Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: B3 1.8s (PM) wisselend stationair toerental van 900 naar 2000 (troubleshoot)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard B3 1.8s (PM) wisselend stationair toerental van 900 naar 2000 (troubleshoot)

    Beste leden,

    Sindskort heeft mijn Audi wat problemen met stationair lopen. Bij koud en vochtig weer blijft het stationair toerental soms op 2000 rpm hangen en zakt heel sporadisch weer naar het normale toerental. Wat zou hiervan de mogelijke oorzaak kunnen zijn?



    Wat heb ik zelf uitgesloten?
    • Verdelerkap, rotor, kabels & bougies vervangen voor een nieuw setje
    • voetpakking van de monopoint is vervangen.
    • vacuum slangen gecontroleerd op scheurtjes en defecten (kan ik dit nog verder onderzoeken met bijv zeepwater o.i.d?)
    • Distributie staat 100% goed getimed, is gecontroleerd na vervangen koppakking & distributie





    Met mijn 23 jarige hobby/amateur kennis denk ik dat er een probleem in elektronische choke zit.

    Graag kom ik tot nieuwe inzichten van de doorgewinterde Audi lieverhebbers, bij voorbaat dank!
    Laatst gewijzigd door Jords5; 07-12-21 om 11:38.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    80
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: B3 1.8s (PM) wisselend stationair toerental van 900 naar 2000 (troubleshoot)

    Ik zou denken aan
    - KVS sensor (+ stekker)
    - stationairregelklep

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: B3 1.8s (PM) wisselend stationair toerental van 900 naar 2000 (troubleshoot)

    Ik heb even gekeken en deze is inderdaad aan het kwijlen en dus corroderen. Ik ga deze week aan de slag. Bedankt!
    Laatst gewijzigd door Jords5; 11-12-21 om 09:05.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: B3 1.8s (PM) wisselend stationair toerental van 900 naar 2000 (troubleshoot)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jords5 Bekijk Berichten
    [*]vacuum slangen gecontroleerd op scheurtjes en defecten (kan ik dit nog verder onderzoeken met bijv zeepwater o.i.d?)
    Bij een lopende motor met een busje remmenreiniger op de verdachte plaatsen spuiten. Verhoogt het toerental? Dan heb je het lek gevonden!

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: B3 1.8s (PM) wisselend stationair toerental van 900 naar 2000 (troubleshoot)

    Probleem is opgelost.
    De brandstofpomp bleek kapot te zijn. Schommelende brandstofdruk blijkt de oorzaak te zijn.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •