Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 22 van de 22

Onderwerp: B3 1.8s met KE jetronic injectie slechte koudstart

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2024
    Leeftijd
    60
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: B3 1.8s met KE jetronic injectie slechte koudstart

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MechielHoenink Bekijk Berichten
    Ja, normaal zou je ze er uit moeten kunnen wippen met een sleutel 10/13 tussen injector en aansluiting op de leiding (van het weekend nog gedaan). Maar ik zie dat 026 133 555A een kunststof houder is, dus ja die kunnen nu eenmaal sneuvelen na meer dan 30 jaar. Vergeet niet ook een nieuwe rubber ring tussen houder en blok te plaatsen, nare plek voor valse lucht in de motor, bij mij zijn ze net allemaal nieuw, maar ouder type blok dus ze zijn van messing bij mij.

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk
    Ik had de bevestiging verwijderd en toen geprobeerd de injector te verwijderen. Dat is misschien niet de goeie volgorde??

    Wat mij opviel is dat ik de injectorhouder er heel makkelijk uit kon trekken. Die horen er toch redelijk stevig in te zitten? Heb nu sowieso nieuwe houders en ringetjes besteld.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #22
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    209
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: B3 1.8s met KE jetronic injectie slechte koudstart

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CeeBee Bekijk Berichten
    Ik had de bevestiging verwijderd en toen geprobeerd de injector te verwijderen. Dat is misschien niet de goeie volgorde??

    Wat mij opviel is dat ik de injectorhouder er heel makkelijk uit kon trekken. Die horen er toch redelijk stevig in te zitten? Heb nu sowieso nieuwe houders en ringetjes besteld.
    Wellicht is het de bedoeling dat het er als een geheel uitkomt bij de 80 B3, bij mij zitten de inserts geschroefd, alleen de injectoren kun je eruit wippen, bij de b3 dus schijnbaar het geheel, zou dus denk ik ook niet heel vast moeten zitten, ringen moeten gewoon netjes op het blok aansluiten. Zet ze dus ook vooral terug met wat siliconenvet op de ringen, NBR ringen kunnen dat wel goed hebben.

    Ik denk dus dat dit meer onderhoudsvriendelijk is.

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •