Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Afdichting van schuifdak vervangen B4

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Afdichting van schuifdak vervangen B4

    Ik wil de afdichting van mijn originele Audi schuifdak van mijn Audi 80 B4 (bj 1994) vernieuwen.
    Het onderdeelnummer 895877297 is origineel niet meer te koop.
    Iemand deze klus ooit gedaan, is de afdichting eenvoudig te vervangen? En weet iemand waar deze eventueel nog te koop is?

    Alle tips zijn welkom
    Laatst gewijzigd door tom; 10-03-21 om 19:55.

  2. #2
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard Re: Afdichting van schuifdak vervangen B4

    Bedoel je de afdichting die zichtbaar is vanaf buiten? Die heb ik wel eens vervangen van mijn oude B4. Je moet het stalen dak loshalen van het mechanisme (goed markeren), dan is vervangen goed te doen. Ik had wel een originele pakking van Audi, ik meen dat die per lengte verkocht werden.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    1991 Audi 80 1.6, 1994 Audi Avant RS2
    Leasert: nu: 2018 Hyundai Ionic Electric; ex: 2013 Chevrolet Volt LTZ, 2009 Audi A3 SB 1.4T

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Afdichting van schuifdak vervangen B4

    Hoi Arnout, ja die bedoel ik. Inmiddels heb ik via Ebay een nieuwe originele afdichting ontvangen (vrij prijzig, koste circa € 75) en heb deze gemonteerd, daarvoor heb ik het stalen dak niet gedemonteerd en is het goed gelukt. Met een beetje geduld is de afdichting te vervangen. Om het gehele dak te demonteren vond ik wel wat riskant en wist niet dat dit te doen zou zijn zonder problemen. Wel zou ik graag willen weten of dat het loshalen van het dak vrij simpel is te doen en hoe en of dat er delen van de binnenbekleding losgemaakt moet worden.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •