Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: Vragen over onderdelen onder de motorkap audi 80

  1. #1
    JoostN
    Guest

    Standaard Vragen over onderdelen onder de motorkap audi 80

    Ik was vandaag is onder mijn motorkap aan het kijken, en ik wilde graag wat informatie over een aantal onderdelen.

    zie de foto bijschriften wat betreft de vragen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2

    Standaard

    Als ik het goed heb:

    Foto 1: daar moet een slang op voor de voorverwarming van de aangezogen lucht als het koud is buut'n
    Foto 4: paarse ding is temperatuursensor die de klep bedient die warme lucht bijmengt als het koud is (zie foto 1). Oranje ding zorgt ervoor dat er niet teveel oliedampen aangezogen worden via de carterontluchting. Immers, de carterontluchting komt uit in het luchtfilterhuis en dus komen de dampen in het inlaattraject terecht. Oliedamp geeft blauwe rook = bah en cheap.
    Foto 5: kabel loopt naar de "egel", ook wel spruitstukvoorverwarming genoemd. De egel is een metalen element dat warm wordt als er stroom doorheen loopt en zo de aangezogen lucht bij koude motor wat verwarmt. Slaat na een tijdje af (dan hoor je ook een relais klikken).
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  3. #3

    Standaard

    Foto 3: Magneetventiel recirculatie brandstofdampen. Foto 2 is het bijbehorende filter. Foto4: Dat is je injector. Deze spuit een kegelvormge straal brandstof op je gasklep, die toegang tot het inlaatspruitstuk geeft. Daarin zit idd de egel, die voorverwarmt indien nodig. De gassen in het spruitstuk worden de cylinders in gezogen.

    Rest heeft de gekke piloot uitgelegd.
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  4. #4
    JoostN
    Guest

    Standaard

    danku danku danku maar kan het kwaad dan dat er bij mij op foto 1 geen slang op zit... deze is namelijk gewoon open zit niks op

  5. #5

    Standaard

    Ja, die slang zorgt er nl. voor dat de aangezogen lucht niet te koud is. In de zomer zal je daar niets van merken maar in de winter is dat echt nodig anders zal je motor slecht lopen. Ik zou em dus iig voor de winter weer monteren.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL


  6. #6

    Standaard

    Kost een paar euro. Per meter.
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  7. #7
    JoostN
    Guest

    Standaard

    gewoon een slang erop en dan waar naar toe? eignelijk

  8. Ad
  9. #8
    JoostN
    Guest

    Standaard

    heb trouwens de hele winter gewoon gereden en nergens last van gehad.. maar de winter was ook wel erg zacht dit jaar natuurlijk..

  10. #9

    Standaard

    Als het goed is zit er op het luchtfilterhuis (aan de onderkant) een aansluiting.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  11. #10

    Standaard

    Idd, 10 cm hoger ongeveer! ;-)
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  12. #11
    Lee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Leeftijd
    41
    Posts
    6.178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Heeft foto 2 niet iets met de stuurbekrachtiging te maken

    *edit* ik was te snel met reageren, ik las net waar ie voor is.

  13. #12

    Standaard

    Het tankje er naast is de stuurbekrachtiging. Het is nu nog licht, duik eens onder de kap en volg de leidingen... ;-)
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  14. #13

    Standaard

    Volgens mij is het tankje van foto 2 voor onverbrande brandstof of zo iets...
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  15. #14

    Standaard

    Ja, het aktieve koolfilter.

    Die voorkomt brandstofdampen in de atmosfeer.


    Like I said, maar dan minder uitgebreid.
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  16. #15

    Standaard

    Voor verwarmingsbuisje?! Had ik op me golfje 1.3 carb niet zitten.. en toen op me audi niet :-D

    Nooit problemen in de winter gehad, maar inderdaad, het schijnt wellis te gebeuren wanneer het hard vriest dat de brandstof voor het in de carb komt gaat bevrieze.. Ook zo lullig als je om de 5 minuten langs de kant van de weg staat
    De Kracht Van Audi En VW Samen

  17. #16
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Die inlaatslang is zo'n papieren ding met staaldraad erin, een soort stofzuigerslang maar dan van papier.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  18. #17

    Standaard

    Kan het zijn dat via dat oranje rubbertje niet alleen oliedampen, maar ook olie wordt aangezogen? Zeker als er misschien iets te veel in het systeem zit?

    Iets anders: ik heb hem per ongeluk kapotgetrokken, dus heb ik een nieuwe nodig. Sloop is niet in de buurt hier. Is deze los te krijgen?
    Dus.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •