Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Dakhemelbekleding B4 sedan verwijderen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Dakhemelbekleding B4 sedan verwijderen

    Hallo,
    Mijn dakhemelbekelding van mijn Audi 80 B4 1994 sedan met schuifdak hangt los en wil ik laten vernieuwen.
    Ik wil zelf de dakhemel verwijderen en oude dakbekleding verwijderen en schoonmaken en dan naar een autobekleder om opnieuw te laten bekleden.
    Als ik de dakhemel wil demonteren moet ik dan de binnen stijlen bij voorruit, stijlen bij de gordels en de stijlen bij de achterbank demonteren en zo ja, hoe is dit dan los te nemen. Is demontag schuifdak eenvoudig te demonteren om ook deze opnieuw te laten? Kan ik de dakhemel via de voor-achterportier eruit nemen?
    Ik weet dat dit onderwerp eerder ter sprake is geweest op het forum maar op deze vragen wil ik graag reactie.

  2. #2

    Standaard Re: Dakhemelbekleding B4 sedan verwijderen

    Ik heb twee keer de hemelbekleding van een Audi 80 sedan B4 (1992 en 1994) vervangen. Beide zonder schuifdak, dat wordt dus eigen ervaring.

    Er moet nogal het een en ander los:
    - kunststof schalen op a-stijlen: drie clips, schaal loswrikken;
    - zonnekleppen en opvang: afdekkapjes loswippen (erg moeilijk, vooral die bij de spiegel), daarna los schroeven;
    - drempelbescherming loswippen en bekleding b-stijlen naar onderen bewegen
    - rubber band bij achterruit verwijderen;
    - kunststof schalen stijlen achter achterportier alleen aan bovenzijde losmaken;
    - idem schalen naast achterruit verwijderen;
    - binnenverlichtingen verwijderen, houd per lamp de plaats bij, ze verschillen per plaats

    Als de schaal waaraan de bekleding vast zit (zat) nog aan de binnenkant van het dak kleeft, dan voorzichtig losmaken.
    Ik deed dat met een oud zaagblad van een handzaag verpakt in dik plastic.

    Volgens mij haalde ik de schaal met bekleding uit de auto via een van de portieren, maar kan ook zijn via de kofferruimte.
    Voorkom dat los foam op je stoelen en bekleding valt.

    Daarna de bekleding loshalen en de oranje foam-resten verwijderen. Handschoenen aan. Ik maakt van een hoopje foam een bal en liet daar de resten steeds aan kleven.

    De schone schaal is zelf wel te bekleden, maar ik heb dat uitbesteed naar Apeldoorn. Doet ook veel in VW.
    Als het mag van de site-baas dan kan ik de naam wel geven.
    Niet te duur en samen het juiste materiaal uitzoeken. Ik liet ook de A-stijlen meenemen.
    Als je het zelf doet: kies de juiste lijmsoort.

    Meest kwetsbaar/breekbaar: schalen a-stijlen en afdekkingen rond zonnekleppen.
    Vaak op de sloop niet meer te vinden, zeker niet in de juiste kleur.

    Ervaring: na 5 jaar zit alles nog perfect.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •