Pagina 7 van 10 EersteEerste ... 345678910 LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 140 van de 184

Onderwerp: Nieuwe pookhoes

  1. #121
    flevoland_Willem
    Guest

    Standaard

    Is het de bedoeling dat die hele console met de 3 tellers en al los moet, beetje wrikken en trekken ?

  2. #122

    Standaard

    Willem, Willem, Willem... :?

    Zit 'ie er nog niet in?

    Achterste asbak eruit. Twee bouten eronder eruit. Klepje voor handrem weg. Bout uit ontstane gat draaien. Console zo hoog mogelijk tillen, en zover mogelijk naar achteren. Pook in twee of vier. Pooknop eraf. Console optillen, en schuin omhoog trekken. Hij kan dan helemaal los komen. Aan de onderkant zie je dan een hand vol schroeven. Met de eerste vier haal je het frame van de hoes met hoes los. Met de tweede vier, en nog een schroef op de zijkant haal je het frame uit elkaar, en heb je de hoes los. Monteren in omgekeerde volgorde.

    In de oude pookhoes zit een plastic tuit die om de pook valt. Die heb je bij de nieuwe ook weer nodig. Haal de oude hoes binnenstebuiten, en schroef de twee kuststofdelen uit elkaar. Monteren omgekeerd, lekker vast draaien.

    Jij hebt een systeem met drie meters, ik niet, maar bij mij bleef tot en met de asbak zitten, dat is waar bij jou de meters zitten. Je kunt eens kijken of er bij jou onder de voorste asbak ook nog schroeven zitten, maar bij mij zit voor niets.

    Let bij het monteren even op dat die twee voorste flappen van de middenconsole weer mooi vast klikken, dat is wel zo netjes. (Er zit een schuifsysteem op.)
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  3. #123

    Standaard

    Je kan die 3 meters gewoon laten zitten
    Voorsprong door techniek

  4. #124
    flevoland_Willem
    Guest

    Standaard

    Appie het spijt me............maar eigenlijk heb ik met een auto nooit veel meer gedaan dan eeeeeeeee :-? wassen :-D

    Ik ga je hele omschrijving even uitprinten enne ............wachten tot me zwager langskomt hahahaha ik durf niet meer :roll:

    p.s. hoewel ik 2 linker handen heb betreft auto's mag ik hier toch wel blijven komen he

  5. #125

    Standaard

    Het delegeren gaat je beter af dan het sleutelen zie ik wel... :-D

    Zelfs het wassen wil 'ie uitbesteden!
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...


  6. #126
    flevoland_Willem
    Guest

    Standaard

    Blijkbaar heb ik leidinggevend capaciteiten :-D

    Die hoes komt wel goed, ik krijg aankomende week de sleutel van een ander huis waarbij ik ook kan parkeren voor de deur dan gaan we eens op ons gemak dat klusje klaren

    Mooie hoes trouwens ziet er puik uit.

    p.s. heb je je emmertje sop al klaar om me Comp te wassen

  7. #127

    Standaard

    Jazeker! En ik polijst 'm meteen even voor je!


    Het gereedschap heb ik al...
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  8. Ad
  9. #128
    Lee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Leeftijd
    42
    Posts
    6.178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    De nieuwe hoes zit er bij mij ook om.
    Da's echt een stuk mooier 8)

    @Appie Dakleer
    Dankjewel! :-D

  10. #129

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    309
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5
    Land
    Land

    Standaard

    :oops: Ik was echt shoked om te lezen dat iemand het helemiddenconsole ging verwijderen om een pookhoes te vervangen.

    Das echt niet nodig. er zit nl. een klepje (tegenover het handremknopje) wat je eruit moet wippen daar achter zit een schroefje. Als je dat los draait kun je de pookhoos als een los onderdeel eruit halen. (wel eerst de gearshiftnop eraf schroeven natuurlijk)
    En dan kun je binnenshuis op je gemakkie die hoes van de onderring schroeven en de nieuwe erop spannen.
    Dan is het binnen 10 minuten te doen. Dit was echt het makkelijkste wat ik ooit aan mijn 80 heb kunnen doen.

  11. #130

    Standaard

    Bij een 44 is het ook gans einfach. Vandaag komt normaal gezien de nieuwe pookhoes toe vanuit duitsland. Door de oude kon je namelijk je hand doorsteken
    Quattro Powaa

  12. #131

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje2000
    :oops: Ik was echt shoked om te lezen dat iemand het helemiddenconsole ging verwijderen om een pookhoes te vervangen.

    Das echt niet nodig. er zit nl. een klepje (tegenover het handremknopje) wat je eruit moet wippen daar achter zit een schroefje. Als je dat los draait kun je de pookhoos als een los onderdeel eruit halen. (wel eerst de gearshiftnop eraf schroeven natuurlijk)
    En dan kun je binnenshuis op je gemakkie die hoes van de onderring schroeven en de nieuwe erop spannen.
    Dan is het binnen 10 minuten te doen. Dit was echt het makkelijkste wat ik ooit aan mijn 80 heb kunnen doen.
    Is me nog nooit gelukt om het schakelzak-paneeltje er 'als los onderdeel' af te krijgen. Die zit toch geschroeft aan de onderzijde waar je dus niet bij kan?

    Heb zaterdag de boel ook los gehad in mijn coupe.
    Ik wilde een nettere houten-schuifasbak monteren dan de bekraste die er in zat. Moest de extra meters er ook ff voor losmaken. (kunt de asbak vervangen door alleen je twee rechtse schroeven los te maken.)
    Staat weer cool en netjes en de boel ook eens mooi netjes recht vangeschroeft, zat een beetje schots en scheef en niet naar mijn zin.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  13. #132
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.877
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Hmmm, het klopt precies bij de type 89. Plaatje bij de handrem los, schroefje eronderuit, frame in één keer eruit tillen...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #133

    Standaard

    Zal daar verschil in zitten?

    Ik heb er toch echt acht schroeven in zitten, vier om de hoes op zijn plaats te houden, en vier voor het frame...
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  15. #134

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Appie Dakleer
    Zal daar verschil in zitten?

    Ik heb er toch echt acht schroeven in zitten, vier om de hoes op zijn plaats te houden, en vier voor het frame...
    Precies...... Zo dacht ik het me ook te herinneren toen ik mijn hoessie verving (jaartje of 6 terug).....Zie ook foto aan begin van dit topic
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  16. #135
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.877
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb de pookhoes bij een '86er, een '87er en een '88er vervangen (ben het hele bouwjarengamma aan het doorlopen) en die zaten geen van allen vast met die vier schroeven- alleen een schroef voor het frame achter dat plaatje en dan op het frame.

    Zal nog eens goed kijken naar de middenconsole van mijn sloper (een '91er, die had ook al zo'n rottig plastic gaspedaal).
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #136

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Ik heb de pookhoes bij een '86er, een '87er en een '88er vervangen (ben het hele bouwjarengamma aan het doorlopen) en die zaten geen van allen vast met die vier schroeven- alleen een schroef voor het frame achter dat plaatje en dan op het frame.

    Zal nog eens goed kijken naar de middenconsole van mijn sloper (een '91er, die had ook al zo'n rottig plastic gaspedaal).
    Tom het frame zit met 4 schoeven vast ik heb hem er een tijdje geleden ook uitgehad om de boel schoon te maken
    Voorsprong door techniek

  18. #137

    Standaard

    Dan liggen die van Tom in het schakelmechanisme blijkbaar! :-D


    Nee, dat zal in de loop van de tijd wel veranderd zijn dan...
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  19. #138

    Standaard

    Zou kunnen hahaha. Nee Tom zal het vast wel weten hoe het moet
    Voorsprong door techniek

  20. #139

    Standaard

    Ghehe... leuk Meern-onderzoekje.

    "Met hoeveel schroeven zit je type89 schakelzak vast -meeting"
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  21. #140

    Standaard

    Hey goed idee Frank :-)
    Voorsprong door techniek

Pagina 7 van 10 EersteEerste ... 345678910 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •