Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Elektronica en motor valt uit

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2018
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Elektronica en motor valt uit

    Hallo allen,

    We staan in Turkije met een Audi 80 avant. Bj 1993 met de 2.3 NG motor.

    Al vrij snel over de Duitse grens begonnen de benzinemeter en de temperatuurmeter snel omlaag te lopen, even later ook het abs en airbag lampje aan. Even stoppen bij tankstation en kwartier gewacht, auto loopt weer goed. Hele reis geen problemen meer 3000km, tot vrij snel nadat we in Turkije aankwamen toen begon weer precies hetzelfde.

    Dit keer doorgereden ik dacht het zal wel goed komen. Maar 1 voor 1 hield alles op. Eerst de benzinemeter, toen temperatuur, abs lampje aan, airbag aan, toerenteller en snelheidsmeter gingen op en neer, en kilometerteller ook niks. Uiteindelijk hield de motor er ook mee op nadat gas geven geen zin meer had. Gelukkig bij het tankstation op de parking kunnen duwen.

    Helaas kunnen ze aankomende maandag pas gaan checken bij de garage dus ik neem de tijd even wat informatie op te doen.

    Ik denk dat de dynamo niet goed meer is, of de riem er van. Ik heb ook gezocht naar resultaten op deze website en die wijzen dan weer naar massakabel of elektrisch contact van de sleutel.

    Wat denken jullie beste mensen? Ik heb weinig verstand van auto’s en hoor het dan ook graag mijn dank is groot.
    Laatst gewijzigd door Hey; 30-06-23 om 19:08. Reden: Aanvulling

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektronica en motor valt uit

    Contactslot is mijn verdachte. Als je de sleutel wat heen en weer beweegt als de problemen beginnen, werkt het dan weer?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2018
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Elektronica en motor valt uit

    Tom dat zou misschien wel verklaren waarom hij het vervolgens wel gewoon een hele tijd gedaan heeft weer. Ik kan het nu ff niet checken de auto staat bij de garage die dicht is tot maandag. Stel dat is het probleem, is dat een onderdeel dat voorhanden is of makkelijk te verhelpen? Bedankt voor de reactie!

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektronica en motor valt uit

    Ja, het gaat om het elektrische deel van het contactslot wat er achterop zit. Redelijk simpel te vervangen.

    Als de dynamo of de snaar stuk was, had je na de eerste keer stilvallen een lege accu gehad.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2018
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Elektronica en motor valt uit

    Sorry ik ben vergeten terug te koppelen, is wel zo netjes. De dynamo is gereviseerd en auto liep weer de hele reis als een zonnetje. Bedankt voor het meedenken en tot ziens!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •