Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Wel of geen katalysator gebruik E95 loodvrij

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2022
    Leeftijd
    55
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 90

    Standaard Wel of geen katalysator gebruik E95 loodvrij

    Sinds kort ben ik op dit forum vanwege de aanschaf van mij Audi 90 b3 met 2.0 liter PS motor. In mijn Duitstalige handboek lees ik dat er zowel exemplaren zonder en met katalysator zijn en dat de versie zonder een K-jetronic en die met een KE-jetronic heeft. Die eerste versie is eigenlijk ontwikkeld voor 98 loodhoudende benzine begrijp ik. Nu denk ik uit onderstaande foto's en het ontbreken van de CO stelschroef dat dit een K-jectronic is en ik eigenlijk loodhoudende 98 zou moeten tanken, klopt dat?20220302_152149_resized.jpg20220302_152203_resized.jpg

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Wel of geen katalysator gebruik E95 loodvrij

    Ik denk dat je bedoelt of je Nu Euro95 (E10) of Euro 98 (E5) moet tanken? Beide versies zijn loodVRIJ. Zou niet weten waar je nog loodhoudende benzine kan verkrijgen tenzij je met een loodvervangende toevoeging wilt werken. In mijn 1.8 carburateur (mooi weer auto) tank ik voor de zekerheid wel 98 omdat niemand me met zekerheid kan vertellen of alle onderdelen wel tegen het hogere ethanol-gehalte van 95 kunnen.
    1988 Audi 80 (B3) 1.8 Automaat | Zermattsilber | Blauw serret velours interieur.
    Instagram: audi88nl

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Wel of geen katalysator gebruik E95 loodvrij

    Deze motor is geschikt voor loodvrije benzine.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2022
    Leeftijd
    55
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 90

    Standaard Re: Wel of geen katalysator gebruik E95 loodvrij

    Hoe weet ik of mijn auto een katalysator heeft, is dat uit de foto's op te maken?

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Wel of geen katalysator gebruik E95 loodvrij

    Dat zie je op je kentekenbewijs en bij de tankvulopening, daar staat 'alleen loodvrij'.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •