Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Welk type homokineet, B3 1.8S 1990

  1. #1

    Standaard Welk type homokineet, B3 1.8S 1990

    Goedenavond forumleden,

    Mijn homokineet aan wielzijde maakt een ratelend geluid bij insturen en gas geven.
    Echter wil ik deze vervangen maar twijfel over degene die ik moet hebben. 2 variaties zijn mogelijk:

    Optie A: Buitenvertanding 33: binnenvertanding: 30 en maakt gebruik van een centerbout
    Optie B: Buitenvertanding 22: binnenvertanding: 30 en maakt gebruik van een centermoer

    Bij optie B staat bij een merk nog specifiek motorcode JN vermeld. Dit is de motorcode van mijn wagen. Echter heb ik op dit forum veelal optie A voorbij zien komen met de beruchte centerbout ipv moer.

    Iemand die dit met zekerheid kan zeggen? Anders loop ik een paar dagen mis maar komt het ook nog wel goed

    gr Hugo

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Welk type homokineet, B3 1.8S 1990

    Op 7zap.com vind je voor jouw auto alle juiste onderdeelnummers.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: Welk type homokineet, B3 1.8S 1990

    Mooie site, bedankt!

    Die geeft aan dat optie A de goede is! De motorcode staat erbij.

    zegt vervolgens alleen wel voor auto's met ABS, wat ik dan weer niet heb.......

    Zal optie A wel gewoon bestellen, thanks

  4. #4
    Viper109's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    28
    Posts
    215
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Welk type homokineet, B3 1.8S 1990

    En anders je wiel er een keer af trekken? Zie je meteen of je een moer of bout hebt zitten.
    Restaurateur
    -Audi 100 2.3E 1988 NF
    -Audi 90 2.3E 1987 NG

  5. #5
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Welk type homokineet, B3 1.8S 1990

    Bouwjaarafhankelijk; de B3's die tot mei 1988 zijn gebouwd hebben een veerpoot waar de wielnaafdrager aan vast zit. Bij de wijziging naar een losse wielnaafdrager en veerpoot zijn ook de homokineten en wiellagers aangepast waarbij Audi ook heeft besloten om een bout te gebruiken voor het vastzetten van de homokineet in de wielnaaf, in plaats van een moer. Makkelijkste methode is inderdaad je wieldop eraf te trekken op je voorwielen of je LM-velg eraf te halen en te kijken wat er zit. Er zit ook een chassisnummer gekoppeld aan die wisseling, ik meen ergens vanaf chassisnummer WAUZZZ89ZJA373... nog iets dat het is omgezet naar de nieuwe bevestigingswijze.

    *Ik zie nu het bouwjaar in je titel, dus je hebt sowieso een boutbevestiging op je homokineten.
    Laatst gewijzigd door Grifke94; 21-03-21 om 21:13.
    Ford Scorpio 2.4i GL (ARC) - 1987
    Audi 100 CS Quattro 2.3E (NF) - 1987
    Mercedes-Benz C180 Kompressor (M271.946) - 2003


  6. #6

    Standaard Re: Welk type homokineet, B3 1.8S 1990

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RvdG94 Bekijk Berichten
    *Ik zie nu het bouwjaar in je titel, dus je hebt sowieso een boutbevestiging op je homokineten.
    Dan heb ik de goede thanks!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •