Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: VDO vs. UN4

  1. #1

    Standaard VDO vs. UN4

    Een goedenavond!


    Nou, om maar met de deur in huis te vallen:

    Wat is het verschil tussen een klokkenwinkel van VDO en UN4?

    Zijn deze onderling uitwisselbaar?

    Zijn de stekkeraansluitingen gelijk?

    Waarom koos Audi voor een bepaald dashboard in een type auto?

    Trokken ze lukraak wat uit het berghok of zit er een systeem in?

    Heeft imand afbeeldingen van de binnenkant van die dingen?

    Welke is kwalitatief beter?

    Ik heb van een Duitser op een forum gelezen dat ' ie probleemloos VDO-klokken in een UN4 dash geprutst had zonder aanpassingen. Dat werkt dus.



    Hoe kom ik hierop? Welnu, de B3 heeft een VDO-setje, en de B4 UN4, maar: met een VDO boordcomputer... Is dit origineel?

    De B4 heeft, zoals ik in een ander topic aangaf een storinkje mbt het olielampje, en de koelwaterthermometer doet ook wel eens wat vreemd. De sensor hiervan is vervangen, nu gebeurt het minder regelmatig, maar nog wel eens...
    Blijkt nou het dash van de B4 niet helemaal fris meer te zijn, weet ik wat ik kan doen, en wat niet...


    Dit wist ik overigens bij aanschaf, alleen wil ik het wel opgelost hebben!


    Alvast bedankt voor de info!
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  2. #2
    2.3
    Guest

    Standaard

    De opbouw van de tellerplaten is zowiezo anders,want vdo tellerplaten passen niet in een un4 klokkenwinkel,en vice versa.

    Verder zijn de stekkers gelijk.

    Je kan iig een een voledige cockpit uitwisselen.

  3. #3
    2.3
    Guest

    Standaard

    O ja,die schommelende temperatuurmeter kan trouwens een losse soldering zijn.


    Olie lampje kan ik je niet mee helpen,ik heb een benzine dus die heb ik niet.

    ik heb trouwens ook een un4 klok met MC.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2.3
    Olie lampje kan ik je niet mee helpen,ik heb een benzine dus die heb ik niet.

    Dat zou niet best wezen... Ik heb ook twee benzinemotoren, en toch echt een olielampje...


    Toch vreemd: die Duitser had toch echt de klokken van een VDO in een UN4 gezet, en het werkte... Misschien kun je niet enkel de platen wisselen?
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  5. #5

    Standaard

    had die duitser dan niet de hele tellerunit omgewisseld?
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"


  6. #6

    Standaard

    Nee!

    Hij had z'n UN4 eruitgesloopt, waarschijnlijk vanwege een kapotte teller, en zag dat alleen de toerenteller van VDO was. Hij vroeg op het forum of dat uitwisselbaar was, maar kreeg nog minder antwoord dan ik. :-)

    Een poosje later plaatste 'ie een bericht dat hij het maar geprobeerd had, en het werkte... Nou laat ik in het midden of het ding de goede waardes aangaf, maar ik ga ervanuit dat 'ie dat gecontroleerd heeft...


    Moeilijke materie schijnbaar?
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.849
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Je komt nog niet zoveel B4s tegen op de sloop, er zijn nog niet zoveel mensen die aan deze auto's sleutelen zoals aan zijn voorganger. De kans dat iemand dit al eerder heeft geprobeerd is dan ook kleiner.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Hebben alle B4´s een UN4 dash dan? En alle B3"s een VDO?

    Hoe moet ik dat zien?
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.849
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Nee, blijkbaar bestaat er voor de B4 (heb ik uit de reacties hier begrepen, ik heb niet zo'n auto en er ook nog nooit aan gesleuteld) UN4 en VDO-panelen. Bij de type 89 heb ik alleen nog maar VDO-panelen gezien.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10

    Standaard

    In de B4 is er zowel een UN4 als een VDO instrumenetnpaneel geleverd.
    je moet maar eens kijken in dat prachtige programmatje.
    :wink:

    Ik zou ze nooit de onderdelen met elkaar onderling propberen uitwisselen. :roll:

    Gegroet Jan
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

  12. #11

    Standaard

    Neuh, ik ook niet, maar ik geloof dat er volgens datzelfde forum een klein gebrek aan gebruikte UN4-onderdelen is...

    In onze UN-4 zit trouwens een VDO-computer. Is dat altijd zo?
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  13. #12
    2.3
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Appie Dakleer
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2.3
    Olie lampje kan ik je niet mee helpen,ik heb een benzine dus die heb ik niet.

    Dat zou niet best wezen... Ik heb ook twee benzinemotoren, en toch echt een olielampje...


    Toch vreemd: die Duitser had toch echt de klokken van een VDO in een UN4 gezet, en het werkte... Misschien kun je niet enkel de platen wisselen?
    Hmm het zit iig niet tussen de lampjes onderaan,daar zit alleen het accu,handrem en abs lampje.

    Ik denk de minicheck wel zal gaan zeuren als de er iets mis is met de olie druk of peil,zal dat rode uitroepteken wel zijn dan

  14. #13
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.471
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Ik heb een goed werkend en onbeschadigd koelvloeistof-metertje liggen Appie.
    Ik neem het zondag wel mee.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •