Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Rubber hoesje portierschakelaar

  1. #1
    80B4ever
    Guest

    Standaard Rubber hoesje portierschakelaar

    Ik ben net voor de 3e keer naar de plaatselijke VW dealer geweest voor iets onbenulligs als het rubberen afdekhoesje van de portierschakelaar van het linker voorportier van onze B4 (pffff... wat een zin...).
    De eerste keer vroeg ik gewoon om een afdekhoesje voor een portierschakelaar van een Audi 80 van 1995. Toen kreeg ik een hoesje mee wat, naar ik dacht, goed zou zijn (was met de lease-Vectra dus kon niet even passen). Thuis bleek dat het oude hoesje echter langer (langere stift op de schakelaar) was dan de nieuwe. Het nieuwe hoesje bleek echter wel hetzelfde als die op de achterportieren.
    Volgende dag dus weer terug naar die dealer, met de opmerking dat ik een hoesje had gekregen voor een achterportier, en dat ik er 1 moest hebben voor een voorportier. Toen ik dat zei begon de baliemedewerker een beetje glazig te kijken, en zei dat ze volgens hem allemaal hetzelfde moesten zijn. Hij heeft het vervolgens opgezocht op de computer, en volgens hem zijn wel de schakelaars voor en achter verschillend, maar voor de rubbertjes wordt hetzelfde nummer opgegeven. Toch voor de zekerheid nieuwe besteld.
    Nu ben ik net weer geweest om die nieuw besteldde op te halen, maar dit blijkt WEER zo'n korte te zijn!
    Heeft iemand anders op dit forum wat ervaring hiermee? Ben ik nu gek, en is het oude rubbertje gewoon wat uitgerekt (zoals gesugerreerd door een andere medewerker van die VW dealer), of is het gewoon toch een ander rubbertje en kletst die man (en de ETKA) uit z'n nek???

  2. #2

    Standaard

    Is mij ook bekend, er zijn volgens mij meerdere
    type`s, voor mijn vorige auto ( Passat ) had ik er ook een paar nodig, bij de Wittebrug Den Haag hebben ze 2 type`s , en ik kreeg toen ook het verkeerde type, het is gewoon een VW onderdeel
    wat nu ook op mijn Audi past, gewoon omruilen!

  3. #3

    Standaard

    Dat zijn van die kleine irritante dingen, er zijn naar mijn weten twee soorten, vag nr 893 947 565 A en 895 947 565. idd een cijfer verschil.


    Ik had namelijk voor m'n alarm schakelaar (motorkap) een rubber nodig.. deze was ook anders had de vag nrs nog op een lijstje staan, misschien heb je er wat aan het tweede nummer is van de motorkap schakelaar deze is langer dan een normale schakelaar.

  4. #4
    80B4ever
    Guest

    Standaard

    Thanks,
    Dan ben ik dus toch niet gek. Althans, niet helemaal.....
    Maar goed, om nu voor de 4e keer naar diezelfde VW dealer te gaan (A-Point in Badhoevedorp) voor zo'n onbenullig rubbertje word mij een beetje teveel.
    Morgen heb ik een vrije dag en ga ik wel even langs bij de dealer in mijn woonplaats (Uithoorn). Hoop dat ze er daar meer van weten, en.... nu heb ik tenminste zelf vag-nummers!

  5. #5
    80B4ever
    Guest

    Standaard Zucht......ik geef het op!!

    Ik ben nu alweer 2 keer bij Audi en VW dealer Maas in Uithoorn geweest, en wederom zonder succes
    Eerst heb ik weer gevraagd voor het rubberen hoesje voor een voorportierschakelaar van een Audi 80 B4. Die hadden ze wel, zei de behulpzame magazijnmedewerker, maar prompt kwam hij natuurlijk weer terug met het (kortere) hoesje voor een achterportierschakelaar. Toen ik zei dat dat een verkeerde was, namelijk die voor een achterdeur, kreeg ik weer hetzelfde verhaal als bij de conculega in Badhoevedorp. Toen ik het goede hoesje (dat ik dit keer meegebracht had!) liet zien was hij er gelukkig wel van overtuigd dat zoiets bestond (in tegenstelling tot die in Badhoevedorp). Vervolgens heb ik hem het nummer gegeven dat Dave hierboven vermeld had, en heeft hij het opgezocht in de ETKA. Daarin staat echter geen afbeelding van dit onderdeel, alleen de omschrijving "pakking". De behulpzame man bood toen aan om het onderdeeltje te bestellen, en dan maar af te wachten wat er (de volgende dag) binnen zou komen. Helaas stond ik een uurtje later alweer bij dezelfde man voor de balie voor een ander onderdeel, maar daarover meer in een ander topic.....
    Vanmiddag ben ik wezen kijken wat er in het verrassingspakketje zou zitten, en.... het was wel een hoesje voor een portierschakelaar (of motorkapschakelaar zoals Dave al vermeldde), maar deze was weer veel te lang!
    Ik (en de magazijnmedewerker en zelfs opgetrommelde monteurs) komen er dus niet uit. Men vermoed dat dit hoesje alleen als "eerste uitrusting" geleverd werd, en er bij vervanging altijd het kortere (achterdeur)hoesje gemonteerd word.
    Voorlopig vind ik het wel best; ik ben nu 5 keer hiervoor naar een dealer gereden. Misschien dat ik nog wel een keer op de sloop ga kijken..... :cry:


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.857
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Grappig, wat zo'n klein onderdeel aan gezeur op kan leveren voor je het hebt. IK betwijfel of ze daar bij die dealer ooit zoveel moeite hebben gedaan voor zo'n goedkoop onderdeel...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Standaard

    Het zit niet echt mee, nu weer te lang..... de sloop is idd een betere oplossing.

    Succes

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Vraag nou eens naar een hoesje van een Passat,
    de oudere type`s ( ongeveer `93-`94 ) hadden
    in iedergeval 2 modellen, en anders neem je toch gewoon de passende schakelaar erbij? het vierkante gaatje blijft hetzelfde!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •