Je weet dat aan de sleutel jutteren terwijl je het stuur beweegt de boel vaak los krijgt?
Wie kan mij direct helpen mat advies, ben in Belgie en daar wil ik wegrijden, start wel maar blijft op stuurslot staan en kan dus niet weg.
Wat kan dit zijn, waar moet ik zoeken/meten en is dit 123 op te lossen? Wie kan mij nu direct advies geven, ik wwacht af en wil graag vananvond naaar nld rijden?
Alvast bedankt. Betreft Audi 80 B4 2.0, 90 pk bj 1993
Gaat de sleutel nog wel soepel heen en weer?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dan lijkt het me een mechanisch defect in de stuurkolom. Als het met wiebelen en wat beleid niet weg gaat, dan zal het wel af slepen worden. Dat is vast repareerbaar, maar niet zo simpel dat het zo ff langs de kant van de weg kan.
Balen man!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dus ik begrijp dat het contactslot en/of contactblokje niet kan zijn wat het probleem veroorzaakt. Ik weet niet hoe dat een stuurslot werkt, is dat puur en alleen mechanisch of elektrisch bediend met eventueel een of ander relais met zekering of zo. Auto staatnu nog in Belgie en heb hem daar achtergelaten en zoeket naar de juiste methode met de onderdeel wat stuk is zodat ik het zelf kan herstellen.
Is het mogelijk om met een losgemaakte stuurslothuis te rijden. Naar mijn idee zou dat mogelijk moeten zijn om de Audi te kunnen verplaatsen. Klopt het dat het stuurslothuis met 1 torx boutje is bevestigd aan de stuurkolom. Als ik dit eruit draai zou ik met de Audi rijdend naar huis kunnen rijden en dan thuis het stuurslothuis vervangen. Ik weet namelijk niet zeker of ik wel de juiste kan kopen. Wat is het verschil in artikelnummer 8A0 905 851 A, 8A0 905 851B en 8A0 905 851C?
Volgens mij zit hij met 2 breekbouten vast, dat zijn bouten waar de kop vanaf breekt bij het vast draaien.
Die draai je dus niet zomaar even eruit.
https://www.youtube.com/watch?v=tAhL...annel=Koldarbk
Ik heb het probleem opgelost door in Belgie het stuurslot los te maken van de stuurkolom (zit met een torxboutje TT30 vast). Met het losgekoppelde stuurslot en met aangesloten stekker van contactslot heb ik met contactsleutel de 80 gestart en ben naar huis gereden. Thuis heb ik het stuurslot gedemonteerd en vervangen. Ook de witte start contactschakelaar heb ik vervangen. Alles werkt nu weer perfect. Het stuurslot heb ik door midden gezaagd om te kijken wat het probleem veroorzaakt heeft. De verbinding tussen het asje en de schuif was uitgebroken.