Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
    Resultaten 61 tot 74 van de 74
    1. #61
      RvdG94's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      02 2015
      Leeftijd
      26
      Posts
      294
      Kudos
      0
      Auto
      Audi 80
      Land
      Land

      Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

      Na 30-35 jaar komen de roestpunten inderdaad wel naar boven; de kofferbak, spatbordranden voor en koker waar de langsdragers van de achteras in gebout zitten roesten op den duur. Ook bekende puntjes die ik zie zijn een brace waar de remleidingen in geklemd zitten en de raamranden en dan spreek ik alleen over de koets. En zeker de B3 quattro's zijn ondanks volledig verzinken af en toe zware roesthokken waar je niet blij van wordt... Maar zoals gezegd, dit zijn punten die na 30-35 jaar bloot komen te liggen, dan mag dat ook wel.
      Laatst gewijzigd door RvdG94; 14-05-21 om 14:41.
      Audi 100 CS Quattro 2.3E (NF) - 1987
      Audi 80 1.9E (SD) - 1988
      Audi 80 1.8S (JN) -1990

    2. #62

      Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

      Niemand bij Audi heeft ooit gewild dat deze auto's zo lang mee zouden gaan, ze moesten alleen van hun jaren-'70 roestreputatie af.
      WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

    3. #63

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      03 2013
      Posts
      1.105
      Kudos
      2
      Auto
      Audi 80

      Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

      Ja en bij mijn weten staan ze bij VAG nog steeds niet te juichen over mensen die hun modellen als klassieker gebruiken. Je koopt maar een nieuwe, is de gedachte.

      Bij m'n laatste apk was er een stukje remleiding slecht. Dat is vervangen. Verder kreeg ik geen aanmerkingen van m'n garagist op dat vlak. Dan heb ik het niet over uitgedroogde rubbers, een licht lekkend stuurhuis, nogal vaag sturen door slijtage, loslatende bekleding op de deuren, plastic delen die vergaan, kortom algehele ouderdom.

      Toch mis ik de wagen wel. Al is het maar om de stoelen en de beenruimte voorin. En het uiterlijk, want ik vind het wel een fraai en kenmerkend model.
      Laatst gewijzigd door Paudio; 14-05-21 om 19:20.

    4. #64

      Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

      Vandaar ook geen enkele support naar dealers. BMW, Mercedes en Volvo snappen het wel.
      WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

    5. #65

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      03 2013
      Posts
      1.105
      Kudos
      2
      Auto
      Audi 80

      Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arnout Bekijk Berichten
      De plastic binnenbekleding van de wielkast schuurt tegen het spatscherm. Daar blijft vaak wel wat troep en vocht tussen zitten en klaar ben je. Bij de mijne is de rechterkant al aardig bezig, de linkerkant is beter. Tsja, 30 jaar oud, dan kan er wel eens wat zijn.
      Het subframe, de veerpoten en andere zaken van het onderstel roesten overigens ook wel.


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      Bij mijn oude B4 was er ooit een klein deukje in het linker voorscherm gereden en daar ging de wielkastrand roesten. De boel lang kunnen redden, maar toen 't eenmaal ging, ging het hard.


    6. #66

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      03 2013
      Posts
      1.105
      Kudos
      2
      Auto
      Audi 80

      Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
      Vandaar ook geen enkele support naar dealers. BMW, Mercedes en Volvo snappen het wel.
      Toen mijn B4 op MP stond kreeg ik een bericht van iemand of ik ook alleen de voorschermen wilde verkopen. Dat zegt wel veel. Heb het niet gedaan, want wat moest ik met een technisch redelijke auto zonder voorschermen?
      Laatst gewijzigd door Paudio; 14-05-21 om 19:17.

    7. #67

      Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

      Aan de andere kant houdt de slechte verkrijgbaarheid van onderdelen de prijzen van de auto's laag. Alleen de echt bijzondere oude Audi’s zijn geld waard, de rest is verhoudingsgewijs goedkoop.
      WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

    8. Ad
    9. #68

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      03 2013
      Posts
      1.105
      Kudos
      2
      Auto
      Audi 80

      Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

      ja, ik struin vrijwel dagelijks de tweedehands sites af en daar staan prachtige exemplaren voor weinig.

    10. #69

      Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paudio Bekijk Berichten
      ja, ik struin vrijwel dagelijks de tweedehands sites af en daar staan prachtige exemplaren voor weinig.
      Hm. Heb vandaag ook even om de Audi gelopen, maar kom ook wel wat tegen. Kofferbakrubber los gehaald en alles eens goed schoon gemaakt. Dat van die voorschermen icm vuil wat achter die wielkuipen blijft zitten is volgens mij bij iedere auto wel zo. Bij mijn Corrado's haal ik dat ook los en vooral ook de golf 3 had daar last van. Een vriend van me heeft die kuipen recent ook uit mijn Polootje gevist en ik was echt verbaast hoeveel troep daarachter zat. Goed schoon maken en in de ml zetten. Je moet ze wel aandacht geven. Zie het een beetje als een vrouw...je blijft ermee bezig, maar gaat er wel van houden...als je de goede hebt .
      Paudio. Ik zie af en toe best mooie exemplaren voorbij komen. Heb je al toegeslagen? Kun je weer genieten van die goed zittende stoelen. Mooie zomerklus zijn dan die wielkasten voor. Is toch een prima werkje voor een zaterdag? Krijg je er gelijk wat binding mee!
      Laatst gewijzigd door Marcus BBS; 16-05-21 om 00:28.

    11. #70

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      03 2013
      Posts
      1.105
      Kudos
      2
      Auto
      Audi 80

      Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

      Ik doe rustig aan. Zag bij mijn oude B4 al 11 jaar terug wat lichte roest onderaan bij de achterraamlijst, maar dat ging niet verder. Goed schoonhouden van zulke plekjes is altijd het beste. De plastic wielkuipen heb ik altijd laten zitten. Dat de mijne daar roestte kwam zoals gezegd door lichte schade. Dan raakt de verzinking beschadigd, denk ik.

      De Golf 3 is vrij rampzalig. De voorschermen roesten meestal flink, vaak bij de dorpels.

      Op zich vind ik de hoeveelheid roest zeer acceptabel voor zo'n oude auto. Ik zag wel wat roest aan bv het subframe, maar tegen de tijd dat dat doorgeroest is bij een Audi 80 ... Bij bv oudere Suzuki's is dat echt een probleem. Die roesten echt door heb ik begrepen.

    12. #71

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2020
      Posts
      27
      Kudos
      0
      Auto
      Audi 80
      Land
      Land

      Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
      Aan de andere kant houdt de slechte verkrijgbaarheid van onderdelen de prijzen van de auto's laag. Alleen de echt bijzondere oude Audi’s zijn geld waard, de rest is verhoudingsgewijs goedkoop.
      Ik vind juist het leuke eraan dat straks "iedere liefhebber" vrij onopvallend met een 40-jaar oude 190 rijdt terwijl je de 80 B3 nu al bijna nooit meer ziet. Ik heb de mijne in november vorig jaar aangekocht, een paar maal een kleine rit ermee gedaan voordat ie naar de stalling ging en ben toen al zeker 4 keer er over aangesproken op straat. Het gaat mij niet om dat soort aandacht maar het zegt wel genoeg.

      Stond laatst een heel artikel in een autoblad over dat het bijzonder is dat na 30-40 jaar menige 'standaard' Franse auto achteraf interessant blijkt. En dat sommige Duitse doorsneemerken dat veel minder lijken te hebben, behalve de Audi 80/100 uit de late jaren 80 dan.

      Ik denk echt dat we gewilde klassiekers in spé rijden mannen!
      1988 Audi 80 (B3) 1.8 Automaat | Zermattsilber met blauw velours interieur.

    13. #72

      Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

      Je ziet inderdaad nog regelmatig 190s, die zijn door de knakenrijders in stand gehouden en hebben het blijkbaar beter gedaan dan de W123-serie (de 200-300 uit de late jaren '70 en voege jaren '80). Ik zag straks een nette grijze type 89 rijden, die valt inmiddels echt wel op.
      WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

    14. #73

      Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door React Bekijk Berichten
      Ik vind juist het leuke eraan dat straks "iedere liefhebber" vrij onopvallend met een 40-jaar oude 190 rijdt terwijl je de 80 B3 nu al bijna nooit meer ziet. Ik heb de mijne in november vorig jaar aangekocht, een paar maal een kleine rit ermee gedaan voordat ie naar de stalling ging en ben toen al zeker 4 keer er over aangesproken op straat. Het gaat mij niet om dat soort aandacht maar het zegt wel genoeg.

      Stond laatst een heel artikel in een autoblad over dat het bijzonder is dat na 30-40 jaar menige 'standaard' Franse auto achteraf interessant blijkt. En dat sommige Duitse doorsneemerken dat veel minder lijken te hebben, behalve de Audi 80/100 uit de late jaren 80 dan.

      Ik denk echt dat we gewilde klassiekers in spé rijden mannen!
      Eens! Idem aan Corrado's. Een periode kocht je ze voor echt vrij weinig. Jaren gehouden en van genoten en nu schieten die prijzen echt omhoog voor de echte mooie exemplaren nog. Audi 80's heb ik nooit begrepen qua prijzen. Een paar jaar terug kocht ik ze voor echt weinig en heb daar veel plezier van gehad. Vandaar nu de 4e
      Mensen spreken je er inderdaad op aan, dat valt mij ook al op. Zuinig op zijn dus; )

    15. #74

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      03 2013
      Posts
      1.105
      Kudos
      2
      Auto
      Audi 80

      Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

      Zo'n jaar geleden werd ik ook nog eens aangesproken bij de pomp door een oudere man die het leuk vond dat ik in een Audi 80 reed. Ook werd ik bij Terneuzen ingehaald door een man in een krek eendere B4 als de mijne. Hij stak z'n duim op en we moesten allebei lachen om onze ouwe bakken.

      Ik kom hier in Zeeland best nog wel eens B3's en B4's tegen. De laatste jaren lijken Mercedes W123/W124's en bv Volvo 240's/740's steeds meer te verdwijnen. Dat worden nu echt opvallende verschijningen.

    Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •