Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Geen oliedrukwaarschuwingslampje en/of zoemer B3 1.8

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Geen oliedrukwaarschuwingslampje en/of zoemer B3 1.8

    Ik ben bezig met de Zusatzinstrumente inbouwen. Nu ben ik er (bestaande originele situatie) achter gekomen dat ik totaal geen oliedruk waarschuwing heb. Bij contact aan brandt er geen oliedruk lampje, bij lostrekken aansluiting bovenste oliedrukschakelaar (minimale druk) gebeurt er niets, bij lostrekken onderste oliedrukschakelaar en gas geven tot boven 1800rpm ook niets. Bij dat laatste zou er toch ook een zoemer af moeten gaan? Of is dat niet bij alle B3 versies standaard? Motor is een 1.8 RU met carburateur. Eerste gedachte is iig nu het tellercluster uitbouwen en het desbetreffende lampje controleren/vervangen...
    1988 Audi 80 (B3) 1.8 Automaat | Zermattsilber | Blauw serret velours interieur.
    Instagram: audi88nl

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen oliedrukwaarschuwingslampje en/of zoemer B3 1.8

    1: Het controlelampje was dus defect.
    2: Het lostrekken vd oliedrukschakelaar helpt niet in deze. De schakelaar wordt namelijk door de oliedruk 'uit'gedrukt (verbreekt het contact). Je kan dus alleen maar testen door de draad aan massa te leggen.

    3: de werking van de tweede oliedrukschakelaar (ik begrijp waarschuwing bij ONDER de 1.8bar komen van de oliedruk bij hogere toeren) is mij nog onduidelijk. Ik krijg dit niet getest/gesimuleerd. Iemand ?!

  3. #3
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.369
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen oliedrukwaarschuwingslampje en/of zoemer B3 1.8

    Volgens mij verbreekt die sensor ook de massa, kun je met de multimeter of een testlampje meten.
    Met DRAAIENDE motor kabel van de sensor tegen massa houden zou dan moeten werken.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen oliedrukwaarschuwingslampje en/of zoemer B3 1.8

    Ja dat is dus wat ik niet gesimuleerd krijg iig niet even met een losse draad. Ik ga binnenkort verder met de inbouw van de sensors voor de Zusatzinstrumente en ga er dan de draad met een kabelschoen goed aan massa leggen en dan eens gas geven.

    Overigens heb ik op de sloop een zelfde oliefilterhouder gehaald waar de hogedrukschakelaar nog op zit dus heb ze nu dubbel. Ik ga een extra boring aanbrengen met M10x1 draad voor de olietemperatuur sensor. Vaak wordt die in de plaats vd carterplug gemonteerd maar dat is zo ongeveer de allerslechtste locatie om temperatuur te meten. Er zit daar ook altijd olie te zweten en ik verdenk de pakking tussen het blok en de oliefilterhouder.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •