Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Sterkere motor voor B2 quattro

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2024
    Leeftijd
    51
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Sterkere motor voor B2 quattro

    Ben sinds kort in het bezit van een audi 80 B2 quattro.
    Mijn vraag is er is geen motor aanwezig en ik zoek een zo krachtig mogelijke motor voor in deze wagen (is voor trackdays)
    Het orginele blok was een 4 cilindel code DZ 1.8 is mij verteld. Welke motor is hier in te bouwen??

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterkere motor voor B2 quattro

    Als je een nieuwere motor pakt zit je vast aan motormanagement en kabelboom. In principe past elke langsgeplaatste viercilinder van VW of Audi uit die tijd, en als je handig bent kun je een dwarsgeplaatst blok ook wel monteren. In theorie zou een 1.8T uit een A4 fysiek nog wel passen, maar dan moet je wel heel handig zijn.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    457
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterkere motor voor B2 quattro

    Wat Tom idd zegt, met de 1.8T, maar iets specifieker één van een A4 B5.
    Deze hebben nog een motor (AEB/AJL) met gas kabel waardoor hij makkelijker werkend te maken is op de B2, als je dan een donor auto heb heb je in ieder geval alles om hem lopend te krijgen (denk aan de immobilizer die in de donor auto zit).

    Ik dacht dat de AEB veel wordt gebruikt voor een swap in een B3/B4 dus daar zou veel info beschikbaar moeten zijn alleen is de tuning potentie daarna nihil omdat veel tuningsbedrijven dit soort ECU's niet meer doen (Chip er fysiek uit halen en herschrijven).

    Als je dan toch meer vermogen wil zou ik voor een EA113 motor gaan deze zijn er in vermogens tot 270PK, wordt denk ik allemaal wel moeilijker en duurder.

    * ik gebruik 193 pk op 1100 kg voor trackdays, niet werelds snel maar wel leuk doordat het weinig weegt.
    Laatst gewijzigd door lesley; 22-01-24 om 14:05.
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •