Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: B4 2.0 66 kW (90 pk) - motor loopt warm

  1. #1

    Standaard B4 2.0 66 kW (90 pk) - motor loopt warm

    Help!
    Heb zonet de distributieriem + overige riemen laten vervangen, spanrollen, oliekering, waterpomp alsook de thermostaat en nu loopt mijn wagen bij stilstaan tot in 110 graden zodanig dat ik hem moet uitzetten. Ik merk op de dat radiator-ventilators niet aanslaan vanaf een bepaalde temperatuur. Dit zou toch op 102 graden of zeker 105 moeten aanslaan naar mijn mening.
    Wat kan het probleem zijn?

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: B4 2.0 66 kW (90 pk) - motor loopt warm

    Koelsysteem niet goed ontlucht?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: B4 2.0 66 kW (90 pk) - motor loopt warm

    Lijkt me ergens sterk gezien deze garage erkend is voor VW/AUDI/SKODA. Hoe kan ik ontluchten ?

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: B4 2.0 66 kW (90 pk) - motor loopt warm

    Warm laten draaien met de dop van het reservoir en bijvullen tot het niveau goed blijft, de motor moet warm zijn en de thermostaat open.

    De garage heeft misschien verstand van moderne auto's, maar niet noodzakelijk van ouder spul. Maar zij hebben het veroorzaakt, dus terug naar hen en laten oplossen. Daar heb je voor betaald.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard Re: B4 2.0 66 kW (90 pk) - motor loopt warm

    Thanks Tom, ik ga hiermee eerst aan de slag! Ik laat een bericht na van zodra opgelost.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: B4 2.0 66 kW (90 pk) - motor loopt warm

    Ik vind allereerst dat de garage dit moet oplossen. Mogelijk zijn ze dat zelfs verplicht.

    Afgezien daarvan, deze systemen ontluchten niet altijd zo gemakkelijk, heb ik begrepen. Daarnaast heb ik dit warmlopen bij stilstand ook meegemaakt na plaatsing van ruilmotor met oa nieuwe distributieriem etc. In dit geval stonden de distributie en ontsteking niet goed afgesteld. Hebben ze daar wel verstand van bij deze garage, vraag ik me af.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •