Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 92

Onderwerp: 80 als dagelijks vervoer

  1. #61
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Na 30-35 jaar komen de roestpunten inderdaad wel naar boven; de kofferbak, spatbordranden voor en koker waar de langsdragers van de achteras in gebout zitten roesten op den duur. Ook bekende puntjes die ik zie zijn een brace waar de remleidingen in geklemd zitten en de raamranden en dan spreek ik alleen over de koets. En zeker de B3 quattro's zijn ondanks volledig verzinken af en toe zware roesthokken waar je niet blij van wordt... Maar zoals gezegd, dit zijn punten die na 30-35 jaar bloot komen te liggen, dan mag dat ook wel.
    Laatst gewijzigd door Grifke94; 14-05-21 om 15:41.
    Ford Scorpio 2.4i GL (ARC) - 1987
    Audi 100 CS Quattro 2.3E (NF) - 1987
    Mercedes-Benz C180 Kompressor (M271.946) - 2003

  2. #62
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Niemand bij Audi heeft ooit gewild dat deze auto's zo lang mee zouden gaan, ze moesten alleen van hun jaren-'70 roestreputatie af.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #63

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Ja en bij mijn weten staan ze bij VAG nog steeds niet te juichen over mensen die hun modellen als klassieker gebruiken. Je koopt maar een nieuwe, is de gedachte.

    Bij m'n laatste apk was er een stukje remleiding slecht. Dat is vervangen. Verder kreeg ik geen aanmerkingen van m'n garagist op dat vlak. Dan heb ik het niet over uitgedroogde rubbers, een licht lekkend stuurhuis, nogal vaag sturen door slijtage, loslatende bekleding op de deuren, plastic delen die vergaan, kortom algehele ouderdom.

    Toch mis ik de wagen wel. Al is het maar om de stoelen en de beenruimte voorin. En het uiterlijk, want ik vind het wel een fraai en kenmerkend model.
    Laatst gewijzigd door Paudio; 14-05-21 om 20:20.

  4. #64
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Vandaar ook geen enkele support naar dealers. BMW, Mercedes en Volvo snappen het wel.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #65

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arnout Bekijk Berichten
    De plastic binnenbekleding van de wielkast schuurt tegen het spatscherm. Daar blijft vaak wel wat troep en vocht tussen zitten en klaar ben je. Bij de mijne is de rechterkant al aardig bezig, de linkerkant is beter. Tsja, 30 jaar oud, dan kan er wel eens wat zijn.
    Het subframe, de veerpoten en andere zaken van het onderstel roesten overigens ook wel.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Bij mijn oude B4 was er ooit een klein deukje in het linker voorscherm gereden en daar ging de wielkastrand roesten. De boel lang kunnen redden, maar toen 't eenmaal ging, ging het hard.


  6. #66

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Vandaar ook geen enkele support naar dealers. BMW, Mercedes en Volvo snappen het wel.
    Toen mijn B4 op MP stond kreeg ik een bericht van iemand of ik ook alleen de voorschermen wilde verkopen. Dat zegt wel veel. Heb het niet gedaan, want wat moest ik met een technisch redelijke auto zonder voorschermen?
    Laatst gewijzigd door Paudio; 14-05-21 om 20:17.

  7. #67
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Aan de andere kant houdt de slechte verkrijgbaarheid van onderdelen de prijzen van de auto's laag. Alleen de echt bijzondere oude Audi’s zijn geld waard, de rest is verhoudingsgewijs goedkoop.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #68

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    ja, ik struin vrijwel dagelijks de tweedehands sites af en daar staan prachtige exemplaren voor weinig.

  10. #69

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paudio Bekijk Berichten
    ja, ik struin vrijwel dagelijks de tweedehands sites af en daar staan prachtige exemplaren voor weinig.
    Hm. Heb vandaag ook even om de Audi gelopen, maar kom ook wel wat tegen. Kofferbakrubber los gehaald en alles eens goed schoon gemaakt. Dat van die voorschermen icm vuil wat achter die wielkuipen blijft zitten is volgens mij bij iedere auto wel zo. Bij mijn Corrado's haal ik dat ook los en vooral ook de golf 3 had daar last van. Een vriend van me heeft die kuipen recent ook uit mijn Polootje gevist en ik was echt verbaast hoeveel troep daarachter zat. Goed schoon maken en in de ml zetten. Je moet ze wel aandacht geven. Zie het een beetje als een vrouw...je blijft ermee bezig, maar gaat er wel van houden...als je de goede hebt .
    Paudio. Ik zie af en toe best mooie exemplaren voorbij komen. Heb je al toegeslagen? Kun je weer genieten van die goed zittende stoelen. Mooie zomerklus zijn dan die wielkasten voor. Is toch een prima werkje voor een zaterdag? Krijg je er gelijk wat binding mee!
    Laatst gewijzigd door Marcus BBS; 16-05-21 om 01:28.

  11. #70

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Ik doe rustig aan. Zag bij mijn oude B4 al 11 jaar terug wat lichte roest onderaan bij de achterraamlijst, maar dat ging niet verder. Goed schoonhouden van zulke plekjes is altijd het beste. De plastic wielkuipen heb ik altijd laten zitten. Dat de mijne daar roestte kwam zoals gezegd door lichte schade. Dan raakt de verzinking beschadigd, denk ik.

    De Golf 3 is vrij rampzalig. De voorschermen roesten meestal flink, vaak bij de dorpels.

    Op zich vind ik de hoeveelheid roest zeer acceptabel voor zo'n oude auto. Ik zag wel wat roest aan bv het subframe, maar tegen de tijd dat dat doorgeroest is bij een Audi 80 ... Bij bv oudere Suzuki's is dat echt een probleem. Die roesten echt door heb ik begrepen.

  12. #71

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Aan de andere kant houdt de slechte verkrijgbaarheid van onderdelen de prijzen van de auto's laag. Alleen de echt bijzondere oude Audi’s zijn geld waard, de rest is verhoudingsgewijs goedkoop.
    Ik vind juist het leuke eraan dat straks "iedere liefhebber" vrij onopvallend met een 40-jaar oude 190 rijdt terwijl je de 80 B3 nu al bijna nooit meer ziet. Ik heb de mijne in november vorig jaar aangekocht, een paar maal een kleine rit ermee gedaan voordat ie naar de stalling ging en ben toen al zeker 4 keer er over aangesproken op straat. Het gaat mij niet om dat soort aandacht maar het zegt wel genoeg.

    Stond laatst een heel artikel in een autoblad over dat het bijzonder is dat na 30-40 jaar menige 'standaard' Franse auto achteraf interessant blijkt. En dat sommige Duitse doorsneemerken dat veel minder lijken te hebben, behalve de Audi 80/100 uit de late jaren 80 dan.

    Ik denk echt dat we gewilde klassiekers in spé rijden mannen!
    1988 Audi 80 (B3) 1.8 Automaat | Zermattsilber | Blauw serret velours interieur.
    Instagram: audi88nl

  13. #72
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Je ziet inderdaad nog regelmatig 190s, die zijn door de knakenrijders in stand gehouden en hebben het blijkbaar beter gedaan dan de W123-serie (de 200-300 uit de late jaren '70 en voege jaren '80). Ik zag straks een nette grijze type 89 rijden, die valt inmiddels echt wel op.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #73

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door React Bekijk Berichten
    Ik vind juist het leuke eraan dat straks "iedere liefhebber" vrij onopvallend met een 40-jaar oude 190 rijdt terwijl je de 80 B3 nu al bijna nooit meer ziet. Ik heb de mijne in november vorig jaar aangekocht, een paar maal een kleine rit ermee gedaan voordat ie naar de stalling ging en ben toen al zeker 4 keer er over aangesproken op straat. Het gaat mij niet om dat soort aandacht maar het zegt wel genoeg.

    Stond laatst een heel artikel in een autoblad over dat het bijzonder is dat na 30-40 jaar menige 'standaard' Franse auto achteraf interessant blijkt. En dat sommige Duitse doorsneemerken dat veel minder lijken te hebben, behalve de Audi 80/100 uit de late jaren 80 dan.

    Ik denk echt dat we gewilde klassiekers in spé rijden mannen!
    Eens! Idem aan Corrado's. Een periode kocht je ze voor echt vrij weinig. Jaren gehouden en van genoten en nu schieten die prijzen echt omhoog voor de echte mooie exemplaren nog. Audi 80's heb ik nooit begrepen qua prijzen. Een paar jaar terug kocht ik ze voor echt weinig en heb daar veel plezier van gehad. Vandaar nu de 4e
    Mensen spreken je er inderdaad op aan, dat valt mij ook al op. Zuinig op zijn dus; )

  15. #74

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Zo'n jaar geleden werd ik ook nog eens aangesproken bij de pomp door een oudere man die het leuk vond dat ik in een Audi 80 reed. Ook werd ik bij Terneuzen ingehaald door een man in een krek eendere B4 als de mijne. Hij stak z'n duim op en we moesten allebei lachen om onze ouwe bakken.

    Ik kom hier in Zeeland best nog wel eens B3's en B4's tegen. De laatste jaren lijken Mercedes W123/W124's en bv Volvo 240's/740's steeds meer te verdwijnen. Dat worden nu echt opvallende verschijningen.

  16. #75

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Leeftijd
    45
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    waarom zou die niet als dagelijks kunnen? heb net een audi 80 gekocht om mijn daily golf 2 te vervangen

  17. #76

    Thumbs up Re: 80 als dagelijks vervoer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    waarom zou die niet als dagelijks kunnen? heb net een audi 80 gekocht om mijn daily golf 2 te vervangen
    Gefeliciteerd! Geniet ervan. Gisteren ook nog even weer een rondje gereden in mijn 80. Voelt als thuiskomen en rijdt echt super vind ik

  18. #77

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Mooi en het kan prima. Wie weet komt er ooit weer een Audi 80 terug hier. Maar nu functioneert de Corolla prima en goedkoop, dus nog niet.

  19. #78

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Vandaar ook geen enkele support naar dealers. BMW, Mercedes en Volvo snappen het wel.
    Mwoo, was destijds eens met toen net mijn 3 jaren oude Volvo S60 bij de Volvo dealer...noemden zij aan de balie een 'oude' auto...
    Laatst gewijzigd door Panzerkampfwagen; 16-07-21 om 00:49.

  20. #79

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Leeftijd
    45
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 80 als dagelijks vervoer

    mijn volvo 1.8 LPi van 1998 was nogthans niet graag gezien bij de volvo dealer. zulke oude dingen deden ze niet meer.
    motor had problemen en moest het zelf maar uitzoeken want aan LPG autos werken ze niet.
    en de LPG boer zei: zolang de motor op benzine niet goed rijd, kom ik niet aan de LPG.

    uiteindelijk bij een onafhankelijke mercedes garage in de straat hebben ze er wat aan gewerkt en lieten ze mij weten dat de motor 'op was'. na 300 000km op LPG was die eraan zeiden ze, had complete koprevisie nodig.
    ik hoorde de auto daar draaien en hoorde direct VANZELF wat er scheelde, een bobine met doorslag. dus op mister auto 2 bobines gekocht, zelf gewisseld en auto reed goed. nuja, was toch men laatste volvo zo.

    bij vw/audi kan je in principe gewoon elk onderdeel nog krijgen, ook al is die 30jaar oud. daarom heb ik daily nu een golf, en wordt die in 2023 vervangen door de auto.
    bij ford moet je niet meer gaan horen voor onderdelen als die +10jaar oud is, doen ze niet meer (heb 4 oldtimer fords in de garage, en ik maak dat ik zelf alle reserveonderdelen verzamel voor de komende 10jaar)
    Laatst gewijzigd door fcapri; 26-07-21 om 09:00.

  21. #80
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard 80 als dagelijks vervoer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten

    bij vw/audi kan je in principe gewoon elk onderdeel nog krijgen, ook al is die 30jaar oud. daarom heb ik daily nu een golf, en wordt die in 2023 vervangen door de auto.
    bij ford moet je niet meer gaan horen voor onderdelen als die +10jaar oud is, doen ze niet meer (heb 4 oldtimer fords in de garage, en ik maak dat ik zelf alle reserveonderdelen verzamel voor de komende 10jaar)
    Nu wil ik geen spelbreker zijn, maar bij Audi is het voor wagens uit de jaren 80 en 90 al erg problematisch (bij de dealer dan). Voor auto’s uit de vroege jaren 0 begint het spel ook al. Wil je dat niet hebben, koop een Mercedes. Oude Audi’s rijden is een zeer dure hobby als je wat perfectionistisch bent ingesteld. Dit maak ik jaarlijks mee met mijn 80 van 1991 en de RS2 uit 1994.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Arnout; 26-07-21 om 12:15.
    1991 Audi 80 1.6, 1994 Audi Avant RS2
    Leasert: nu: 2018 Hyundai Ionic Electric; ex: 2013 Chevrolet Volt LTZ, 2009 Audi A3 SB 1.4T

Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •