Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Koelwaterlek 1.9D '91

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2021
    Leeftijd
    39
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Koelwaterlek 1.9D '91

    hallo iedereen
    ik heb een audi 80 1.9 diesel van 1991 met 50kw

    ik zit met een coolant lek ter hoogte van de bevestiging van de waterpomp en de motor het spuit er niet echt uit maar het druppelt wel redelijk
    ik heb de o ring vervangen met zoals ik vermoed de juiste dikte en binnen diameter zoals ik kon terug vinden namelijk 4mm dik en binnen diameter 50mm deze past en de o ring komt ook een beetje uit de groef ik heb de ring er proper in geplaatst en alles terug gemonteerd maar blijft aan de bovenste rechter bout lekken
    ik heb voor de zekerheid een tweede nieuwe o ring geprobeert en lekt nog altijd op de zelfde plaats
    ik heb dan bijkomend een pakking gaan halen die je zelf er bij rond kan spuiten ik heb dit er rond gespoten en ook voor de zekerheid rond de opening van de bout
    echter hij blijft lekken
    nu vermoed ik dat deze lekt ergens achter de diesel verdeler maar ik weet niet of dit kan heeft er iemand enig idee 20210523_183850.jpg.jpg20210523_183859.jpg

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Leeftijd
    74
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Koelwaterlek 1.9D '91

    Ik zou alles even kurkdroog maken (perslucht) en dan met een pompje wat druk op het systeem zetten . Wellicht is dan te zien waar zich een druppeltje vormt. Het probleem kan dan gericht worden opgelost. Ga in ieder geval niet met poedertjes en/of blikjes dichtmaakmiddel rommelen. Succes.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •