geld kosten? Dan rij je toch nog niet duur en voorkom je enigzins de door jouw genoemde zaken. Helemaal voorkomen kun je het niet, maar je komt een eind. Ook met nieuwe auto's ben je niet gevrijwaard van die zaken. Vaak zijn het lampjes op het dashboard enz die branden, maar moet je ook mee bezig en dat is (naast de afschrijving) ook niet goedkoop. Mindset dus. Maar je hoeft geen angst te hebben. Je wilt heel graag een Audi B3 en geniet gewoon wat JIJ leuk vindt. Ik vind het echt onvoorstelbaar hoe zo'n auto nog rijdt en ben er zeer verbaast over, dat mensen hier niet meer in willen rijden. Je rijdt voor weinig toch in een super auto en echt roest kennen ze vaak niet of amper en zijn goedkoop. Wat wil je dan nog meer? Je mist de Audi en dat gevoel gaat niet meer weg en blijft je achtervolgen. Om jezelf de rust te gunnen kun je hem beter gewoon gaan halen Er staat een hele mooie grijze voor je te koop.
    Laatst gewijzigd door Marcus BBS; 29-04-21 om 23:47.

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Als je dat soort kosten vreest, kun je beter geen oude auto -van welk merk ook- erbij nemen. Of iets kopen van een paar honderd euro en rijden tot-ie stuk gaat en weer vervangen. Autorijden is geen goedkope hobby.
    Ik heb het elf jaar volgehouden met mijn B4 en afgezien van het ruilblok had ik er geen dure aan. Vaak kostte de apk rond de 200 euro en kwam er in de loop van het jaar wat bij, bv banden, of deel uitlaat. Ik heb nu een 23 jaar oude Corolla. Van een oude man geweest.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcus BBS Bekijk Berichten
    Ik snap je punt wel. Meestal koop ik een goede basis met weinig kilometers en vervang zoveel mogelijk zaken ook preventief. Dus i.p.v. alleen een einddemper, een complete uitlaat en niet 1 wiellager, maar gelijk 2 door kwaliteitsonderdelen. Dat kost meer uiteraard, maar voorkom je (hopelijk), dat je er steeds mee bezig moet zijn. Als je nieuw rijdt,schrijf je veel af en dat kan vaak allemaal wel, want daar hebben we geen invloed op. Maar als een oude auto van een paar honderd euro geld kost, dan is elke 50e er één teveel lijkt het. Die instelling hoor ik vaak. Maar als je toch iets koopt, waar je blij van wordt, dan mag dat toch geld kosten? Dan rij je toch nog niet duur en voorkom je enigzins de door jouw genoemde zaken. Helemaal voorkomen kun je het niet, maar je komt een eind. Ook met nieuwe auto's ben je niet gevrijwaard van die zaken. Vaak zijn het lampjes op het dashboard enz die branden, maar moet je ook mee bezig en dat is (naast de afschrijving) ook niet goedkoop. Mindset dus. Maar je hoeft geen angst te hebben. Je wilt heel graag een Audi B3 en geniet gewoon wat JIJ leuk vindt. Ik vind het echt onvoorstelbaar hoe zo'n auto nog rijdt en ben er zeer verbaast over, dat mensen hier niet meer in willen rijden. Je rijdt voor weinig toch in een super auto en echt roest kennen ze vaak niet of amper en zijn goedkoop. Wat wil je dan nog meer? Je mist de Audi en dat gevoel gaat niet meer weg en blijft je achtervolgen. Om jezelf de rust te gunnen kun je hem beter gewoon gaan halen Er staat een hele mooie grijze voor je te koop.
    Welke grijze bedoel je? Ik zie er een paar. Heb je tips welke mooi zijn eventueel?
    Laatst gewijzigd door tom; 30-04-21 om 08:06.

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2018
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Heb al best wat jaren een b4 80 avant 2.0E (115 pk). Sinds een jaar of drie ook mijn enige auto, dus ook mijn daily. Ooit gekocht als tussentijdse ouwe barrel, maar deze auto heeft zich 200% bewezen! Ieder jaar weer lachend door de APK, goedkope simpele reparaties, die dan ook erg zeldzaam zijn. Geen roest is ook erg fijn, slaapt gewoon buiten.

    Zelf een ton mee gereden, staat nu rond de 380000. Hele gezin erin en afgeladen vol, het maakt allemaal niet uit. Rijcomfort is erg goed. Echt een top ding. Ik doe er nu dus ook lange vakantie ritjes mee. Eerst een beetje spannend, nu durf ik er mee naar China als het zou moeten.
    Laatst gewijzigd door Hey; 30-04-21 om 15:54.

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •