Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 91

Onderwerp: oliedruk type81

  1. #21

    Standaard

    zo, oliedruk meter gekocht.. zo ff doormeten.. nieuw filter gekocht, ook er zo ff opzetten.

    ik had nog een vraagje, bij die oliedrukmeter zat een zender, maar mijn sensor kan er dan niet meer op, dus als ik ga rijden gaat die zoemer af.. logisch want hij meet geen druk meer daarop.

    kan ik dat draadje van zoemer + lampje aan de zender hangen? of werkt dat niet zo? zo nee,dan moet ik een t-splittertje halen.
    Ghosting people just because an argument got out of hand
    won't solve a g*ddamn thing, quite the contradictory to be honest.
    Why, you ask? Ghosts tend to haunt people for the rest of their lives.

  2. #22

    Standaard

    hehe mijn 3e post op rij,

    filter is eindelijk vervangen, kreeg 'm niet los, ding zat muurvast.. naar brezan gefietst in die ranzige motregen...
    17,90 meneer.. voor een oliefiltersleutel.

    nou dus niet..

    weer terug de stad in gefietst en bij de lokale ijzerhandel een klem gekocht (zo'n ding waar je 2 materialen tegen elkaar aan klemt als je wat gelijmd hebt.

    filter er tussen geklemd totdat ie begon in te deuken, 2 tikkies met de handpalm, en hatsee, hij kwam los.
    ik had een plastic zak mee en liet het filter daar een beetje in uitdruipen (ja, de zak is netjes weggegooid), uit het grootste gat kwam helemaal niets, en mondjesmaat droop een dun straaltje olie (echt pikzwart) uit de zijgaten.

    nieuw filter erop gezet, eerst het rubbere randje met olie ingesmeerd, en schroeven maar.

    beetje olie erbij gedaan (niet ververst, pas geleden gedaan maar filter toen niet vervangen), en starten maar.

    natuurlijk, wat ik van mijn schatje gewend ben, in 1x
    controle lampjes gekeken, en het accu en koelwater lampje gingen meteen uit, maar olie bleef branden..
    ik wou 'r al uitzetten om te kijken of alle sensoren er wel goed opzaten, maar toen ging het lampje al uit.

    ook een beetje voorzichtig aan gas gegeven, en het lampje ging niet branden.

    nog niet gereden.

    ff kijken op lekkages en alles zag er goed uit, op het wat schudden van de motor na, maar dat werd na een tijdje draaien minder.
    ik hoorde 1 klepstoter even tikken, voor een minuutje ofzo, maar daarna was die ook netjes stil.

    omdat ik het filter niet loskreeg, ging ik eerst maar de oliedruk meten.

    alles aangesloten, motor starten, en de meter bleef stijf liggen.
    kwam iets omhoog, maar bleef nog onder de 0,3 bar.

    met het nieuwe filter moet ik nog meten, maar ik heb nu geen zin meer.
    Ghosting people just because an argument got out of hand
    won't solve a g*ddamn thing, quite the contradictory to be honest.
    Why, you ask? Ghosts tend to haunt people for the rest of their lives.

  3. #23
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DesHeersch
    nieuw filter erop gezet, eerst het rubbere randje met olie ingesmeerd, en schroeven maar.
    beetje olie erbij gedaan (niet ververst, pas geleden gedaan maar filter toen niet vervangen)
    Ehmm....als je je filter losdraait loopt toch AL je olie eruit? :?
    Je zal dan toch echt zo'n 4 liter olie moeten gaan bijvullen. (vind ik meer als een 'beetje').

    Als je 'm start na een oliewissel brand het olielampje eerst wel eventje ja.

    Ik neem aan dat je een Audi/Mann filter hebt gebruikt? (en dus geen Fram!)

  4. #24
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Je had ook gewoon een priem of schroevendraaier dwars door het filter heen kunnen rammen, en dan losdraaien.

    Had je niet hoeven fietsen
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  5. #25

    Standaard

    dat is dus het gekke, ik draaide het filter eraf, en er maar een beetje uit het gat sijpelen.

    schroevendraaier had ik al geprobeerd,maar ging niet :oops:

    't leek trouwens opgelost, ik ging net ff voorzichtig rijden, lampie ging vrijwel meteen uit bij starten.. rustig optrekken, in z'n 2, en 50 in z'n 3.. normaal begon ze nu al te loeien...maar nee deze keer niet.
    in z'n 4.. 60, 70, 80.. en het bleef donker op het dash.
    ik een beetje blij.. en was ondertussen in het aangelegen dorp aangekomen, daar ff getanked, want door alle heissa van olie was ik de benzine helemaal vergeten.
    weer weggereden, en terug een klein stukkie over de snelweg (2 a 3 km)
    terug naar hoorn.

    en echt op de afslag hoorn, ik was de bocht al bijna aan 't nemen, knippertje aan.. gas los... pieeeeeeeepp.

    ik terug door de stad naar huis gereden, weer rustig als "vanouds".
    stond ff stil, en ik hoorde allemaal gerammel :shock:
    ik bang en wou 'r al aan de kant zetten, en toen kwam de rammelende auto voorbij..

    thuis aangekomen ff de kap open, en kijken met een zaklampie.. filter was niet aan 't lekken en alles zag er goed uit.. motor snorde mooi ondanks de lekke voorpijp, en geen getik, gerammel, oid.

    toch maar even wachten op de oliepomp.

    maar 't blijft vreemd allemaal
    Ghosting people just because an argument got out of hand
    won't solve a g*ddamn thing, quite the contradictory to be honest.
    Why, you ask? Ghosts tend to haunt people for the rest of their lives.


  6. #26

    Standaard

    ps, ja een mann filter
    Ghosting people just because an argument got out of hand
    won't solve a g*ddamn thing, quite the contradictory to be honest.
    Why, you ask? Ghosts tend to haunt people for the rest of their lives.

  7. #27
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DesHeersch
    dat is dus het gekke, ik draaide het filter eraf, en er maar een beetje uit het gat sijpelen.

    Dus je draait je filter eraf en er komt geen 4 liter naar buiten stromen?
    Ik weet het niet hoor maar zit er dan iets niet heel erg verstopt in je blok?
    Hoe staat je oliepeil nu?

    Je had het er ook over dat je je olie net had ververst en dat er uit een klein gaatje (blok of filter?) pikzwarte olie kwam.

    Ik zet hier toch heel wat vraagtekens bij :? :?
    Wat denken de mede-forummers?

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    filter
    Ghosting people just because an argument got out of hand
    won't solve a g*ddamn thing, quite the contradictory to be honest.
    Why, you ask? Ghosts tend to haunt people for the rest of their lives.

  10. #29
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    De meeste olie zit natuurlijk onder in het carter als de motor uit staat, dus er zal idd niet veel olie boven het filter zitten.
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  11. #30
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen GT
    De meeste olie zit natuurlijk onder in het carter als de motor uit staat, dus er zal idd niet veel olie boven het filter zitten.
    Ja ok. Geen 4 liter dan maar me dunkt toch meer als een paar druppeltjes?
    En dat dat dan zwart is terwijl de olie net ververst is.....

  12. #31

    Standaard

    niet net hoor, is ook alweer 2 of 3 maanden terug
    Ghosting people just because an argument got out of hand
    won't solve a g*ddamn thing, quite the contradictory to be honest.
    Why, you ask? Ghosts tend to haunt people for the rest of their lives.

  13. #32

    Standaard

    Ik denk dat:

    A: pikzwarte olie die net ververst is niet klopt.

    B: ik laat altijd eerst m'n olie weglopen voor het filter erafgaat, maar mijn filter hangt aan een uitsteeksel op het blok, aan de zijkant, halverwege het blok of zo... Het zou dus kunnen dat ' ie het filter erafdraait zonder wezenlijk olieverlies, immers, het filter hangt een eindje boven het carter... Dan ben je dus een halve liter kwijt, zo ongeveer... Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij onze Heersch zit, maar goed. Zit z'n filter onderaan het blok, heeft 'ie een probleem.

    Dat de olie enkel uit de kleine gaatjes van het filter loopt, zou kunnen komen door een terugslagklepje...


    Maar ja, hij heeft net olie ververst, en dit is pikzwart. Normaal zou dit roet zijn, en duidt op ernstige slijtage. Tenzij ' ie afgewerkte olie gebruikt heeft...

    Al met al kun je nog eens nieuwe, goedkope olie erinpleuren, MET EEN NIEUW FILTER, en een zootje van die engine-flush erbij in. Daarna aftappen, en goede olie en WEER EEN NIEUW FILTER gebruiken...


    Dit zou kunnen werken, maar als je pech hebt ook averechts...

    Je kunt kijken of dan je druk oploopt, en anders alsnog de pomp vervangen...

    Een Forté-flush kost een euro of 15 dacht ik zo...

    Dan heb je ook nog mensen die het blok spoelen met diesel, dus olie eruit, nieuw filter, afvullen op peil met diesel, ontsteking eraf en 1 sec starten. Pas dan wel op dat de motor niet aan kan slaan!!!
    Dan aftappen, filter vernieuwen, olie erin... Dit zou met rode diesel moeten, dat smeert nog een beetje...

    Ik heb dit zelf nooit aangedurfd, als het foutgaat tap je met de diesel ook je lagerschalen ed. af...
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  14. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DesHeersch
    niet net hoor, is ook alweer 2 of 3 maanden terug
    Die van mij zit er een jaar in, en is goudkleurig...


    Je hebt toch geen diesel wel? Dan zou het wel mogen, maar met een benzine is dat minder leuk...
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  15. #34

    Standaard

    nope geen diesel..

    tap 'r morgen af, en gooi er nieuwe, verse olie in.
    weer een nieuw filter dan maar.

    even kijken hoe lang de olie z'n kleur houd.

    maar wat kan het nou nog anders zijn dan de oliepomp?

    2 sensoren vervangen,
    Filter.

    druk gemeten (met oud filter, morgen ook met de nieuwe proberen)
    en die bleef star liggen
    Ghosting people just because an argument got out of hand
    won't solve a g*ddamn thing, quite the contradictory to be honest.
    Why, you ask? Ghosts tend to haunt people for the rest of their lives.

  16. #35

    Standaard

    Ik zou er dan toch echt een potje engine-flush ingooien, geen wynns-rommel, maar Forté of zo...

    Dit filter zit er net op, dus aftappen, Halfordsolie erin, flush erbij, lopen laten, aftappen, alles vernieuwen... Kost je misschien 20 euro meer, maar je hebt wel een schoon blok als het goed is...
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  17. #36

    Standaard

    En omdat je al wat resultaat geboekt had bij het vernieuwen van het filter, kan het best eens door overmatige drab komen, met een (gedeeltelijke) verstopping zoals Ferry zei...

    Hoe lang zat die vorige olie erin, dus niet deze, maar die daarvoor, en het filter?
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  18. #37

    Standaard

    Hoe ziet dat metertje eruit?
    Van die zwarte olie kan zijn dat de carbarator te rijk staat. Je moet maar eens kijken naar je bougie's welk kleur ze hebben.
    oja, de olie van mijn corolla die ik vroeger had, was ook redelijk snel zwart, (de chok bleef hangen) :roll:

    Gegroet Jan
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

  19. #38

    Standaard

    filter zat er al op toen ik 'm kocht.. zag er oud en versleten uit.

    olie.. mja.

    zoals de meeste hier wel weten ben ik stilgevallen op de eerste dag dat ik m'n audi had.
    bij hulp is het een en ander mis gegaan en heeft het blok wel op z'n lazer gehad (ik laat nooit meer mensen " die iets van auto's weten" aan m'n kar sleutelen.

    details staan wel beschreven in dat topic, 't was niet leuk iig.
    kort beschreven: ze "dachten" dat het blok zonder olie kwam te zitten, want er zat nauwelijks wat op de pijlstok (raar he, aangezien je blok de olie pompt).
    ze gooiden dus doodleuk 2 liter erbij.

    gevolg, na het vervangen van de oorzaak (kapotte benzinepomp) grote rookpluimen, en oliemeur). motor uitgezet, olie afgetapt tot maximum pijl.
    dat was in mei of juni.

    wat de vorige eigenaar heeft uitgespookt weet ik niet, maar ik heb een paar vergissingen gemaakt waar ik veel van geleerd heb. maar hij heeft na nader onderzoek het arme ding een beetje mishandeld, ook aan koetswerk ed.
    Ghosting people just because an argument got out of hand
    won't solve a g*ddamn thing, quite the contradictory to be honest.
    Why, you ask? Ghosts tend to haunt people for the rest of their lives.

  20. #39
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Mijn auto's hebben ook altijd roetzwarte olie als ik 'm ververs. Heeft waarschijnlijk te maken met de ritten die je ermee maakt, de staat van de motor en de brandstof. Ook als ik na een week de olie ververs is het nog zwart.
    LPG-auto's willen nog wel eens mooi schone olie houden, zo heb ik gemerkt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  21. #40

    Standaard

    Hmm, bij mij had alleen m'n eerste, (een slopel) dat, misschien ligt het dan idd aan de carburateur?

    De staat van de motor speelt zeker mee, en dat bedoelde ik eigenlijk ook...
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •