Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Airco coupe type 89 plaatsen in B4 sedan

  1. #1

    Standaard Airco coupe type 89 plaatsen in B4 sedan

    Ik ben benieuwd of de gehele airco installatie uit een coupe type 89 uit 1991 overgeplaats kan worden in een B4 sedan uit 1992.
    De installatie is voorzien van een bedieningspanneel die ik eigenlijk nog niet eerder gezien heb in een 89 coupe, wel in de S2 of RS2. Dit is een volledig electronisch panneel, dus zonder de 3 grote mechanische draaiknoppen, i.p.v. daarvan zijn er 2 led schermen. Dus de kleppen in het luchtkaneel worden dan ook electronisch aangestuurd en zullen dus voorzien zijn van een electromotor/actuator.

    Zal vast veel werk zijn om alles over te zetten als het kan, maar gaat het fysiek passen?

  2. #2

    Standaard Re: Airco coupe type 89 plaatsen in B4 sedan

    Heb je dezelfde motortypes? 4,5 of 6 cilinder?
    Er zijn heel veel verschillende onderdelen, dus niet zo maar 1 op 1 over te zetten. Het kachelhuis zul je compleet moeten overzetten.
    We zijn bezig een airco, met ECC, in een Audi 90 20V aan het bouwen, dus weet wel wat op je afkomt.

  3. #3

    Standaard Re: Airco coupe type 89 plaatsen in B4 sedan

    De sedan is een 5 cilinder en de coupe (die ik vandaag gekocht heb) heeft er 6.

    Waarschijn wordt het interieur van de coupe grotendeels gestript dus dan kan ik een en ander al zien. Maar eens goed gaan kijken en vergelijken voordat ik er aan ga beginnen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •