Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Distributie 1.8 is door tornen met de hand versprongen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2021
    Leeftijd
    35
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Distributie 1.8 is door tornen met de hand versprongen

    Goedenavond ben nieuw hier op het forum zal mij even voorstellen ben René en ontzettend liefhebber van de audi 80 b2 ben int bezit van een een 1.6 uit 86 die niet zo fijn meer liep hoge km stand en de pierburg echt op is ik ben een beetje handig dus een nieuw blokje kan ik wel er zélf wel inlepelen en wil deze vervangen voor een 1.8 en wil er een weber conversie opzetten nu heb ik vandaag een nette 1.8 opgehaald aleen is het nu zo vandaag tijdens het tornen van het blok om een compresie test te doen is de distributie riem 8 tanden versprongen dit is wel met de hand gedaan schrok hiervan nu vraag ik mij af om van een lang verhaal een kort verhaal te maken heb ik hierbij nu ernstige schade aan het blok toegebracht ben een beginde sleutelaar groetjes René

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Distributie 1.8 is door tornen met de hand versprongen

    Als je niet verder hebt gedraaid en de kleppen tegen de zuigers hebt kromgedrukt niet.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2021
    Leeftijd
    35
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Distributie 1.8 is door tornen met de hand versprongen

    Nee gelijk gestopt voelde niet meer weerstand dan anders is dus ongeveer maar een kwartslag geweest

  4. #4
    redfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Distributie 1.8 is door tornen met de hand versprongen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Als je niet verder hebt gedraaid en de kleppen tegen de zuigers hebt kromgedrukt niet.
    Dat lukt ook niet met de hand.

    werkplaatshandboek zal uitkomst brengen in het afstellen.

  5. #5
    redfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Distributie 1.8 is door tornen met de hand versprongen

    Ik vraag me wel af waarom de distributieriem verspringt als je met de hand tornt.
    Misschien doet de spanrol zijn werk niet meer?


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Distributie 1.8 is door tornen met de hand versprongen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door redfred Bekijk Berichten
    Ik vraag me wel af waarom de distributieriem verspringt als je met de hand tornt.
    Misschien doet de spanrol zijn werk niet meer?
    En compressie meten met de hand?

    @ ts
    Heb je aan de nokkenas gedraaid? (Bovenste) je moet aan de krukas draaien en de goede kant op, spanner zit veelal aan de niet trekkende kant.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2021
    Leeftijd
    35
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Distributie 1.8 is door tornen met de hand versprongen

    He bedankt voor de reactie ja vond dit ook vreemd heb dit ook opgezocht en dit kan niet met de hand inderdaad beginners fout helaas en ja de onderste met de klok mee en spanrol zat inderdaad los heb hier veel van geleerd vandaag eerst je studie goed voor mekaar hebben voor je aan zoiets begint ga van de week toch samen met iemand die er verstand van heeft de kop eraf halen en de schade opnemen want de b2 moet gewoon de weg weer op haha

  8. Ad
  9. #8
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Distributie 1.8 is door tornen met de hand versprongen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reneb2 Bekijk Berichten
    He bedankt voor de reactie ja vond dit ook vreemd heb dit ook opgezocht en dit kan niet met de hand inderdaad beginners fout helaas en ja de onderste met de klok mee en spanrol zat inderdaad los heb hier veel van geleerd vandaag eerst je studie goed voor mekaar hebben voor je aan zoiets begint ga van de week toch samen met iemand die er verstand van heeft de kop eraf halen en de schade opnemen want de b2 moet gewoon de weg weer op haha
    Die kop zou ik eerst maar eens laten zitten, misschien heb je helemaal geen schade dus waarom zou je dat doen?
    Leg die riem er even goed om, spanner aan en je kan ook anders testen.
    Als een klep iets krom is zie je dat toch niet tenzij je de compressie kamers vol laat lopen met de kop op zijn kop op de werkbank en de nokkenas er af of 1 voor 1 op compressie slag/ontsteking tijdstip. Veel werk en lastig allemaal plus dat het je een pakkingset kost.

    Wat je wel kan doen, als de verdeler er nog op zit de motor (met of zonder bougies) langzaam draaien tot je op bdp (bovenste dode punt op vliegwiel of poelie) zit en dan in de verdeler kijken welke cilinder ontsteking moet krijgen. Die cilinder met perslucht opblazen en kijken of er ergens lucht uit komt, dat kan uit de olie vuldop, uitlaat, inlaat zijn, laatste 2 zouden dan kunnen vertellen of je lekke kleppen (krom) hebt, eerste of je zuigerveren ok zijn. Maar als die motor een tijdje stil staat kan dat natuurlijk, wel kan je wat olie in de cilinder spuiten en dan nog eens kijken.

    Zit de verdeler er niet meer op dan zal je het kleppendeksel er af moeten halen en bij een ontsteking volgorde van 1-3-4-2 kan je 1 op tuimelen zetten en kan je 3 testen op druk 3 op tuimelen en kan je 4 testen enz enz.
    Blokkeer de motor dan wel zodat je de zuiger niet naar beneden kan blazen als je niet helemaal precies boven staat, vaak kan je het vliegwiel wel blokkeren.

    Lucht aansluitplug voor een bougie gat kan je maken van een oude bougie met een aangelast pijpje waar de slang met snelkoppeling op past.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Distributie 1.8 is door tornen met de hand versprongen

    Wat ik qua distributieriem als extra zekerheid doe is, vóór het loshalen vd spanrol, markeringstrepen zetten op zowel de riemwielen alsmede de oude riem.
    Dan leg ik de oude en nieuwe riemen exact op elkaar en breng de strepen over op de nieuwe riem.

    Mocht er bij de montage/opleggen/vastzetten van de nwe riem tóch iets verdraaien dan heb je een dubbele referentie.
    1988 Audi 80 (B3) 1.8 Automaat | Zermattsilber | Blauw serret velours interieur.
    Instagram: audi88nl

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •