Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 24

Onderwerp: APK afkeur 80 B3

  1. #1

    Standaard APK afkeur 80 B3

    Mijn Audi 80 B3 is helaas afgekeurd voor APK. Ik ben op zoek naar tips, advies, kennis, etc. om hem door de apk heen te krijgen. Over 5 dagen is de herkeuring al (en verloopt de APK overigens ook). Ik zal even de problemen opsommen. Ik weet niet of het handig is om alles in eenzelfde topic te bespreken. Maar misschien weet iemand van jullie al nuttige linkjes waarin ik een antwoord kan vinden.

    1. De uitlaat is lek. Deze is echter stationair niet lek (ik kon ook geen lek vinden). De keurmeester hoorde een lek bij het gasgeven (hij pruttelt dan inderdaad, dat vermoeden had ik ook al. Ik kon alleen geen lek vinden). Dit probleem zal waarschijnlijk ergens richting het motorblok bevinden? Hoe kan ik dit oplossen? Is dit overigens ook echt een apk afkeur? Ik begrijp dat hij gasdicht moet zijn. Ik wil dit jaar ook de uitlaat een keer vervangen wanneer ik toegang heb tot een brug. Maar als ze tijdens het controleren onder de auto geen lek kunnen vinden, is dit dan een valide reden om hem daarop af te keuren? (ik heb nu maar 5 dagen om alle problemen op te lossen)
    2. Wiel linksachter en rechtsachter loopt stroef. Wiellager niet kunnen controleren. Omdat de auto in de oldtimer regeling zit heeft hij ruim 3 maanden stil gestaan (buiten in weer en wind). Dus dat is niet gunstig geweest voor de remmen. Hoe kan ik dit oplossen?
    3. Achterrem verschil (links minder). Hoe kan ik dit oplossen?
    4. Wiel rechtsvoor, rem verschil (rechts minder). Idem hier.
    5. Wiel linksachter, remleiding ernstig verroest. Ik moet dit nog controleren. Ik las online dat dit vaak ook oppervlakkige roest kan zijn die met wat opschuren en spuiten opgelost kan worden. (Ik ga hier natuurlijk wel goed controleren of dit dan echt het geval is, ik wil niet zonder remmen rijden ) Hoe lastig is dit om te vervangen? Is natuurlijk afhankelijk van hoe groot deel verroest is. Maar hoe moeilijk is dit in de regel bij dit type auto?
    6. Remleiding - onder de auto verroest. Idem hier, als dit geen oppervlakkige roest is maar daadwerkelijk in slechte staat. Hoe moeilijk is het om dit te vervangen?
    7. Wiel linksvoor - buitenste aandrijfas hoes lek > klem los. Ik heb nog niet gekeken, ik zit dit nu op werk te typen. Wat voor klem zit hier onder? Dan kijk ik of ik hier in het magazijn iets heb liggen wat ik ervoor zou kunnen gebruiken.
    8. Wiel linksvoor - stuurhoes los. Hier hetzelfde. Wat voor klem heb ik nodig om dit weer vast te zetten?


    Ik wil alles zelf doen. Dit omdat ik het leuk vind om te leren hoe dit moet en omdat mijn financiële middelen op dit moment wat beperkt zijn. Alleen moet ik nu wat sneller leren dan dat het plan was. Dus dat wordt in de avonduren onder de auto kruipen.

    Hoe kan ik overigens het beste/veiligste de auto opkrikken? Op welke punten? Ik heb op dit moment een garagekrik en een paar assteunen. Eind van de week heb ik een 2e garagekrik erbij. Bij mijn oude auto zag ik duidelijk krikpunten onder de auto. Bij deze Audi 80 B3 zie ik deze niet zitten. Ik zie aan de zijkant wel een driehoekje waar achter het krikpunt zou moeten zitten, maar geen idee welk punt ze dan bedoelen. Heeft iemand toevallig een foto waar ik de krikpunten kan vinden aan de voor en achterkant?
    Ik heb ook zo'n kunststof (camper)oprijbok waarmee ik de auto al een stuk van de grond af kan krijgen. Maar daar heb ik natuurlijk niets aan wanneer het wiel eraf moet.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.857
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    Ik zou eens beginnen met de aanschaf van een werkplaatshandboek. Daarnaast, dit soort klussen zijn niet fijn om te doen onder een auto die buiten staat (sowieso NOOIT onder een auto liggen die op een krik staat). Informeer eens naar doehetzelfgarages in je buurt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.482
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    Begin met de keuring te verschuiven want dit ga je nooit redden in 5 dagen.
    De remmerij alleen al. Remleidingen moet je fabriceren. Daar heb je speciale spullen voor nodig en ook know-how (is niet zo simpel voor iemand die zoiets nog nooit gedaan heeft).
    En alleen die remleidingen vervangen die er nu roestig uitzien heeft geen zin. Het is allemaal oud. Sommige stukken leiding zijn de elementen minder sterk onderhevig maar die stukken die je niet kunt zien, kunnen ook krokant zijn.
    Ashoezen zijn meestal van die stalen ringen. Ik zou geen cheapo variante nemen met een ring met schroef. Beter zijn speciale ashoes-klemmen.
    Doe het goed, daar heb je langer plezier van.

    Remmen die ongelijk remmen: 1 of meerdere remklauwen krokant. Gangbaar maken kan snel gaan maar ook een revisie betekenen vanwege verroeste zuigers (als ik je verhaal zo lees lijkt me dat niet onwaarschijnlijk).

    Ook wiellager problemen etc. komen niet van 3 maanden stil staan. Dat corrodeert en verrot al langer. Je hebt het waarschijnlijk niet zo gemerkt.

    Echt, vergeet die 5 dagen. Verschuiven en documentatie regelen. Voor assen loshalen heb je speciale spullen nodig (die naven kunnen satanisch vast zitten en ze moeten ook weer met heul veul Newtonmeters vastgezet worden. Dat ga je niet redden met een momentsleutel van de bouwmarkt.

    Wat voor klem zit hier onder? Dan kijk ik of ik hier in het magazijn iets heb liggen wat ik ervoor zou kunnen gebruiken.“
    er iets omheen/onder knutselen gaat de keurmeester niet leuk vinden…

    Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt, noch wat voor gereedschap je hebt, maar ga niet lopen proberen zonder documentatie. Je weet de aantrekmomenten niet en dan zitten spullen óf te los of je verziekt ergens een schroefdraad door te veel kracht uit te oefenen.
    Laatst gewijzigd door Steven; 08-04-24 om 23:03.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.163
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    Je hebt nog wel langer tijd dan die 5 dagen. 😉
    https://www.serviceonly.nl/services/...oor%20de%20APK.
    1
    Spruitstuk pakking of flexibel deel in de uitlaat die lekt, opzoek naar zwarte vlekken, daar is ie lek.
    2
    Remmen vast door roest of handremkabels gaan zwaar, alles loshalen en gangbaar maken. (Vaak bij de wielen)
    3 en 4
    Die remmen goed schoonremmen en erna de klauwen en of trommels even los en goed gangbaar maken.
    5 en 6
    Remleiding tollen/borstelen en een verfje tenzij hij echt slecht is vervangen, je kan wel 1 doen maar zoals steven zegt is de rest misschien ook crispy en moet je die na de apk ook een keer vervangen voor volgend jaar maximaal.

    7
    Gewoon een goede aandrijfas hoes klem kopen desnoods met hoes erbij en die weer monteren zodat er geen vet uit kan, bij een hoes met klem zit vaak ook het goede vet, er zal vast wat uit zijn.
    8
    Stuurkogel hoes of stuur hoes op het stuurhuis, laatste kan met een goed merk tie-rap, stuurkogel hoes zit vaak klem met een kunststof ring op het kogelhuis geperst of een soort van sleutelring achtige veer ring aan de buitenkant er om.

    Blokkeer altijd minimaal 2 wielen met een blokje hout of een wigje, nooit op de krik laten staan maar op een as steun(en) zetten en tijdens het werken aan de remmen niet met je benen onder de auto gaan zitten.
    Ook niet remmen zonder gemonteerde remklauw of trommel.

    Al met al valt het best mee, afhankelijk van de leiding hoe erg en hoe vast geroest alles zit is het in een dagje te doen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.857
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    Ik denk dat je hierbij jezelf als maatstaf gebruikt, als ik de startpost lees klinkt dat meer als 'ik ben geen ervaren sleutelaar'... als ik zoiets zou willen aanpakken zou ik er in elk geval iemand bij willen hebben die even meekijkt en tips geeft. Vooral met remmen neem je geen risico's.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.163
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Ik denk dat je hierbij jezelf als maatstaf gebruikt, als ik de startpost lees klinkt dat meer als 'ik ben geen ervaren sleutelaar'... als ik zoiets zou willen aanpakken zou ik er in elk geval iemand bij willen hebben die even meekijkt en tips geeft. Vooral met remmen neem je geen risico's.
    Ja misschien heb je gelijk en denk ik er wat makkelijk over omdat het redelijk gewoon is voor mij, als beginner misschien wat ervaren persoon vragen die mee helpt of laten doen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #7

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Ik zou eens beginnen met de aanschaf van een werkplaatshandboek. Daarnaast, dit soort klussen zijn niet fijn om te doen onder een auto die buiten staat (sowieso NOOIT onder een auto liggen die op een krik staat). Informeer eens naar doehetzelfgarages in je buurt.
    Helaas geen doehetzelfgarage kunnen vinden hier in de buurt.

    Ik gebruik nu dit om de auto omhoog te krijgen (kan dus alleen wanneer de auto op zijn wielen staat) (niet exact dezelfde, maar hetzelfde idee van kunststof en 3 niveaus)
    Bijlage 272677
    En ik zit er aan te denken om zoiets te kopen, is dat veilig?
    Bijlage 272678
    https://www.amazon.nl/Arebos-Oprijpl.../dp/B079ZXCRT2

    Werkplaatshandboek komt vandaag binnen.

    Kan iemand mij de juiste krikpunten laten zien onder de auto? Bij mijn oude auto zag je duidelijk schoteltjes waar je de garagekrik op kunt zetten. Bij deze Audi 80 zie ik die niet en ook geen plek waar de krik volledig op kan tillen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk Berichten
    Begin met de keuring te verschuiven want dit ga je nooit redden in 5 dagen.
    De remmerij alleen al. Remleidingen moet je fabriceren. Daar heb je speciale spullen voor nodig en ook know-how (is niet zo simpel voor iemand die zoiets nog nooit gedaan heeft).
    En alleen die remleidingen vervangen die er nu roestig uitzien heeft geen zin. Het is allemaal oud. Sommige stukken leiding zijn de elementen minder sterk onderhevig maar die stukken die je niet kunt zien, kunnen ook krokant zijn.
    Ashoezen zijn meestal van die stalen ringen. Ik zou geen cheapo variante nemen met een ring met schroef. Beter zijn speciale ashoes-klemmen.
    Doe het goed, daar heb je langer plezier van.

    Remmen die ongelijk remmen: 1 of meerdere remklauwen krokant. Gangbaar maken kan snel gaan maar ook een revisie betekenen vanwege verroeste zuigers (als ik je verhaal zo lees lijkt me dat niet onwaarschijnlijk).
    Het kan niet liggen aan het stilstaan en dat het relatief eenvoudig op te lossen is? Er zal vast wat oppervlakkig roest zitten. Vorige APK (2 jaar geleden) was alles goed in orde. Sindsdien ongeveer 2000km gereden (ongeveer eens in de 4 weken zo'n 70km) op 3 maanden stalling in de winter na.
    Ook wiellager problemen etc. komen niet van 3 maanden stil staan. Dat corrodeert en verrot al langer. Je hebt het waarschijnlijk niet zo gemerkt.
    Er is mogelijk geen lager probleem, hij kan het alleen niet testen.
    Echt, vergeet die 5 dagen. Verschuiven en documentatie regelen. Voor assen loshalen heb je speciale spullen nodig (die naven kunnen satanisch vast zitten en ze moeten ook weer met heul veul Newtonmeters vastgezet worden. Dat ga je niet redden met een momentsleutel van de bouwmarkt.

    Wat voor klem zit hier onder? Dan kijk ik of ik hier in het magazijn iets heb liggen wat ik ervoor zou kunnen gebruiken.“
    er iets omheen/onder knutselen gaat de keurmeester niet leuk vinden…

    Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt, noch wat voor gereedschap je hebt, maar ga niet lopen proberen zonder documentatie. Je weet de aantrekmomenten niet en dan zitten spullen óf te los of je verziekt ergens een schroefdraad door te veel kracht uit te oefenen.
    Ook als het niet in 5 dagen lukt moet ik het natuurlijk nog steeds repareren allemaal. Dus dan blijven mijn vragen nog steeds staan, alleen dan voor een langer termijn. Dan ga ik hem volgend weekend schorsen (wanneer de apk verloopt). Nadeel is wel dat hij dan niet meer verplaatst kan worden, dus een doehetzelfgarage is dan ook al niet meer mogelijk. Dan zal alles buiten op het terrein moeten gebeuren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Je hebt nog wel langer tijd dan die 5 dagen. 😉
    https://www.serviceonly.nl/services/...oor%20de%20APK.
    1
    Spruitstuk pakking of flexibel deel in de uitlaat die lekt, opzoek naar zwarte vlekken, daar is ie lek.
    Top, ga ik daar naar opzoek.
    2
    Remmen vast door roest of handremkabels gaan zwaar, alles loshalen en gangbaar maken. (Vaak bij de wielen)
    Enkel loshalen of ook demonteren? Het wiel linksachter heb ik wel los gehad omdat ik dan beter bij de uitlaat kon. Ik heb links achter toen ook de trommel los gehad om erin te kijken. Kan enkel dit loshalen ook al voor het remverschil zorgen? Het zag er van binnen prima uit. Ik had er een foto van gemaakt. Als dat nuttig is om naar te kijken dan kan ik wel zorgen dat ik die hier upload.
    3 en 4
    Die remmen goed schoonremmen en erna de klauwen en of trommels even los en goed gangbaar maken.
    5 en 6
    Remleiding tollen/borstelen en een verfje tenzij hij echt slecht is vervangen, je kan wel 1 doen maar zoals steven zegt is de rest misschien ook crispy en moet je die na de apk ook een keer vervangen voor volgend jaar maximaal.
    Plan was om eind zomer bij een vriend in de garage met brug aan de auto te werken (eerder kan helaas niet) en dan o.a. ook de uitlaat te vervangen. En als het nodig is ook de remmen. Echter heb ik wel een APK nodig om daar te geraken omdat het in een andere stad is (heb ook geen auto/aanhanger waarmee ik mijn auto daar naar de garage kan halen). Ik wil dan tevens ook alle brandstof en vacuümslangen vervangen.
    7
    Gewoon een goede aandrijfas hoes klem kopen desnoods met hoes erbij en die weer monteren zodat er geen vet uit kan, bij een hoes met klem zit vaak ook het goede vet, er zal vast wat uit zijn.
    Ik zal onder de auto kijken wat hoe het eruit ziet en of het nodig is om te vervangen en of de huidige klem kapot/weg is of gewoon los of iets dergelijks. Wat voor vet moet er in?
    8
    Stuurkogel hoes of stuur hoes op het stuurhuis, laatste kan met een goed merk tie-rap, stuurkogel hoes zit vaak klem met een kunststof ring op het kogelhuis geperst of een soort van sleutelring achtige veer ring aan de buitenkant er om.

    Blokkeer altijd minimaal 2 wielen met een blokje hout of een wigje, nooit op de krik laten staan maar op een as steun(en) zetten en tijdens het werken aan de remmen niet met je benen onder de auto gaan zitten.
    Ook niet remmen zonder gemonteerde remklauw of trommel.
    Ik had voor/achter de voorste wielen een blok liggen en de achterwielen omhoog met de oprijbrug hierboven (kunststof). En toen het wiel eraf ging de garagekrik bij de dorpel op een punt gezet maar voor mijn idee was dit niet het juiste punt (beetje het einde van de dorpel aan de binnenkant). En op dezelfde dorpel ook een assteun gezet en het band onder de dorpel gelegd. Maar ik denk dat het op een betere/veiligere manier kan. Wat zijn de beste plekken voor een garagekrik? En waar kan ik de assteunen het beste onder zetten? (bij het demonteren van de wielen).

    Al met al valt het best mee, afhankelijk van de leiding hoe erg en hoe vast geroest alles zit is het in een dagje te doen.
    Ik ben benieuwd. Gelukkig is het al wat langer licht, dus dan kan ik wat langer vanavond onder de auto liggen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Ik denk dat je hierbij jezelf als maatstaf gebruikt, als ik de startpost lees klinkt dat meer als 'ik ben geen ervaren sleutelaar'... als ik zoiets zou willen aanpakken zou ik er in elk geval iemand bij willen hebben die even meekijkt en tips geeft. Vooral met remmen neem je geen risico's.
    Daar ben ik het mee eens, helaas ben ik degene met de meeste kennis in mijn kennissenkring. Vandaar dat ik mijn vragen hier stel. Het helpt ook niet dat ik straks geen APK meer heb dus ook plaatsgebonden ben.

  8. Ad
  9. #8
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.376
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    Heb je met het monteren van de remtrommel het wiellager wel afgesteld, als je de moer iets te strak zet zit het lager onder spanning en kan hij zwaarder draaien.....en je rijdt hem heet waardoor hij heel erg snel kapot loopt.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  10. #9
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.163
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audiii Bekijk Berichten
    Enkel loshalen of ook demonteren? Het wiel linksachter heb ik wel los gehad omdat ik dan beter bij de uitlaat kon. Ik heb links achter toen ook de trommel los gehad om erin te kijken. Kan enkel dit loshalen ook al voor het remverschil zorgen? Het zag er van binnen prima uit. Ik had er een foto van gemaakt. Als dat nuttig is om naar te kijken dan kan ik wel zorgen dat ik die hier upload.
    Ja kan maar beste is gewoon alles even los, kijken of de handrem kabel gangbaar is, geen remcilinder lekt, schoonmaken en ontvetten dan in elkaar zetten met wat puntjes vet op de stalen punten waar hij de cilinder, ankerplaat, verstelling raakt en het onderste steunpunt, de pennetjes met veertjes ook een tipje vet. Schoenen licht schuren en ontvetten, je trommel ook aan de binnenkant. Trommel er op met wiellager in het vet (wiellager vet) en je lager afstellen (aandraaien tot ie wat zwaarder gaat en dan een kwartslag terug speling vrij)
    Dan je remschoenen afstellen op de trommel.
    Plan was om eind zomer bij een vriend in de garage met brug aan de auto te werken (eerder kan helaas niet) en dan o.a. ook de uitlaat te vervangen. En als het nodig is ook de remmen. Echter heb ik wel een APK nodig om daar te geraken omdat het in een andere stad is (heb ook geen auto/aanhanger waarmee ik mijn auto daar naar de garage kan halen). Ik wil dan tevens ook alle brandstof en vacuümslangen vervangen.
    Ik zal onder de auto kijken wat hoe het eruit ziet en of het nodig is om te vervangen en of de huidige klem kapot/weg is of gewoon los of iets dergelijks. Wat voor vet moet er in?
    Vet voor homokineten, daarom zeg ik, bestel gewoon een hoes bij winparts en je hebt klem, hoes en vet. Goedkoper kan niet. Misschien heb je nog meer nodig en kan dat gelijk mee. https://www.winparts.nl
    Ik had voor/achter de voorste wielen een blok liggen en de achterwielen omhoog met de oprijbrug hierboven (kunststof). En toen het wiel eraf ging de garagekrik bij de dorpel op een punt gezet maar voor mijn idee was dit niet het juiste punt (beetje het einde van de dorpel aan de binnenkant). En op dezelfde dorpel ook een assteun gezet en het band onder de dorpel gelegd. Maar ik denk dat het op een betere/veiligere manier kan. Wat zijn de beste plekken voor een garagekrik? En waar kan ik de assteunen het beste onder zetten? (bij het demonteren van de wielen).
    Meestal zet je de steun onder de kriksteun maar dan moet je ergens anders krikken, onder een draagarm of achteras of zoiets, ik ken de 80 niet zo goed van onder helaas. Kriksteun zit vaak een cm of 10 vanaf het einde van de kokerbalk, er is een stukje dubbel daar en ziet er anders uit dan de rest van die rand, daar moet de steun komen, mooiste met een rubber ertussen om de lak of coating niet te beschadigen.


    Ik ben benieuwd. Gelukkig is het al wat langer licht, dus dan kan ik wat langer vanavond onder de auto liggen.

    Daar ben ik het mee eens, helaas ben ik degene met de meeste kennis in mijn kennissenkring. Vandaar dat ik mijn vragen hier stel. Het helpt ook niet dat ik straks geen APK meer heb dus ook plaatsgebonden ben.
    Geeft niks, gewoon vragen, ik mag het officieel niet zeggen natuurlijk maar zonder apk kan je best daar naartoe rijden 😉 (zelf 14 jaar lang elke keer 2 maanden er voorbij en keuren)
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 09-04-24 om 17:39.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  11. #10

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    Dit is hoe de remleiding bij de achterwielen eruit zien die volgens de keurmeester "ernstig verroest" zijn. Dat lijkt mij erg overdreven? Ik heb ze niet eens schoongemaakt hier. Onder de auto moet ik nog bekijken.

    **ik kan geen foto's toevoegen? Niet in chrome, firefox en op mijn telefoon. Ligt dat aan mij of de site?**

  12. #11
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.163
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audiii Bekijk Berichten
    Dit is hoe de remleiding bij de achterwielen eruit zien die volgens de keurmeester "ernstig verroest" zijn. Dat lijkt mij erg overdreven? Ik heb ze niet eens schoongemaakt hier. Onder de auto moet ik nog bekijken.

    **ik kan geen foto's toevoegen? Niet in chrome, firefox en op mijn telefoon. Ligt dat aan mij of de site?**
    Site, kleiner maken van formaat
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  13. #12
    boyofwax's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    137
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    Die oprijsteunen zijn wel erg prijzig. Ik heb ze zelf gemaakt van balken en deuvels van een bezemsteel zodat ze niet wegschuiven.

    Je uitlaatlek kan je vinden met sprayfles zeepsop. Voor de rest alles loshalen/schoonmaken/vastzetten. Er zitten zeker punten bij die je binnen 10min kan afvinken maar ook die scheldpartijen uitlokken. Voor remleidingen zijn er genoeg youtube filmpjes van hoge kwaliteit. Ook voor de opkrikpunten even goed kijken, anders draai je net als deze Jan L*l een deuk in je kokerbalk. Een krik is om op te krikken, dus leg altijd iets onder de auto (balk, stenen,wiel, assteunen) zodat jijzelf niet geplet wordt.

    Neem er de tijd voor want je gaat nog meer tegenkomen dan deze lijst. Maak vooral foto's vooraf, tijdens en achteraf. Uiteraard lezen wij graag of het is gelukt
    Automatic is king of the road. Plastic delen? Ze delen vanzelf. Vier nullen als logo, je saldo na Audi rijden.

  14. #13

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    Beetje offtopic, maar waar moeten de foto's aan voldoen? Zelfs met verkleinen lukt het niet.
    2000x1500 jpg 360kb werkt niet
    1000x750 jpg 115kb werkt ook niet
    Nog kleiner en je ziet bijna geen details meer...

    Ik heb foto's van de remleidingen achter, onder de auto en voor.
    Van uitlaat delen vooraan
    Aandrijfas hoezen links en rechts

    En onder het motto, durf te vragen woont er toevallig iemand in regio Eindhoven die het leuk lijkt om mee te kijken/helpen?

  15. #14
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.604
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    Eerst afmetingen verkleinen naar 800x600 en dan pas plaatsen op t forum.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  16. #15
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.482
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    Eerst afmetingen verkleinen naar 800x600 en dan pas plaatsen op t forum.
    Dat is een vraag die ik zelf ook nog had.
    Ik upload steeds JPG foto's van 2016x1512 maar ze moeten wel kleiner zijn als 1 MB. Dan werkt het prima maar daarna zijn ze een heel stuk kleiner (ook de zoom) wazig en een beetje vreemd verpixelt.

    Maar, als andere mensen foto's posten, is er vaak zo'n gele balk te zien boven de foto met "Click om te vergroten" en dat krijg ik nooit (en de kwaliteit is veel beter, scherper).

    Mijn Foto's worden door het systeem sterk verkleint en het ziet er niet uit (wazig en verpixelt). Laatste voorbeeld was mijn "raad waar ie staat" foto van m'n Cabrio.
    Ik zal het eens proberen met 800x600.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  17. #16
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.376
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    Of een account op imgbb aanmaken en daar je foto's naar uploaden.
    Insluitcodes - BB code groot met link, en dan de link kopiëren.

    Die link plak je in je bericht.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  18. #17

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    Ik weet niet of de afbeeldingen automatisch kleiner worden gemaakt, anders excuses voor de grote foto's. Voordeel, je ziet wel alles

    Dit zijn de remleidingen achter:









    De remleidingen onder de auto:







    De remleidingen vooraan:



    De uitlaat vooraan (voor waar het kan lekken?)




    De hoezen:




  19. #18
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.482
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    Tja sommige (korte) stukken remleidingen of aansluitingen zijn idd. erg roestig. Hopelijk is het alleen oppervlakte roest. Met een stukje Scotchpad is dat echter snel getest.

    Tip: mijn Audi 200 heeft ook hier een daar een beugel etc. wat roestig is. Opschuren met Scotchpad of een Dremel met koperborsteltje en dan "direct over roest" Hammerite roestomvormer / primer / metaal-lak in-één" er op verven (meestal in matzwart). Dat stopt verder roesten, verandert roest dank een epoxy in een soort primer en het ziet er weer netjes uit.

    Als ik het mag zeggen: de meeste wielophanging-delen en assen zijn heel erg roestig. "Krokant" is een understatement
    Ik neem zulke delen weg, laat ze zandstralen en dan poeder-coaten. De uitlaat zelfs keramisch (hitte)coaten.
    Laatst gewijzigd door Steven; 11-04-24 om 11:45.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  20. #19

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk Berichten
    Tja sommige (korte) stukken remleidingen of aansluitingen zijn idd. erg roestig. Hopelijk is het alleen oppervlakte roest. Met een stukje Scotchpad is dat echter snel getest.

    Tip: mijn Audi 200 heeft ook hier een daar een beugel etc. wat roestig is. Opschuren met Scotchpad of een Dremel met koperborsteltje en dan "direct over roest" Hammerite roestomvormer / primer / metaal-lak in-één" er op verven (meestal in matzwart). Dat stopt verder roesten, verandert roest dank een epoxy in een soort primer en het ziet er weer netjes uit.
    Ik zal eens kijken waar ze die scotchpads verkopen in de buurt. Is een bepaald type nog van balang?
    Als ik het mag zeggen: de meeste wielophanging-delen en assen zijn heel erg roestig. "Krokant" is een understatement
    Ik neem zulke delen weg, laat ze zandstralen en dan poeder-coaten. De uitlaat zelfs keramisch (hitte)coaten.
    Ja daar ben ik het volledig mee eens. Mijn idee is ook om het te powdercoaten of vervangen en powdercoaten als het nodig is. Uitlaat wil ik vervangen voor een reguliere uitlaat (geen OEM). Keramisch coaten is volgens mij een erg prijzige behandeling.
    Maar dat staat pas voor later dit jaar op de agenda. Dat is veel te laat voor APK (en blijkbaar ook niet nodig voor de APK)

  21. #20
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.857
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: APK afkeur 80 B3

    Ik zou de remleidingen niet in de Hammerite zetten. Met een koperborsteltje schoonmaken en dan een spuitbusje Tectyl er overheen. Schilderen is grote kans op afkeur.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •