Beste forum lezers,

Mijn naam is Ferdy en ik heb een 80 b4 uit 94 met 2.6 v6 ABC motor gekocht voor de hobby.
De hele motor heb ik inmiddels gereviseerd en hij heeft gelopen, ik was bezig met het vullen en ontluchten van het koelsysteem. Hierbij heb ik regelmatig de motor gestart en weer stop gezet. Het viel mij toen op dat de ventilatoren van de radiateur niet werkten. Ik had de 2 bruine draden van de ventilatoren niet goed aangesloten en heb ze aan massa aangesloten. Om het te testen wou ik de motor starten. En wat denk je......hij start wel maar slaat niet meer aan.
Ben op onderzoek uit gegaan en het valt mij op dat mijn hall gever op de nokkenas geen signaal geeft, er blijft constant spanning op staan. Wel heeft hij voeding en massa. Haal de stekker er af dan blijft er spanning op deze signaaldraad staan. Zet ik contact uit, ook dan blijft er voeding op de stekker staan en op de signaaldraad van de hall gever. Maak ik de motor computer of het gehele voertuig spanningsloos dan is de spanning wel weg. Sluit ik het weer aan staat er geen spanning meer op de stekker van de hall gever. Als ik mijn contact aan zet wel weer spanning op zowel de voeding als de signaaldraad. Contact weer uit en spanning blijft er op staan.
Ik vermoed dat op de 1 of andere manier mijn motor computer nu defect is?
Of zie ik nog wat over het hoofd?

Met vriendelijke groeten,
Ferdy