Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 38 van de 38

Onderwerp: APK afkeur 80 B3

  1. #21
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.576
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audiii Bekijk Berichten
    Ik zal eens kijken waar ze die scotchpads verkopen in de buurt. Is een bepaald type nog van balang?
    Ik koop altijd pakjes met grof, middel en fijn hier bij de Zwitserse Hornbach.
    2 Seconden googlen levert dit op als voorbeeld: https://www.verfspullen.nl/3m-scotch-brite-handpad.html ;-)

    Is het erg krokant, dan eerst mal schrobben met grof etc.
    Er zijn ook kopieën van 3M Scotch-brite pads. Ken ze niet maar ze werken vast ook prima.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audiii Bekijk Berichten
    Keramisch coaten is volgens mij een erg prijzige behandeling.
    Klopt en ik doe dat alleen voor de uitlaat-delen. Mijn Audi 200's Auspuf begint na 35 toch wel een beetje onfris te worden. De auto moet origineel blijven en keramisch coaten is waarschijnlijk niet veel duurder als een gebruikte, identieke uitlaat ergens te vinden, voor serieus geld, en die dan op te knappen (ook die zijn 35 jaar oud en meestal in een slechtere staat als de mijne).
    Laatst gewijzigd door Steven; 11-04-24 om 13:39.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  2. #22

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Ik zou de remleidingen niet in de Hammerite zetten. Met een koperborsteltje schoonmaken en dan een spuitbusje Tectyl er overheen. Schilderen is grote kans op afkeur.
    Is er een reden dat dit koper moet zijn? Omdat dat zachter is vermoed ik? Is messing ook goed?

  3. #23
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.576
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Ik zou de remleidingen niet in de Hammerite zetten. Met een koperborsteltje schoonmaken en dan een spuitbusje Tectyl er overheen. Schilderen is grote kans op afkeur.
    Ik had het over staal-delen zoals beugels (en aandrijfassen, Draagarmen, Fusee etc.) Sorry ik had duidelijker moeten zijn.
    Remleidingen zijn van een koper-legering en dus geen kandidaat voor Hammerite.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  4. #24
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.219
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    De remleidingen vallen best mee, bij een klembeugeltje is het wat erger en dat is vast wat er bedoeld word, beetje glad schuren en tectyl er op inderdaad, het gaat om glad. 😉
    Die uitlaat is vrij duidelijk...

    Verder is ie echt erg roestig aan de achterkant, dikke lagen roest die je er eerst af moet tikken met een hamertje, het lijkt wel of ie een paar jaar naast de titanic heeft gelegen. Dat ga je niet snel netjes krijgen, wel wat schoner maar niet glad. Schoonkloppen en een flinke laag rustyco gel er op.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #25

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    Zorgen dat je als eerste aan de beurt bent met de apk en je motor warm is. Doe ik al jaren, bij mij zit de laatste uitlaatpoort niet helemaal dicht, de originele schroefdraad is uit het blok van die uitlaatpoort en zitten bouten in en dat sluit niet perfect af. 1x was die wel koud en deed de keurmeester moeilijk, toen bij de eerste en beste doe het zelf zaak kachelkit gehaald en heel de rand van die poort mee dichtgesmeerd en volgende ochtend terug gegaan naar apk station voor herkeuring. Hij kon mn rug op haha, hij keek wat vreemd maar was apk goedkeur.
    Laatst gewijzigd door audi100cd1985; 14-05-24 om 16:04.


  6. #26
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.219
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi100cd1985 Bekijk Berichten
    Zorgen dat je als eerste aan de beurt bent met de apk en je motor warm is. Doe ik al jaren, bij mij zit de laatste uitlaatpoort niet helemaal dicht, de originele schroefdraad is uit het blok van die uitlaatpoort en zitten bouten in en dat sluit niet perfect af. 1x was die wel koud en deed de keurmeester moeilijk, toen bij de eerste en beste doe het zelf zaak kachelkit gehaald en heel de rand van die poort mee dichtgesmeerd en volgende ochtend terug gegaan naar apk station voor herkeuring. Hij kon mn rug op haha, hij keek wat vreemd maar was apk goedkeur.
    En volgend jaar?
    Ik denk dan altijd maar gewoon goed maken, heb je een paar jaar schik van.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #27

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    nee dat was alweer paar jaar terug met dat dichtsmeren, kom bij die toko ook niet meer, nu gewoon warm laten lopen en keuren maar. Het creert een paar minuten dat lekkende geluid. De bocht opnieuw monteren als al die moeren vastgekoekt zitten door roest en zeker te weten afbreken in het blok dan ben je pas ver van huis. En soms is het helemaal niet, heb nu de bouten voorzien van koperen ringetjes, want er zit origineel koperen moertjes op en die krimpen en zetten uit en zorgen ervoor dat het op alle momenten dicht zit. Nee dit klusje zie ik totaal niet zitten. Zeker niet als de hele uitlaat onder de auto nog is en die ook los moet. Wat een drama en verbruik is er ook niet minder op. gister getankt en mn gemiddelde 1 op 11,20 met een 2.2 kjet. Niet verkeer d al zeg ik t zelf na 40 jaar en 4 ton op de teller.

  8. Ad
  9. #28
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    221
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi100cd1985 Bekijk Berichten
    nee dat was alweer paar jaar terug met dat dichtsmeren, kom bij die toko ook niet meer, nu gewoon warm laten lopen en keuren maar. Het creert een paar minuten dat lekkende geluid. De bocht opnieuw monteren als al die moeren vastgekoekt zitten door roest en zeker te weten afbreken in het blok dan ben je pas ver van huis. En soms is het helemaal niet, heb nu de bouten voorzien van koperen ringetjes, want er zit origineel koperen moertjes op en die krimpen en zetten uit en zorgen ervoor dat het op alle momenten dicht zit. Nee dit klusje zie ik totaal niet zitten. Zeker niet als de hele uitlaat onder de auto nog is en die ook los moet. Wat een drama en verbruik is er ook niet minder op. gister getankt en mn gemiddelde 1 op 11,20 met een 2.2 kjet. Niet verkeer d al zeg ik t zelf na 40 jaar en 4 ton op de teller.
    Offtopic: (excuses)

    Middendemper en einddemper van een Audi A6 C4 uit 1996 kosten bij elkaar €240 bij Audi tradition, en dan heb je goed RVS uit oude voorraad, eigenlijk een koopje, je bent evenveel kwijt voor nabouw troep dat is gemaakt van blik. Het is inderdaad pokkewerk maar dan heb je heel lang plezier van een goede uitlaat.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audiii Bekijk Berichten

    Ja daar ben ik het volledig mee eens. Mijn idee is ook om het te powdercoaten of vervangen en powdercoaten als het nodig is. Uitlaat wil ik vervangen voor een reguliere uitlaat (geen OEM). Keramisch coaten is volgens mij een erg prijzige behandeling.
    Maar dat staat pas voor later dit jaar op de agenda. Dat is veel te laat voor APK (en blijkbaar ook niet nodig voor de APK)

    Wellicht is dit iets?

    https://www.kleinanzeigen.de/s-anzei...nt=app_android

    Beste is om een volledige achteras voor te bereiden en uit te wisselen, ben je snel klaar met montage werk. Voor €50 kun je zo'n achteras moeilijk laten liggen lijkt mij.
    Laatst gewijzigd door MechielHoenink; 16-05-24 om 18:01.

  10. #29

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    mn uitlaat is nog als nieuw, en ik heb t idee nog nooit vervangen. en daar zit t probleem niet. alleen op die ene buitenste uitlaatpoort. denk dat iemand ooit is begonnen aan het vervangen en dit bij de eerste poort al is mislukt.

    En dat ebay kleinanzeigen ik vind die Duitsers maar tja met hun prijzen.

    https://www.kleinanzeigen.de/s-anzei...1183-223-18216

    40 euro voor eoa domme kap.

  11. #30
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    221
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    Ebay kleinanzeigen is wel dé markt om grote onderdelen zoals voor het onderstel te halen of om te zoeken op sloopautos of er wat benodigde onderdelen tussen zitten. In Duitsland rijden immers nog de meeste rond. Bijna alles wat ik heb gereviseerd of geretrofit op mijn Audi 100 heb ik via eBay Kleinanzeigen, onzin advertenties moet je doorheen kijken.

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

  12. #31
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.576
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi100cd1985 Bekijk Berichten
    40 euro voor eoa domme kap.
    Vraag en aanbod. Onderdelen voor deze auto's worden steeds zeldzamer en dus duurder. Sommige onderdelen zijn intussen schreeuwend duur geworden.
    Als je dat niet wilt accepteren, auto verkopen.

    Kleinanzeigen en Audiklaus.at en Autewo zijn goede bronnen voor delen. Ali express gaat je met dit soort onderdelen niet helpen...
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  13. #32

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    Nee dat is geen vraag en aanbod, dat onderdeel staat over een half jaar nog steeds te koop. En vreemde logica dat je een audi 100 alleen moet rijden als je graag opgelicht wilt worden qua prijzen en anders de auto moet verkopen.

  14. #33
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.576
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi100cd1985 Bekijk Berichten
    dat onderdeel staat over een half jaar nog steeds te koop.
    Ja dat kan zijn. Of een jaar of langer.
    Op eBay en Kleinanzeigen zie je soms onderdelen die er al héél lang op staan (te zien aan datum van advertentie-start) en de prijzen worden niet aangepast. Want men weet dat er heus wel een keertje iemand komt die er dat geld voor over heeft.
    Niet leuk maar wel de realiteit.

    Het aantal mensen dat een Audi 100 C3 of 200 heeft én er actief aan sleutelt, is heel klein, en je moet maar nét zo'n onderdeel nodig hebben voor een project. De verkopers weten dat heel goed.

    Heeft niets met oplichten te maken maar met..... vraag en aanbod. Dit soort auto's op de weg houden is duur en wordt elk jaar duurder. Dat is de harde realiteit. Een zulke auto behouden is een bewuste keuze en als het financieel niet draagbaar is, wordt het moeilijk.

    De omgekeerde logica, dat het oude zut is en dus niets zou mogen kosten, klopt ook niet (ik chargeer nu een beetje). Als iets zeldzaam wordt, gaat de vraagprijs omhoog. Staat los van hoe vaak het item van eigenaar wisselt.
    Laatst gewijzigd door Steven; 21-05-24 om 15:00.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  15. #34
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.219
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    Ze proberen het gewoon en wachten op "de gek" vaak is het deel ook nog gewoon bij een autoparts store om de hoek te koop voor een paar tientjes.
    Ebay staat er ook 1 uit litouwen, vaak net zo duur als de dealer of iets duurder.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  16. #35
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.576
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    Onderdelen van „om de hoek“ is vaak goedkope zooi. Is een bewuste keuze.
    En zulke delen zijn dan ook op eBay etc. niet duur want het zijn geen zeldzame delen.

    Persoonlijk koop ik liever een New Old Stock Bosch benzinepomp, uit de tijd dat Bosch nog echt goede kwaliteit was, als een pomp van een B-merk welke slechts 1/3 kost, laat ik em toch liggen. Bij kritische delen, delen die, als er iets mee is, me onderweg laten staan, koop ik geen B-merk (om over China pisbakkenplastic nog maar te zwijgen).

    Maar nogmaals, persoonlijke keuzes.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  17. #36
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    221
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk Berichten
    Persoonlijk koop ik liever een New Old Stock Bosch benzinepomp, uit de tijd dat Bosch nog echt goede kwaliteit was, als een pomp van een B-merk welke slechts 1/3 kost, laat ik em toch liggen. Bij kritische delen, delen die, als er iets mee is, me onderweg laten staan, koop ik geen B-merk (om over China pisbakkenplastic nog maar te zwijgen).

    Maar nogmaals, persoonlijke keuzes.
    Mee eens, de logica van bijvoorbeeld een Ridex brandstofpomp monteren in plaats van een OEM gerelateerd merk zoals pierburg of Bosch snap ik niet. Het kan inderdaad leuk zijn om €80 te besparen, maar veel plezier met het nog een keer vervangen van de brandstofpomp. Tevens lijkt het mij nou ook niet een zo'n fijne gedachte om met een degelijke auto te rijden die levend wordt gehouden door de goedkoopste onderdelen. Dan is het degelijke er wel snel af.

    En bij een eventuele taxatie en je komt aan met facturen waar alleen maar het goedkoopste van het goedkoopste op staat is nou ook niet heel goed voor je taxatiewaarde.

    Maar zoals Steven al zij, het zijn keuzes die je zelf moet maken, ondertussen ben ik mijn Audi wel meer gaan zien als een auto die je echt fatsoenlijk moet onderhouden, het wordt geen kar die ik alleen rijd omdat die bijna belastingvrij is, in deze klasse auto's is die €700 wegenbelasting niet de bottleneck van de auto houden of wegdoen.

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

  18. #37
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.219
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    Met om de hoek bedoel ik wel een goede automaterialen zaak steven, geen halfords natuurlijk. Mijn niet zo heel oudie youngtimer wordt gewoon voorzien van dealer delen of bij de ahw shop maar dat is ook origineel, en verder is de sport natuurlijk wel origineel voor minder geld.

    Bougies kan bijvoorbeeld prima, dealer zijn ze duur, ahw goedkoper, ngk nog goedkoper maar nog steeds dezelfde kwaliteit zonder audi logo.
    En zo is het met veel dingen, bosch is in kwaliteit niet meer wat het geweest is en er zijn merken die echt beter zijn of gelijkwaardig voor een andere prijs.

    Dat alles goedkoop troep is een ouderwetse gedachte.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  19. #38
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.576
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    De truuk is te weten wie OE leveranciers waren en dan die te kopen ipv. bij een Stealer (yes I said it).

    Wat ik geleerd heb:
    Fahrwerk OE = Lemförder en TRW (draagarmen, rubbers, hydro-lager, stuurkogels)
    Electronics / Schakelaars, Relais, Pompen etc. = Valeo, Bosch, VEMO, Delphi (er zijn andere, maar dit zijn grote player)
    Filters (Olie, lucht) = MANN, Mahle, Bosch
    Bougies = Bosch, Denso, NGK

    Als je die vertaaltabellen hebt van "Audi OE" nummer vs. eigen nummer van de fabrikant, bv. welk Oliefilter van Bosch is welke Audi OE nummer, dan koop je exact het zelfde ding maar zonder de vier ringen (en zonder de woekermarge van een Dealer). Saves a lot of money maar de kwaliteit is het zelfde.
    Alleen als het niet anders kan, struin ik eBay, Kleinanzeigen, Audi Tradition etc. af.
    Laatst gewijzigd door Steven; 22-05-24 om 08:11.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •