Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
Resultaten 81 tot 94 van de 94

Onderwerp: Bob's Nieuwe Velgen

  1. #81
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    16" is zeker niet de max... Een forummer (weet niet of ie nog op het forum zit) heeft 18" A8 velgen onder z'n 80 gegooid (wel met adapters). Dan rij je echt op 1nm rubber. Maak ook even een foto van het totaalplaatje! Ik vind zelf 17" echt mooi staan onder een 80, is zeker niet teveel.

  2. #82

    Standaard

    5x112 onder een 80 (4x108) met adapters.....tsss zeker levensmoe.
    Die A8 immitatievelgen kun je trouwens ook in 4x108 krijgen.

    Het gaat mij er niet om of 17" of 18" mooi staat (vind ik trouwens op een typ89 met relatief kleine wielomtrek overkill) maar het dagelijkse gebruik interesseert mij meer. Wat ik zeg, één gat dat je niet altijd kunt ontwijken (denk aan een grote vrachtwagen als tegenligger o.i.d.) en je peperdure wielen zijn krom...kwestie van te weinig rubber.

    Op een A4 kan het prima, daar heb je dankzij de grotere omtrek meer rubber.

    Maargoed, ieder z'n ding :-?
    A4 B5 Avant 1.8T Quattro AEB / DJJ K03-0073 | APR 2.5" | Milltek kat | APR hose | HT FMIC | TAR*OX 312 | JD - 176kW 350Nm

  3. #83
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Het is inderdaad op het randje, grotere wielen onder een type 89 zijn m.i. sjonnie.

    Tijdens een proefrit heb ik geconstateerd dat ondanks de lage banden het comfort in ieder geval niet lijdt onder deze grotere wielen. Het is nog steeds een fijne, lekker rijdende auto.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo
    Je kan volgende keer gerust even bij mij langskomen Bob...

    Gratis lucht en een geijkte bandenklok :wink:
    Super! Thanks voor de tip!
    Ik was trouwens al op het plein achter bij je, maar je was er niet volgens mij (zag de A3 niet staan iig)

    Anyway, vandaag de vuurdoop, helaas, er is volgens mij een band lek. Toch maar even opgepompt en halverwege de rit gechecked, dat ging gelukkig nog goed, maar er moet nog wel even wat aan gedaan worden.

    Het rijcomfort is nog prima, het was natuurlijk al niet top met de 16 inchers en verlaging, maar het is zeker niet erger geworden met de 17 inchen. Ik denk dat er nog wel e.e.a. aan uitlijning gedaan moet worden, maar voorderest rijdt het zeker OK!

    heb vandaag ook nog even een paar fotootjes geschoten
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  5. #85

    Standaard

    en nog een paar
    (forum lijkt er geen 6 per keer te happen?)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic


  6. #86

    Standaard

    mooi hoor :-D
    my first quattro was a wilkinson

  7. #87

    Standaard

    Staat em goed, Bob! 8)
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  8. Ad
  9. #88
    DoubleHH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Posts
    7.265
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Zag er goed uit irl Bob.
    Nu nog even afmaken waar Tom al mee begonnen is.

  10. #89
    drag's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    69
    Posts
    1.205
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Als je nu nog de rest rond de remschijven een likje verf geeft (hittebestendige) zodat die roest niet meer zichtbaar is, dan is ie af eingenlijk in hoofdletters AF. Dit hoeft niet zoveel werk te zijn. Moet wel liefst 12 Hr drogen.
    Groeten Jonny

  11. #90

    Standaard

    Dat kan nog wel een keer een leuk klusje zijn ja!


    Maar idd, eerst het klusje van Tom gaan afmaken, dat zal allicht weer wat opknappen. Om te oefenen heb ik de oude velgen nu in de schuur liggen.

    Foto's maken vind ik ook steeds leuker worden! Vooral de laatste is mooi gelukt, al zeg ik het zelf!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  12. #91
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Haha, zeker leuk om te zien dat ze een goede bestemming hebben gekregen. Remklauwen had ik ook rood geverfd, is speciaal spul voor te krijgen, ik heb het bij heuts gehaald maar het zal ongetwijfeld nog wel op meer plaatsen te krijgen zijn. GOED opschuren. Dat heb ik met een staalborstel gedaan. Dan eerst verven, even laten drogen, nog eens verven, nog even laten drogen, en dan een derde laag voor een echt strak felrood effect. Dat heb ik gedaan, een laag blijft toch een beetje transparant soms.

  13. #92

    Standaard

    Maak de remklauwen gewoon zwart...rood heeft iedereen al.

    Rood staat vooral goed bij trommelremmen
    A4 B5 Avant 1.8T Quattro AEB / DJJ K03-0073 | APR 2.5" | Milltek kat | APR hose | HT FMIC | TAR*OX 312 | JD - 176kW 350Nm

  14. #93

    Standaard

    met felgroene remmen ga je een stuk sneller hoor


    ziet er echt mooi uit bob 8) past heel goed bij de auto

  15. #94

    Standaard

    Nou, zoals jullie miischien al gelezen hebben, had ik helaas last van een wat lege band ... ik dacht dat die lek was, dus ik heb de thuiskomer er gisteren even onder geschroefd en vandaag de band & velg even bij meneer kwikfit (a.k.a. mijn buurman, toevallig) achtergelaten, met het verhaal dat de boel leegliep.

    En zojuist ook weer op gehaald. Euvel bleek niet in de band, maar in de velg te zitten, er was wat corrosie opgetreden waardoor de band leeg liep. Ze hebben de band er dus afgehaald en deze er met wat lijm erbij weer opgezet (of dat nou zo goed is ... ik weet het niet, maarja)
    Ook nog even gebalanceerd en een nieuw ventiel erbij en het schijnt weer goed te moeten gaan.

    Ik heb de boel er nog niet onder gezet, gezien de huidige gesteldheid van mijn hoofd (flinke koppijn weer eens) en de weersgesteldheid buiten, maar binnenkort ga ik even langs bij "Garage Arlo" om de boel er weer goed onder te schroeven. (met de garagekrik, da's stukken beter dan een standaard type89 krikje...)
    Dan trekken we tevens even de andere 3 wielen na en zetten we de banden weer goed op spanning.

    Wellicht krijg ik dat corrosie gedonder ook nog aan de hand met mn andere 3 wielen, maargoed, dat wachten we wel weer af. Opknappen / opnieuw spuiten of coaten kan misschien een goed plan zijn om de boel weer wat langer mee te laten gaan. Gelukkig heb ik de 16 inchen ook nog in de schuur liggen.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •