Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Motorswap 2.0TFSI 80 B3

  1. #1

    Standaard Motorswap 2.0TFSI 80 B3

    Goedemiddag mensen,

    Ik heb een Audi 80 B3 staan met heel veel km's en een niet zo'n beste motor meer. Ik zou van deze auto graag een hobby project maken en een motor met meer vermogen erin leggen. Een 1.8t is een optie maar ik kan toevallig ook vrij goedkoop een 2.0 TFSI uit een Audi A4 B7 kopen. Heeft iemand ervaring of weet iemand of deze in een Audi 80 B3 gaat?

    Mvg

  2. #2

    Standaard Re: Motorswap 2.0TFSI 80 B3

    Uiteindelijk is alles wel passend te maken, maar houd rekening met best wat werk. De B3 is smal, en gebruikt veelal niet vaker voorkomende onderdelen (steekmaat is bijvoorbeeld compleet anders, net als de wielophanging, dan de B7). Je zal sowieso met custom parts aan de gang moeten (custom made steekassen, reken op €450-600 per set van 2, of een custom adapter tussen B7 motor en B3 v-bak, als dat al gaat). Uiteindelijk krijgen ze ook een V8 turbo werkend in een Golf 1, dus waar een wil is, is een weg, maar makkelijk zal 't niet worden .

    Voordeel van 1.8T's is dat er "domme" versies van zijn (oa AGU en AEB) die nog niet zoveel secundaire units nodig hebben om te draaien. Die werken ook nog met gaskabel ipv 100% e-gas, wat zou betekenen dat je je gaspedaal niet hoeft te vervangen en dergelijke. Ook is de 2.0T niet vrij van olieproblemen, is het verbruik over 't algemeen hoger dan de 1.8T, en, vind ik persoonlijk, is 't karakter wat minder pittig dan de 1.8T. De 2.0 is wat softer, wel sneller/sterker, maar niet zo trigger-happy.

    Zou er toch even goed over nadenken .
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #3

    Standaard Re: Motorswap 2.0TFSI 80 B3

    Bedankt voor het advies! Klinkt als flink wat werk. Ik heb dlwel een volledige donor A4 B7 en een machinefabriek tot mijn beschikking. Ik weet alleen niet in hoeverre en elke onderdelen te gebruiken zijn van de donor. Ik zal me ook nog wat meer gaan verdiepen in de 1.8t.

  4. #4

    Standaard Re: Motorswap 2.0TFSI 80 B3

    Als je een complete B7 hebt zou je even kunnen kijken naar spoorbreedte verschillen. Je zou dan kunnen overwegen om alles vooraf het vuurschot over te zetten binnen de carrosserie van de B3. Ofwel, subframe, ophanging, motor, bak, assen.. alles. Dan bouw je bij wijze van spreken een soort eigen buizenframe rondom de B7 voortrein, met B3 panels erop. Of dat makkelijk is? Nee. Goedkoop? Als je 't zelf doet wel, als je 't laat doen, nee. Leuk? Ja!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Motorswap 2.0TFSI 80 B3

    Niet mijn idee van prettig, zoveel vermogen op de voorwielen bij dit type.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •