Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: B3 1.8 RU uitrusten met toerenteller

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2022
    Leeftijd
    22
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard B3 1.8 RU uitrusten met toerenteller

    Beste forumleden,

    Ik heb het idee om mijn Audi 80 B3, die beschikt over een analoge klok, uit te rusten met een originele toerenteller. Nu is mijn vraag eigenlijk of er leden zijn die hier zelf ervaring mee hebben of die mij kunnen vertellen hoe de toerenteller werkt in de 80 B3 waar deze origineel in is verwerkt. Is dit mechanisch of gewoon via een elektrisch signaal van de bobine/ECM?

    Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

    Vriendelijke groeten
    svenG

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: B3 1.8 RU uitrusten met toerenteller

    Je kunt gewoon het instrumentenpaneel uitwisselen, werkt meteen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: B3 1.8 RU uitrusten met toerenteller

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svenG Bekijk Berichten
    Beste forumleden,

    Ik heb het idee om mijn Audi 80 B3, die beschikt over een analoge klok, uit te rusten met een originele toerenteller. Nu is mijn vraag eigenlijk of er leden zijn die hier zelf ervaring mee hebben of die mij kunnen vertellen hoe de toerenteller werkt in de 80 B3 waar deze origineel in is verwerkt. Is dit mechanisch of gewoon via een elektrisch signaal van de bobine/ECM?

    Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

    Vriendelijke groeten
    svenG
    Ik heb ook een RU motor (met automaat) en heb dit ook gedaan. Alle bedrading zit reeds in de auto. Wat Tom zegt klopt complete instrumentencluster wisselen uit een vergelijkbare 4-cilinder benzine. MAAR: ik kreeg toen wel vreemde dingen, zoals ineens maar aan 1 zijde knipperlicht indicatie en o.a. het chokelampje bleef vaag branden. Uiteindelijk heb ik de toerenteller over gebouwd in mijn originele instrumentencluster. Voordeel is dan ook dat je de originele KM-stand behoud. Moest hiervoor wel 2 contactpennetjes solderen voor de toerenteller die onder de analoge klok niet doorverbonden waren. De LCD klok in de toerenteller was stuk en heb ik (onder de tellerplaat) afgeplakt met matzwart 3M spul. Mijn auto staat, op wat plezier ritten na, telkens maanden gestald met de accu los en wil niet steeds een klok goed zetten.
    1988 Audi 80 (B3) 1.8 Automaat | Zermattsilber | Blauw serret velours interieur.
    Instagram: audi88nl

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: B3 1.8 RU uitrusten met toerenteller

    Kan veel makkelijker, gewoon de snelheidsmeter wiseelen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2022
    Leeftijd
    22
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: B3 1.8 RU uitrusten met toerenteller

    Ondertussen zit de toerenteller erin en werkt perfect. Het was inderdaad gewoon plug and play. Enkel het digitale klokje werkt niet, maar heb niet echt zin om daarvoor de hele tellerbak weer uit elkaar te halen.

    Bedankt allemaal voor jullie reacties!


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: B3 1.8 RU uitrusten met toerenteller

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Kan veel makkelijker, gewoon de snelheidsmeter wiseelen.
    Dat werkte dus niet. Ik kreeg alle problemen met de donor tellerbak. Enkel de donor toerenteller overgezet in mijn originele tellerbak werkt vandaag de dag nog steeds 100%.
    Mogelijk was vd donor bak de spanningsregelaar defect, een elco slecht of toch ergens een soldeerverbinding die ik visueel niet kon ontdekken.
    Laatst gewijzigd door React; 06-10-23 om 20:20.
    1988 Audi 80 (B3) 1.8 Automaat | Zermattsilber | Blauw serret velours interieur.
    Instagram: audi88nl

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: B3 1.8 RU uitrusten met toerenteller

    Dat kan. Ik heb dit bij twee auto's gedaan zonder enig probleem.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •