Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Geen claxon en knipperlicht gaat niet automatisch terug (80 B3)

  1. #1

    Standaard Geen claxon en knipperlicht gaat niet automatisch terug (80 B3)

    Mijn claxon doet het niet en mijn knipperlicht gaat niet automatisch terug. Ik weet dat dit blijkbaar (vaak) kan liggen aan de positie van je stuur. Dus ik heb hem nu zo recht als mogelijk terug gezet maar nog steeds doen beide het niet. Ik heb een stuk recht gereden en mijn auto gestopt en het stuur daarna recht gemonteerd. Is er een manier hoe ik nog kan testen of hij recht staat? Want volgens mij is hij nu perfect gemonteerd. Of kan het ook zijn dat ik bij het demonteren iets beschadigd heb? (ik heb het hele dashboard los gehad om de radiator in het dashboard te vervangen) Ik heb ook de ring achter het stuur schoongemaakt en contactspray erop gedaan maar dat maakte ook geen verschil.
    Kan het eventueel ook zijn dat een lekkende verwarming ergens water over heeft gegooid wat ervoor zorgt dat de claxon en richtingaanwijzers raar doen? Ik heb alle zekeringen gecontroleerd en die zijn ook gewoon goed.
    (héél soms gaat mijn knipperlicht wel uit na het sturen, maar dat is denk ik 1 op 80 keer. Of misschien heb ik dan gewoon niet ver genoeg de hendel bewogen)

  2. #2
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard re: Geen claxon en knipperlicht gaat niet automatisch terug (80 B3)

    Ik vermoed dat je je kap en hendels niet op de juiste plek op de stuurkolom gemonteerd hebt. Dan maakt de pin van de claxon geen contact met de sleepring en wordt de hendel van het knipperlicht niet teruggezet. Ik meen me te herinneren dat het onderste deel van de kap en de hendels versteld kunnen worden tov het stuur. Hopelijk is dat het.
    1991 Audi 80 1.6, 1994 Audi Avant RS2
    Leasert: nu: 2018 Hyundai Ionic Electric; ex: 2013 Chevrolet Volt LTZ, 2009 Audi A3 SB 1.4T

  3. #3
    Viper109's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    28
    Posts
    215
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard re: Geen claxon en knipperlicht gaat niet automatisch terug (80 B3)

    Waarschijnlijk staat je stuurkolom dan te ver naar achter.



    Onderdelen 18 en 1 kan je een beetje verschuiven. Ga daar eens mee aan de test en als het goed is moeten allebei het weer doen dan.
    Restaurateur
    -Audi 100 2.3E 1988 NF
    -Audi 90 2.3E 1987 NG

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard re: Geen claxon en knipperlicht gaat niet automatisch terug (80 B3)

    Precies wat Viper en Arnout zeggen. Ik heb ook een zelden of niet werkende claxon gehad nadat ik de dashboardverlichting had vernieuwd (stuur eraf gehaald). Uiteindelijk haalde mijn garagist bij de keuring de unit met de sleepring iets naar voren.
    Laatst gewijzigd door Paudio; 23-08-21 om 12:33.

  5. #5

    Standaard Re: Geen claxon en knipperlicht gaat niet automatisch terug (80 B3)

    Super, bedankt voor de reacties. Ik zie dat mijn reactie de vorige keer niet geplaatst is (ik krijg zo nu en dan een melding dat mijn sessie verlopen is of iets dergelijks terwijl ik wel nog steeds ingelogd ben. Maar dan heb ik niet in de gaten dat ik die melding krijg)

    Ik ga dit binnenkort eens proberen, kijken of dat mijn probleem oplost. Ik woon in een appartement zonder parkeergelegenheid, dus klussen is altijd een beetje onhandig omdat ik dat bij andere moet doen.


  6. #6
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen claxon en knipperlicht gaat niet automatisch terug (80 B3)

    Voor de claxon geldt sowieso dat je het gat in de behuizing van je hendels even moet zoeken, de kruiskop moet losdraaien en deze zover mogelijk naar je stuur toe moet trekken (naderhand de kruiskop weer vastdraaien natuurlijk). Heb dit probleem zelf ook gehad op mijn 80's.
    Ford Scorpio 2.4i GL (ARC) - 1987
    Audi 100 CS Quattro 2.3E (NF) - 1987
    Mercedes-Benz C180 Kompressor (M271.946) - 2003

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •