Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: 2.3 20v slaat niet aan met koude motor

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2021
    Leeftijd
    25
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 90

    Standaard 2.3 20v slaat niet aan met koude motor

    De wagen wil niet starten als hij koud heeft
    Tenzij ik hem aansleep met een andere auto eens hij warm heeft geen problemen meer

    Ik heb dit al vernieuwd
    Bougiekabels
    Bougies
    Verdelerkap
    Rotor
    Ondtekingmodule naast bobine
    Distributieriem
    Heb de sensorpen op het vliegwiel nagekeken is er nog

    Vliegwielsensoren kan ik deze uitmeten?

    Heb deze wagen net gekocht compressie is goed maar startte helemaal niet tot ik de tijd heb veranderd de stationairklep op inlaatbuis heb ik uitgekuist heb ook een kapotte vacuumleiding hersteld

    Zijn er nog mensen met dit soort probleem of oplossing mvg maxim
    Laatst gewijzigd door Maxim baes; 28-02-21 om 20:28.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    327
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.3 20v slaat niet aan met koude motor

    Als de accu niet het probleem is (en de kabels van de verdelerkap allemaal op de goede plaats zitten) is een vacuümlek mijn eerste vermoeden.
    Hoe loopt hij stationair?
    tweede mogelijkheid: Ik heb bij mijn Coupe 20V een probleem gehad met de stappenmotor (zit op het luchthuis) waardoor die koud niet goed liep.
    Uiteindelijk een tweedehands luchthuis met stappenmotor bij Coen Donkers gevonden. Ik heb kennelijk een overgangsmodel (1990) met kenmerken van bouwjaar 1989 en 1990 door elkaar. Niet het soort exclusiviteit waar je op zit te wachten bij een wagen van 30 jaar, maar goed...
    Het nieuwe model (na 1990) is nog te krijgen bij een aantal Duitse onderdelenleveranciers.

    Verder haalde ik nog weleens wat spullen voor de 20V bij 034Motorsports in de USA.
    Groeten uit een immer zompig De Meern

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2021
    Leeftijd
    25
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 90

    Standaard Re: 2.3 20v slaat niet aan met koude motor

    Hij slaat helemaal niet aan de batterij is goed had ook al geprobeerd met een startbooster ook geen verandering heb al een vacuumlek had ik ook al hersteld als ik hem aansleep draait hij goed valt niet stil of dergelijke

  4. #4

    Standaard Re: 2.3 20v slaat niet aan met koude motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maxim baes Bekijk Berichten
    Hij slaat helemaal niet aan de batterij is goed had ook al geprobeerd met een startbooster ook geen verandering heb al een vacuumlek had ik ook al hersteld als ik hem aansleep draait hij goed valt niet stil of dergelijke
    Hoi Maxim,
    In deze volgorde zou ik het aanpakken:
    - geen vreemde lampjes op je dashboard?
    - Controleren op vacuumlek bij alle rubberen delen?
    - accu meten
    - controleren of bougies vonken
    - je bobine zelf?

    aangezien je al het elektrisch al vervangen hebt lijkt het een brandstofprobleem
    - sla eens tegen je brandstofpomp (zoemt deze?)
    - koudestart injector die het niet goed doet?
    - temperatuursensoren voor het motormanagement, deze meten temperatuur en sturen hierop brandstof bij
    - eventueel een knippertest doen op je ecu


    Ik heb zelf een audi 80 dus weet niet precies of je een koudestartinjector hebt of een brandstofpomp onder de auto.

    groeten Hugo

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: 2.3 20v slaat niet aan met koude motor

    Ik zou de Idle Stabilizer Valve eens schoonmaken. Zit voorin de motorruimte, bovenop het luchfilter. Deze klep regelt je stationaire toerental bij een 20V.

    Schoonmaken is eenvoudig. Klep demonteren, stekkertje zuiver maken (zitten 2 contacten in), remmenreiniger in beide luchtaansluitingen spuiten, vingers erop en schudden maar! Remmenreiniger uit de klep laten lopen, klep laten drogen, monteren. Job done!


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2021
    Leeftijd
    25
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 90

    Standaard Re: 2.3 20v slaat niet aan met koude motor

    Heb dit al geprobeert

  7. #7
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.3 20v slaat niet aan met koude motor

    aanslepen werkt dus wel, als ik het goed lees.
    dus de motor werkt dan naar behoren?
    de wagen kun je dan met alles uitlezen om enige fout melding tegen te komen (kan trouwens ook na enig doorstarten)
    de bdp en toerental sensor kun je uit lezen, maar dat verteld niets.
    deze kunnen spontaan uitvallen door trilling en of temperatuur verschillen intern is mijn ervaring.


    http://www.sjmautotechnik.com/troubl...g/nostart.html
    http://www.sjmautotechnik.com/troubl.../20vboost.html
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.3 20v slaat niet aan met koude motor

    De stationairregelaar heeft m.i. ook niets te maken met startproblemen. Als de auto niet start (niet aanslaat bedoel je volgens mij, want ik lees niet dat de startmotor niet rondgaat) maar wel wil lopen als deze wordt aangesleept, dan moet ik denken aan tekort aan accuspanning. Niet alleen de startmotor maar ook de brandstofpomp, ECU en ontsteking hebben spanning nodig en een oudere startmotor trekt zoveel spanning dat er soms niet genoeg overblijft. Als je de auto aansleept wordt de startmotor niet gebruikt. Dit kun je checken met een goede startbooster.
    Als de accu nieuw is en genoeg spanning levert, kunnen er bij massapunten overgangsweerstanden ontstaan waardoor er misschien wel 12 V door een kring gaat, maar met bijna 0 A. Dat is te meten met een tang die DC Ampère meet, zijn helaas niet heel goedkoop maar onmisbaar bij het werken aan oude auto's.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.336
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.3 20v slaat niet aan met koude motor

    De kans is idd heel groot dat de startmotor de spanning te ver omlaag trekt voor de ECU en andere dingen....massa punten kan een probleem zijn zoals tom al aan geeft...of door de verschillende connectors - verbindingen - zekerringkast die allemaal een overgang weerstand hebben waardoor er tijdens het starten te weinig spanning over blijft.

    Vroeger bij veel vag auto's bv relais geplaatst voor de koplampen want die kregen maar amper 11,8 volt door het geweldige ontwerp van de kabelboom waardoor je een berg licht mist...2 volt minder doet erg veel met de licht opbrengst.

    Meet de spanning maar eens op verschillende punten tijdens het starten, dan zal je zien dat er veel verlies is t.o.v meten op de accu tijdens het starten.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  11. #10
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 2.3 20v slaat niet aan met koude motor

    Om te kijken waar het probleem zit kan je ook tijdelijk een directe draad van accu naar ontsteking maken, steekzekeringetje er tussen to be safe en je kan kijken of ie dan wel start met de startmotor, werkt het niet dan benzine pomp.

    Het kan ook dat je contactslot in contact aan wel stroom op de benzinepomp zet maar in de start stand niet, dan gaat ie het ook nooit doen, dus meet even of je wel stroom houd tijdens starten. Enige is dat je dan geen verschil met koud of warm zou hebben.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •