Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 92

Onderwerp: 80 als dagelijks vervoer

  1. #41

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paudio Bekijk Berichten
    Ik heb het elf jaar volgehouden met mijn B4 en afgezien van het ruilblok had ik er geen dure aan. Vaak kostte de apk rond de 200 euro en kwam er in de loop van het jaar wat bij, bv banden, of deel uitlaat. Ik heb nu een 23 jaar oude Corolla. Van een oude man geweest.

    Welke grijze bedoel je? Ik zie er een paar. Heb je tips welke mooi zijn eventueel?
    Voor €200,-- per jaar aan kosten rij je ja voor bijna voor niks. Jij noemt de B3 vaker en ik snap dat. Je hebt nu ook een oude auto, dus kun je daarvoor toch beter een Audi halen? Heb net wat reviews gelezen op autoweek over nieuwere auto's, maar is dat het dan? Links of rechtsom kost het geld. Dan maar een Audi toch?
    Lees het bericht van 'Hey' en heeft toch ook een dergelijk (leuk) verhaal? Dus wat let je?

    Er staat een 91-er op mp. Met schuifdak ook nog en bij een garage. Kun je mooi de Toyota inruilen. Ik haal me er zelf tzt ook een 1.8S bij op. Heerlijk die dingen. Ik weet niet of een link door mag sturen hier, dan zou het iets makkelijker worden. Heeft 76.000 km. Nu moet je hem kunnen vinden toch?
    Laatst gewijzigd door Marcus BBS; 30-04-21 om 23:08.

  2. #42

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hey Bekijk Berichten
    Heb al best wat jaren een b4 80 avant 2.0E (115 pk). Sinds een jaar of drie ook mijn enige auto, dus ook mijn daily. Ooit gekocht als tussentijdse ouwe barrel, maar deze auto heeft zich 200% bewezen! Ieder jaar weer lachend door de APK, goedkope simpele reparaties, die dan ook erg zeldzaam zijn. Geen roest is ook erg fijn, slaapt gewoon buiten.

    Zelf een ton mee gereden, staat nu rond de 380000. Hele gezin erin en afgeladen vol, het maakt allemaal niet uit. Rijcomfort is erg goed. Echt een top ding. Ik doe er nu dus ook lange vakantie ritjes mee. Eerst een beetje spannend, nu durf ik er mee naar China als het zou moeten.
    Leuk verhaal! De 80 avant vind ik persoonlijk ook nog mooier! Gewoon doorzetten en zuinig op zijn. Hij heeft zich al bewezen immers

  3. #43

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    De Corolla mag voorlopig blijven, want ideaal voor korte ritjes en goedkoop in onderhoud naar het zich laat aanzien. Ik werk parttime in de thuiszorg en ben zzp-er wat betekent dat ik niet zoveel te makken heb.

    Maar voor de Audi 80 heb ik een zwak. Het rijcomfort is inderdaad prima en de stoelen zitten lekker. De nieuwe eigenaresse van mijn B4 rijdt er nu enkele weken mee en is er blij mee. Ze haalt een verbruik van 1 op 13,6 liet ze weten. Eigenlijk had ik de auto wel willen houden, maar hij stond in mijn garage kan beter worden gebruikt. Misschien brengt ze de auto volgend jaar wel terug. Ik heb gezegd dat dat ok zou zijn.
    Laatst gewijzigd door Paudio; 01-05-21 om 19:36.

  4. #44

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paudio Bekijk Berichten
    De Corolla mag voorlopig blijven, want ideaal voor korte ritjes en goedkoop in onderhoud naar het zich laat aanzien. Ik werk parttime in de thuiszorg en ben zzp-er wat betekent dat ik niet zoveel te makken heb.

    Maar voor de Audi 80 heb ik een zwak. Het rijcomfort is inderdaad prima en de stoelen zitten lekker. De nieuwe eigenaresse van mijn B4 rijdt er nu enkele weken mee en is er blij mee. Ze haalt een verbruik van 1 op 13,6 liet ze weten. Eigenlijk had ik de auto wel willen houden, maar hij stond in mijn garage kan beter worden gebruikt. Misschien brengt ze de auto volgend jaar wel terug. Ik heb gezegd dat dat ok zou zijn.
    Is een Corolla goedkoper in onderhoud dan? Is toch geen punt, dat je weinig te makken hebt? Dan past een B3 goed bij je. Als je de Corolla inruilt voor de B3 en tzt komt de B4 terug, dan zit je sowieso goed. Dat komt dan heel goed uit. Rij er om en om wat in en heb je het gevoel, dat je steeds in een nieuwe auto rijdt
    Dat verbruik is erg zuinig. Mijn eerste tank was 1 op 10.8 en nu 1 op 12.6 met super plus 98 en lange afstanden. Dat moet volgens mij beter kunnen lees ik links en rechts.
    Laatst gewijzigd door Marcus BBS; 02-05-21 om 02:07.

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Ik haalde met de B4 met ABT 2.0 motor meestal 1 op 12 in de koude maanden en 1 op 13,5 in de zomer. Mijn beste resultaat was 1 op 14,6 tijdens een lange rit vanuit Zuid-Frankrijk.

    Maar met de Corolla is 1 op 15 a 16 geen punt.


  6. #46
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcus BBS Bekijk Berichten
    Hallo Arnout,

    Mooi stukje! En wat een leuke opties! Is die cruise-control standaard van Audi of after-market? Ik overweeg ook om hem luxer te maken. Zo'n toerenteller heb ik al eens omgebouwd en is leuk om mee bezig te zijn. Zo'n interieur is mooi of de uitvoering met velourse-stof en open hoofdsteunen. Wat voor speakers heb jij er achterin? Mijn 1.8S had zo'n soundpakket affabriek en zo'n luxe balk op de koffer. Achteraf had ik die nooit weg moeten doen natuurlijk en schuifdak. Daar kom je altijd te laat achter. Hedenavond weer even gereden, maar wat rijden ze fijn en die rust die het uitstraalt van binnen. Heb ook een tijd wat anders gereden (Renault Clio), maar dan mis ik dit toch echt wel.
    Is er ook een plaatje te zien van jouw bolide? Vind dat erg leuk en ben nog niet zo handig met het forum.
    Paudio; heb even voor je gekeken. Als je intoets op marktplaats Audi 90, dan staat er al één voor je klaar. Instappen en genieten maar! Hou er rekening mee, dat de 2.0E en de automaat zwaarder zijn, dan de overige versies. Ik meende, dat de belasting bij jou eens genoemd werd als punt (maar kan me vergissen).
    Alle opties, behalve de standkachel (dat is een Webasto) zijn orginele Audi delen. Er moest wel een kogelkopje aan de gasklep van de carburateur gemaakt worden, omdat de PP motor nooit een cruise als fabrieksoptie had. Ik heb alleen speakers in het dashboard, niks acherin. Dat heeft wel op de lijst gestaan, maar ga ik nu niet meer doen. Een paar foto's om een indruk te krijgen (de foto's van de buitenkant zijn al een paar jaar oud ):

    IMGP2903 small edited.jpg IMGP2905 edited small.jpg DSCF5003_small.jpg DSCF5008_small.jpg DSCF5004_small.jpg
    1991 Audi 80 1.6, 1994 Audi Avant RS2
    Leasert: nu: 2018 Hyundai Ionic Electric; ex: 2013 Chevrolet Volt LTZ, 2009 Audi A3 SB 1.4T

  7. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arnout Bekijk Berichten
    Alle opties, behalve de standkachel (dat is een Webasto) zijn orginele Audi delen. Er moest wel een kogelkopje aan de gasklep van de carburateur gemaakt worden, omdat de PP motor nooit een cruise als fabrieksoptie had. Ik heb alleen speakers in het dashboard, niks acherin. Dat heeft wel op de lijst gestaan, maar ga ik nu niet meer doen. Een paar foto's om een indruk te krijgen (de foto's van de buitenkant zijn al een paar jaar oud ):

    IMGP2903 small edited.jpg IMGP2905 edited small.jpg DSCF5003_small.jpg DSCF5008_small.jpg DSCF5004_small.jpg
    Hallo Arnout,

    Zo, wat een leuke opties! Zo op het oog ziet hij er heel knap uit. Blijf die kleur ook leuk vinden. Speakers achterin maakt hem af Die style met die velgen vind ik ook fraai hoor. Zijn die nu de zogenaamde aero-velgen? Staat hem goed. Als je de lak aan laat pakken, dan de bumper ook maar mee?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paudio Bekijk Berichten
    Ik haalde met de B4 met ABT 2.0 motor meestal 1 op 12 in de koude maanden en 1 op 13,5 in de zomer. Mijn beste resultaat was 1 op 14,6 tijdens een lange rit vanuit Zuid-Frankrijk.

    Maar met de Corolla is 1 op 15 a 16 geen punt.
    Dat is een verschil, maar je rijdt weinig per jaar zeg je. Is dat dan zo'n doorslaggevende factor? Stel je hebt laswerkzaamheden aan de Toyota, dan is de Audi weer in het voordeel Die genoemde waarde van jouw B4 is toch ook heel erg netjes? En als je een B3 1.8S ophaalt, dan heb je hetzelfde verbruik als jouw Corolla he? Moet wel eerlijk toegeven, dat de mijne niet heel zuinig is. Ik denk dat ik daar nog wat aan vervangen moet links en rechts. Ook met invoegen, zou ik toch wel voor de 1.8 gaan. Het is te doen, maar zeker gezien het verbruik zou ik die 1.8 hanteren. Mooi vooruitzicht voor jou; eindelijk weer een Audi!
    Laatst gewijzigd door tom; 03-05-21 om 02:49.

  8. Ad
  9. #48

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Die B3 van Arnout is ook wel supermooi. De mijne was nogal verschoten met de jaren, vooral op het dak en de kofferbak. Met de 1.8 motor moet 1 op 15 zelfs haalbaar zijn. Het loont vaak de moeite om de verschillende onderdelen eens na te lopen. Ik verbeterde mijn verbruik vorig jaar van 1 op 10 naar 1 op 12 a 13 door even het luchtfilter te vervangen (16 euro).

    Overigens valt het me op dat de B3's van rond de duizend euro waar ik naar keek snel verkocht raken nu. Ik hoop dat mensen de B3 en B4 gaan ontdekken als best fijne klassiekers. Wie weet komt mijn B4 in de loop van het jaar wel terug. De nieuwe eigenaresse zocht een auto waar ze een jaar mee kan rijden en weet dat ik de auto niet van harte weg deed.

    Laswerk aan de Toyota verwacht ik niet direct. Ik heb het autootje gekocht in keurige staat, met recente beurt, verse distributie, vier nieuwe banden en nieuwe accu. Een andere Audi 80 zou voor erbij zijn. Ik heb een garagebox.

  10. #49

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paudio Bekijk Berichten
    Die B3 van Arnout is ook wel supermooi. De mijne was nogal verschoten met de jaren, vooral op het dak en de kofferbak. Met de 1.8 motor moet 1 op 15 zelfs haalbaar zijn. Het loont vaak de moeite om de verschillende onderdelen eens na te lopen. Ik verbeterde mijn verbruik vorig jaar van 1 op 10 naar 1 op 12 a 13 door even het luchtfilter te vervangen (16 euro).

    Overigens valt het me op dat de B3's van rond de duizend euro waar ik naar keek snel verkocht raken nu. Ik hoop dat mensen de B3 en B4 gaan ontdekken als best fijne klassiekers. Wie weet komt mijn B4 in de loop van het jaar wel terug. De nieuwe eigenaresse zocht een auto waar ze een jaar mee kan rijden en weet dat ik de auto niet van harte weg deed.

    Laswerk aan de Toyota verwacht ik niet direct. Ik heb het autootje gekocht in keurige staat, met recente beurt, verse distributie, vier nieuwe banden en nieuwe accu. Een andere Audi 80 zou voor erbij zijn. Ik heb een garagebox.
    Hallo Paudio.

    De Audi's voor dat geld gaan inderdaad snel naar liefhebbers valt mij ook op. Zodra er een 1.8S voorbij komt met een goede historie, dan zou ik toe gaan happen. Of inderdaad wachten op die oude B4 van jou, maar als de auto de vrouw bevalt, zal ze hem niet zo snel weg doen denk ik.

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Dat laatste moet ik even afwachten. Ze is blij met de wagen, maar heeft niets met auto's of het onderhoud ervan. Voordeel van mijn oude B4 is dat ik redelijk goed weet wat er goed aan is en wat er mankeert.

  12. #51

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paudio Bekijk Berichten
    Dat laatste moet ik even afwachten. Ze is blij met de wagen, maar heeft niets met auto's of het onderhoud ervan. Voordeel van mijn oude B4 is dat ik redelijk goed weet wat er goed aan is en wat er mankeert.
    Is het dan wel verstandig om die terug te nemen? Denk aan warm rijden enz.

  13. #52

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Het is geen verkeerde auto. Ramen haperen en koelvloeistof zakt wat. En de lak is deels lelijk. Laatste jaren veel aan vervangen. Bijna elke B3 of B4 zal wel iets mankeren intussen. Of je betaalt de hoofdprijs. Ik kijk het even aan.

  14. #53

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paudio Bekijk Berichten
    Het is geen verkeerde auto. Ramen haperen en koelvloeistof zakt wat. En de lak is deels lelijk. Laatste jaren veel aan vervangen. Bijna elke B3 of B4 zal wel iets mankeren intussen. Of je betaalt de hoofdprijs. Ik kijk het even aan.
    Of je ruilt hem om. De kans bestaat dat het Audi-gevoel weg zakt. Is herkenbaar en had dat ook, tot ik er weer in ging rijden en me afvroeg, waarom ik dit niet eerder heb gedaan

  15. #54

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Smile Re: 80 als dagelijks vervoer

    Ik moet zeggen dat bijna 28 jaar de auto niet frisser had gemaakt. Alles functioneerde en de apk was meestal niet spectaculair, maar van strak rijden was geen sprake meer :-)

    Beste keuze zou een mooie B3 zijn. Voor erbij. De Toyota kan de mishandeling van steeds korte stukjes op het platteland en vervoer van grote spullen opvangen.
    Laatst gewijzigd door Paudio; 06-05-21 om 18:39.

  16. #55

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paudio Bekijk Berichten
    Ik moet zeggen dat bijna 28 jaar de auto niet frisser had gemaakt. Alles functioneerde en de apk was meestal niet spectaculair, maar van strak rijden was geen sprake meer :-)

    Beste keuze zou een mooie B3 zijn. Voor erbij. De Toyota kan de mishandeling van steeds korte stukjes op het platteland en vervoer van grote spullen opvangen.
    Goed nieuws dus. Ik zou dan echt gaan kijken naar een Audi 80 B3 met weinig kilometers. De mijne staat nu op 73.000 (was 3 weken geleden nog 71.000), maar ben er heel erg tevreden over. Hij wordt ook wat zuiniger en moet nog de bougies enz doen. Het ding rijdt echt als nieuw. Geen slappe schokbrekers of opgereden zooi. Je betaald wel wat meer, maar ik geniet daar meer van. Ik kan het je aanraden. En dan die 1.8S voor jou. Als verbruik een ding is, dan de B3 nemen. Scheelt ook in de maandelijkse lasten begreep ik (gewicht).
    De Toyota heel goed afspuiten in de wielkasten enz. en dan deze zomer in de tectyl zetten en je hebt een mooie combi. Die Toyota's zijn motorisch echt goed, maar willen wel roesten. De Audi koesteren en de updates delen. Is leuk om hier te lezen en dat je ervan geniet! Ik denk als je hem niet koopt, dan blijft het je achtervolgen

    Zie net een filmpje op Autoweek van een Audi 90 B2 op de rollenbank. Misschien leuk om eens te zien. Leuke reacties ook.
    Laatst gewijzigd door Marcus BBS; 07-05-21 om 00:08.

  17. #56

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Het lijkt wel of je gedachten kunt lezen. Ik ontdekte een roestplekje aan de wielkast van m'n Corolla. De stoelen van de Audi 80 zijn ook echt beter qua zit, merk ik.

  18. #57

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paudio Bekijk Berichten
    Het lijkt wel of je gedachten kunt lezen. Ik ontdekte een roestplekje aan de wielkast van m'n Corolla. De stoelen van de Audi 80 zijn ook echt beter qua zit, merk ik.
    Goed nieuws dus. Nu moet er wel een Audi komen dus. Die stoelen heb ik even op gelet vandaag en zitten echt goed. Mooi stevig. Verbruik is weer beter geworden. Moet wat los komen lijkt het. Waar zit dat roestplekje? Voor of achter bij jou? Het is een kwetsbaar punt.

  19. #58

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Wielkast achter. Bekend punt bij dat type geloof ik. Net zoiets als de wielkasten voor bij de Audi 80.

  20. #59

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paudio Bekijk Berichten
    Wielkast achter. Bekend punt bij dat type geloof ik. Net zoiets als de wielkasten voor bij de Audi 80.
    Dat verhaal voor bij Audi is me niet zo bekend. Wat zou dat moeten zijn dan?

  21. #60
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcus BBS Bekijk Berichten
    Dat verhaal voor bij Audi is me niet zo bekend. Wat zou dat moeten zijn dan?
    De plastic binnenbekleding van de wielkast schuurt tegen het spatscherm. Daar blijft vaak wel wat troep en vocht tussen zitten en klaar ben je. Bij de mijne is de rechterkant al aardig bezig, de linkerkant is beter. Tsja, 30 jaar oud, dan kan er wel eens wat zijn.
    Het subframe, de veerpoten en andere zaken van het onderstel roesten overigens ook wel.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    1991 Audi 80 1.6, 1994 Audi Avant RS2
    Leasert: nu: 2018 Hyundai Ionic Electric; ex: 2013 Chevrolet Volt LTZ, 2009 Audi A3 SB 1.4T

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •