Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: 2.0 ABT inhouden/stotteren bij koude motor

  1. #1

    Standaard 2.0 ABT inhouden/stotteren bij koude motor

    Hallo mede Audi liefhebbers,

    Het betreft een 80 uit 1992 met handbak 66kw abt motor met ongeveer 160000 km.
    Auto houdt in en stottert vooral bij lage toeren en alleen bij een koude motor, eenmaal op bedrijfstemperatuur trekt hij normaal.
    Ik heb hier op het forum veel gelezen over defecte rubberen voetpakking, gasklepregelaar, brandstofpomp en lambda sensor.
    Als ik het goed begrijp zou ik met een warme motor dan ook problemen moeten hebben? Temperatuurmeter op het dashboard functioneert goed, na wat rommelen aan de sensor. Zou de andere temperatuursensor nu overleden zijn?
    Ik hoor graag wat jullie bevindingen zijn, bij voorbaat dank.

    edit: Vergeten te vermelden dat ik sinds een jaar e10 95 tank ipv e5 98, zou die hogere ethanol waarde nu al effect hebben? Brandstoffilter is 1,5 jaar geleden vervangen.

    laatste edit: nieuwe rotor+verdelerkap heeft het euvel verholpen
    Laatst gewijzigd door Audi80 B4 92; 11-12-22 om 16:58.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.842
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 ABT inhouden/stotteren bij koude motor

    Heel vaak besproken, had je geen nieuwe topic voor hoeven starten. Grote kans dat inderdaad de temperatuursensor voor het motormanagement overleden is.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •