Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: linkervoorwiel loopt aan?

  1. #1
    JoostN
    Guest

    Standaard linkervoorwiel loopt aan?

    Vandaag hele stukken met mijn auto gereden, niks aan de hand. S'middags dacht ik, ik krik mijn auto even omhoog om te kijken naar mijn kat. was klaar met kijken krik hem weer terug omlaag en ik ga boodschappen doen, komt er een soort schurend geluid van mijn linkervoorwiel, en als ik rem dan wordt het geluid 4x zo erg. net of de remmen aanlopen ofzo. doorgereden ging maar niet weg. Uiteindelijk kwam ik weer terug, en je hoorde telkens tijdens het rijden aan de linkerkant een soort zacht geschuur. niet heel erg maar wel duidelijk hoorbaar als de radio uit staat.

    toch maar weer ff de krik eronder gezet en is met het linkervoorwiel gedraaid, Als ik aan het wiel draai dan hoor je hem aanlopen tegen iets, maar ik kan niet vinden of zien wat het is... aan de rechterkant is het niet, als ik aan het rechterwiel draai dan hoor je wel heel zacht een soort geschuif maar veder niet. reed daarna weer een klein stukje om te testen. het aanloop geluid was minder dan eerst, maar zodra ik nu rem en dan als ik langzaam rij komt er een hard schurend gekraak vanaf.... nou moet ik morgen wel naar utrecht rijden, is dat wel mogelijk ?

  2. #2
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.448
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Ik denk dat een remblok tegen de schijf aanloopt. Zeker omdat je zegt dat het veel erger wordt als je remt.

    Zit er nog wel "vlees" op alle voorste remblokken. Zijn ze niet gewoon "op" zodat het metaal van het remblok, waar normaal het frictie-materiaal op zit/zat, tegen de schijf schuurt (wat bar slecht is voor schijven).
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  3. #3

    Standaard

    Ik denk idd ook dat je het in die richting moet zoeken.
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

  4. #4
    JoostN
    Guest

    Standaard

    maar dan alleen aan de linkerkant... en hij loopt ook aan als ik gewoon rij.. dat is toch ook niet normaal dan?

  5. #5

    Standaard

    Bij mijn Cabrio heb ik hetzelfde probleem gehad. Bleek er een steentje te zitten tussen de remschijf en de beschermplaat vlak achter de remschijf. Verholpen door de beschermplaat iets van de schijf af te duwen met een stok, zodat er meer speling tussen zat. Dit is makkelijk uit te proberen.

    Succes ermee.
    Henk


  6. #6
    JoostN
    Guest

    Standaard

    okey bedankt voor de tip, ik denk namelijk dat dat best goed kan aangezien het aanlopen ook niet constant is, ook als ik rem hoor je niet een constant gekras ofzo maar meer een hard gekras/kraak dan weer wat zachter en dan weer wat harder.. het kan geen kwaad om met wat kracht je remblok naar achter te duwen? want dan check ik dat eerst wel ff

  7. #7

    Standaard

    Nou, idd eerst ff kijken of je ankerplaat vrijloopt, en indien ja de remblokken tsjekken.

    Veel meer kan er niet loos zijn.
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  8. Ad
  9. #8
    JoostN
    Guest

    Standaard

    jongens ik krijg er geen wegwijs uit... ik kan niet zien of de ankerplaat vrijloopt, ik kan met een stok ook niet mijn remblokken oplichten... morgen maar even langs de garage. maar kan ik er nog wel mee naar utrecht op en neer?

  10. #9

    Standaard

    Tuurlijk.

    Geen paniek hoor! :-D


    Is het geluid plotsklaps weg, was het een steen, en anders ff nakijken!
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  11. #10

    Standaard

    Heeft de garage gevonden wat de oorzaak was?

    Ik heb 'nu zo'n zelfde euvel rechtsachter, een constant schurendgeluid en een geraas bij het remmen.
    Auto gaat normaal rechtdoor maar trekt iets naar links bij het remmen.

  12. #11
    JoostN
    Guest

    Standaard

    naar garage geweest rem eraf bleek inderdaad een soort van korrelig stukje steen tussen te zitten

  13. #12

    Standaard

    Misschien een oudje, maar wou ook niet het forum vervuilen met een nieuw topic.

    Ik heb dit gekraak/geschuur dus ook, maar bij komt het volgende er nog bij.

    Als ik rustig rij dan hoor ik rechtsvoor dat geschuur en bij het naar links insturen wordt het dan nog erger.
    Ook als ik rem dan wordt het nog weer erger.

    Heb de a4 laatst op de krik gehad en het wil wat rond gedraaid, maar toen hoor ik weer niets.


    Wat kan dit nu weer zijn?
    Audi A4 1.8t Powerrr!!!

  14. #13

    Standaard

    Niemand die een idee heeft wat het kan zijn?
    Audi A4 1.8t Powerrr!!!

  15. #14

    Standaard

    Eerlijk gezegd niet, maar ik heb het ook met de B4; en dat is sinds het remblokken & schijven vervangen.
    Zal nog wel een beetje moeten inslijten...

    En met de A2 had ik overduidelijk een steen ertussen laatst, dat was echt niet om aan te horen zo'n gepiep.

    Bij stoppen was die er gelukkig tussenuit gevallen en was het weer over.
    Laatst gewijzigd door Bob; 16-04-09 om 07:19.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  16. #15

    Standaard

    Maar voor de rest helemaal niemand die enig idee heeft?

    Zou het direct iets te maken hebben met de remmerij of is het een combi van de remmerij en nog iets anders?

    Kan ik zelf ergens naar kijken of uit proberen?
    Audi A4 1.8t Powerrr!!!

  17. #16

    Standaard

    Het "krassen" is inmiddels opgelost.

    De audi heeft zich zelf gerepareerd. Dat doet ie wel vaker.
    Audi A4 1.8t Powerrr!!!

  18. #17

    Standaard

    Volgens Pedro was dat geluid wat bij de B4 klinkt normaal, maar zonodig kijkt die er binnenkort toch eventjes naar.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  19. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob-A2 Bekijk Berichten
    Volgens Pedro was dat geluid wat bij de B4 klinkt normaal, maar zonodig kijkt die er binnenkort toch eventjes naar.
    Was dit voor mij bedoeld bob?

    Ik heb nl. geen b4 maar een b6
    Audi A4 1.8t Powerrr!!!

  20. #19

    Standaard

    Ja, ook wel. I quote Pedro: Remmen slepen altijd wel iets, dat hoor je dan als je bijv. met je raam open rijdt.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  21. #20

    Standaard

    Ahaaaa... nu ikke begrijp jou doen.
    Audi A4 1.8t Powerrr!!!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •