Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: stuurtrilling+gebonk voorwiel

  1. #1

    Standaard stuurtrilling+gebonk voorwiel

    sinds enkele weken heb ik last van 2 dingen bij m'n 80 avant 2.0 115pk.

    tussen 60 en 80 km/h trilt het stuur. het hevigst is het trillen als ik de auto niet laat trekken maar ook niet op de motor af laat remmen. Er tussenin dus! (aandrijflijn onbelast)!

    gelijktijdig is een ander euvel boven water gekomen nl.: bij volledig naar links uitgedraaid stuurwiel bonkt het bij het rechter voorwiel bij het wegrijden.

    ik denk zelf aan een defecte rechter buitenste homokoneet. heb je meer info of ervaring met een soortgelijk verhaal? alvast bedankt voor je tip!

    ps. de wagen is een echte spoorzoeker maar dit zal wel komen door het sportonderstel en de wiel/bandenmaat (225/45-17).

    :oops: bedankt voor jullie reacties, maar er was toch iets anders aan de hand!

    EEN DEFECTE SCHOKDEMPER!!!!
    de schokdemper vangt niet alleen axiale krachten op maar houd samen met de fuseekogel ook het wiel op zijn plaats.

  2. #2
    audi a4 avant 2.5 tdi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    68
    Posts
    4.312
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    welkom op het forum AVANTgarde.
    en met dat kleine beetje auto kennis zou ik zeggen dat het de homokneet is.
    misschien ook naar de fussee en stuurkogels kijken .
    maar als dit niet zo is dan hoor je dit nog wel van iemand anders.
    die meer kennis in huis hebben .
    en een mooie foto van een mooie audi 80 avant.
    if you beat the rings then you have i car

  3. #3

    Standaard

    Dat bonken kan ook zijn dat een veer gedraaid is. Dat is bij mijn Audi ook zo. Als ik optrek dan versprint die veer naar z'n goeie plaats.
    Maar dit lijkt me alleen waarschijnlijk als je dit onderstel recentelijk eronder gelegd hebt.

    Dat trillen kan ook in de banden zitten. Misschien zijn ze niet goed afgesleten en dan word het alleen maar erger.

    Suc6 ermee.
    Audi Coupe 2.3E 1989

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.870
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Toplagers van de veerpoten?

  5. #5

    Standaard

    kep het meerdere keren meegemaakt. Onbelaste aandrijflijn en dan gebonk/geknokkel horen ja. Al die keren was het nog de homokineet. Ook het feit dat hij knokkelt als je voluit stuurt wijst er mijnsinziens op dat het een homokineet betrefd.
    Greetzz,
    Roland

    "Any activity becomes creative when the doer cares about doing it right, or doing it better"


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •