Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 22

Onderwerp: Kachelradiator

  1. #1

    Standaard Kachelradiator

    Er komt een zoete geur uit de uitstroomopeningen als de kachel aanstaat dus zal het wel een lekke kachelradiator zijn. Nu heb ik de garage waar ik hem kocht hiervan op de hoogte gesteld en ze proberen er op een lullige manier onderuit te komen , dat even terzijde.

    Als "oplossing" zeggen ze dat ik maar een busje Bar's leak moet halen en dit in het systeem moet pleuren en dat het dan weer goed is. :roll: Ik heb hier dus mijn twijfels over....hele grote twijfels.

    Heeft iemand hier ervaring mee, kan dit of is dit een vorm van pure ellende op de hals halen?

    Moet hem volgende week weer bellen, ook in verband met een gescheurde motorsteun en wat ze daaraan doen, dus als ik hem dan een akkoord kan geven op z'n lekkage verhaal of hem een goed onderbouwde afwijzing kan geven daarop zou ik wel prettig vinden (zin loopt niet op de een of andere manier :oops: ....maakt ook niet uit even, als de streking maar duidelijk is.

    Alvast bedankt voor jullie feedback.

    Groeten,
    Oliver
    Vier Ringe sind superoberaffengeil!

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik kan me heel goed voorstellen dat ze daar niet op zitten te wachten. Het hele dashboard moet eruit om de kachelradiateur te vervangen...
    De kans dat er na het weer installeren rammeltjes of niet functionerende dingen achterblijven is niet denkbeeldig. Reken ook maar op een dag werk.

    Ik heb eens een Audi verkocht omdat de kachelradiateur lek was, had geen zin in die klus. Doorrijden is ook geen optie, je kunt de radiateur niet afsluiten en dampen van koelvloeistof zijn giftig (als in langdurige hoofdpijn en geheugenverlies, no kidding!)

    Als je een beetje handig bent en de tijd hebt, koop je een vraagbaak en doe je het zelf. Het is niet moeilijk, alleen godvergeten veel werk.
    Als je secuur en methodieus werkt, is het goed te doen.

    Succes!

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard

    Dank je wel voor de uitleg Tom. Blijft vreemd dat ze ondanks de garantie hier niet aan willen meewerken. Anderzijds is het ook te begrijpen.

    Maar nog even betreffende Bar's leak; is dat een oplossing of is het gewoonweg af te raden?

    Groeten,
    Oliver
    Vier Ringe sind superoberaffengeil!

  4. #4

    Standaard

    Het is tijd rekken. Stel dat het stopt met lekken he, dan weet je niet voor hoe lang. Dus, dan gaat ie stuk als je er niet op zit te wachten (winter) of niet..

    OVerigens: Garage's die onder garantie vandaan kruipen moet je hard aanpakken. Tenzij het meer een 'ja uhm onvoorziene dingetjes-garantie' is oid? :P Ik ben iig geneigd ze aan afspraken / voorwaarden vast te nagelen, het kost je namelijk genoeg geld
    Ik? Ik rijd 1 Audi S8.. of was het een 1.8S? :o)

  5. #5

    Standaard garantie of niet??

    Hoi,

    Als het om een bovag bedrijf gaat zijn ze verplicht om alles wat binnen de garantie periode defect gaat of al defect was te repareren.
    Mocht het nu helemaal niet lukken met onderhandelen is zelf doen een optie, bears leaks uitstel van executie.
    Maar ik zou proberen om een afspraak te maken ivm de kosten, misschien tot jullie allebij een beetje water bij de wijn moeten doen dan.
    En die motorsteun, is dat de voorste??

    grtjs michel, da ruderat.


  6. #6

    Standaard Re: garantie of niet??

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruderat
    Hoi,

    En die motorsteun, is dat de voorste??

    grtjs michel, da ruderat.
    Michel en ik zijn voorste-motorsteun-experts :P
    Althans, die scheurde bij ons beiden en is goedkoop en simpel te vervangen.

    Die kachelradiator lijkt me wel een dure grap overigens
    Ik? Ik rijd 1 Audi S8.. of was het een 1.8S? :o)

  7. #7

    Standaard

    De voorste...ehr....als ikmet mijn hoofd onder de kap zit en ik kijk links naast het blok naar beneden zie ik een rond ding met een stuk rubber. Dat rubber is behoorlijk ingescheurd, zeg maar gerust een gat.

    Als je uitgaat van een dag werk in de garage dan is het zeker een dure grap. Zal tegenwoordig wel op een euro of 75,-- per uur liggen. Maal 8..... wham, bam thank you mam....600 euro. De radiator/teur kost om en nabij 100 Euro in de BTW. Dat valt dus reuze mee.

    Als je nog tips hebt (en die heb je wel lijkt me als voorste-motorsteun-expert :-) ) dan houd ik me aanbevolen.

    Alvast bedankt voor alle tips, trics en andere goede ideeën.

    Groeten,
    Oliver
    Vier Ringe sind superoberaffengeil!

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Dat rubber is een eitje en zeker de moeite waard, ik betaalde er zonder korting bij de dealer 4,65 ex btw voor en het erop zetten kostte me + onderzoeken wat het probleem uberhaupt was in totaal 120,-. Als je zelf die steun eraf schroeft en het nieuwe rubber erin stopt ben je goedkoop uit, het ziet eruit alsof je 2 boutjes los zal moeten halen, dus dat red je. Verder kun je er ws makkelijk bij.

    Tjah, als je ons over je garantievoorwaarden in licht kunnen we misschien wat (on)zinnigs zeggen over wie dat ding moet vervangen. Ik zou het denk ik zelf proberen te doen met iemand die niet bang is auto's te demonteren.. das mijn probleem altijd, uit elkaar durf ik niet
    Ik? Ik rijd 1 Audi S8.. of was het een 1.8S? :o)

  10. #9
    petertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Leeftijd
    56
    Posts
    1.423
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    wat betreft het lapmiddel bar`s leak.
    heb in belgië een soortgelijk middel ooit gekocht om een kleine lekkage van een kachelradiator van een toyota corolla `91 te stoppen..
    is nu 4 jaar geleden.en nog steeds alles dicht.
    werd daar ook preventief gebruikt voor cv systemen ,om kleine lekken te voorkomen bij de kranen e.d.
    en wederom een topic vervuild met een geweldige bijdrage van mij.

  11. #10

    Standaard

    Ja, maar als het gaatje toevallig groter is of dat er roest/corrossie aan te pas komt kan het zomaar in ene wel onwijs blijven lekken. Tis een overweging, zo'n potje kost geen drol, maar hou in je achterhoofd dat het het probleem niet oplost, maar tijdelijk (tijdelijk is relatief ) dicht maakt
    Ik? Ik rijd 1 Audi S8.. of was het een 1.8S? :o)

  12. #11
    petertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Leeftijd
    56
    Posts
    1.423
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    helemaal gelijk.daarom komt het lapmiddel ook niet in mijn audi :wink: maar voor een oud toyotaatje die al flink met de roestduivel aan het stoeien is was het ff uitstel.en dat duurd alweer 4 jaar.
    en wederom een topic vervuild met een geweldige bijdrage van mij.

  13. #12

    Standaard

    Ja pcies..
    Ik vrees dat als ik ervoor zou komen te staan dat ik het ook in m'n radiator zou pleuren, uit kostenoverwegingen.. maarja, tis ook maar net hoe goed/mooi/etc je auto nog is
    Ik? Ik rijd 1 Audi S8.. of was het een 1.8S? :o)

  14. #13

    Standaard

    Laat ik in elk geval het Bar's leak maar eens proberen. Erger dan dit kan het niet worden en met een beetje mazzel blijft het dicht tot we besluiten de 80 eens volledig uit elkaar te schroeven. Hoop dat dat nog heeeeeeeeeeeel lang mag duren. Mocht het probleem er niet van verdwijnen dan kan ik alsnog het dashboard uit elkaar slopen.

    Het ophangrubber vervangen klinkt inderdaad als een eitje. Bang om iets uit elkaar te halen ben ik zeker niet, ben er eerder bang voor dat ik iets niet meer in elkaar gezet krijg of, misschien nog wel erger, tot de ontdekking kom dat ik iets over heb om zodoende alles weer uit elkaar te moeten schroeven en weer van voren af aan kan beginnen.

    Garantievoorwaarden zijn heel simpel. Ik heb en koopovereenkomst getekend waarop onder andere 3 maanen garantie geschreven staat. Dit is ondertekend door mij en de verkoper. Op de factuur hebben ze gezet "3 maanden garantie op de hoofdmotor en versnellingsbak". De factuur heb ik gekregen maar niet ondertekend dus is dat een eenzijdige overeenkomst. Als ik me heel erg boos ga maken laat ik het voorkomen.

    Waren nog een aantal zaken die niet helemaal door de beugel konden maar die heb ik ondertussen zelf opgelost.
    1.) Toen we hem afhaalden zat er zo enorm veel onbalans in de wielen dat de vullingen uit onze monden trilden.
    2.) Op de kentekenpapieren staat duplicaatcode 01 maar op de kentekenplaten niet. Dit is normaliter een APK-afkeur maar niet bij deze garage. Goedgekeurd! Ben hiervoor dus volgend jaar aan de beurt.
    3.) 4 banden tot een fractie boven het minimum afgesleten. Zou eigenlijk een vermelding moeten krijgen op het APK formulier maar ook dit is weer niet het geval.
    4.) Bijna gehele dashboardverlichting werkte niet door kapotte lampjes. Ook maar even vervangen...kijkt wat prettiger.
    5.) Achteruitrijlicht (eentje) en mistachterlicht werkten niet. Zou ook niet mogen maar toch niet opgemerkt door de keurmeester.
    6.) Aquarium in het rechter achterlicht. Heb maar even een gaatje geboord en het water laten wegstromen.

    Het laatste woord is dus nog lang niet gesproken over de zaak "Audi 80". Hoe het aflloopt met Oliver, Sandra, hun Audi en de dealer....kijk morgen ook weer naar een nieuwe aflevering van "the Audi & the car-dealer"

    Groeten,
    Oliver
    Vier Ringe sind superoberaffengeil!

  15. #14
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.390
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Go get em Tiger !

    Garantie is gerantie dus ze moeten niet zeiken. Ze hebben die auto ook ooit ingekocht dus klaar.
    Ze hebben geen zin in die klus, da's wel duidelijk.

    En zo als mijn oma altijd zij: DAN MAKEN ZE MAAR ZIN
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  16. #15

    Standaard

    Zo, dat zijn nogal wat 'kleine' dingetjes. APK bij een 'nieuwe' auto is nooit te vertrouwen lijkt wel. Zo reed ik direct rond met een 99% gare cat, niet dat dat per se vermeld moet worden, maar echt netjes is het niet. Daarnaast had ik helemaal geen garantie, maar een melding 'bij pech kan een 50% korting op de reparatie plaats vinden'. Het mooie is dat tegen de tijd dat die lui weer gehoor gaven ik het al had laten doen en het verwijt kreeg er zelf aan gekloot te hebben.. autobedrijven zuigen. (www.vdvautos.nl was dat.. )
    Ik? Ik rijd 1 Audi S8.. of was het een 1.8S? :o)

  17. #16

    Standaard

    Vandaag heb ik de kachelradiateur van onze 80 B4 vervangen. Zoals Tom al meldde: Niet schokkend moeilijk, maar godvergeten veel werk.

    Ik heb de klus ik 6 uurtjes kunnen klaren, en alles werkte wonderwel na het inbouwen weer. Het hele dashboard moet eruit, En dan kun je de kachelunit in 1 keer verwijderen. Als de kachel eruit is, is het klikwerk om de radiateur te vervangen.

    Het vervangen zelf is dus 3 keer niks, maar het uit en inbouwen van het dashboard is het spannendst. Mocht je tips en tricks willen , dan hoor ik het wel.

    Ter info: De radiateur zelf kost origineel 112 euro, en ik heb er een imitatie van 58 euro in gezet.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  18. #17

    Standaard

    :shock: Kachelradiateuren. Is geen smerig werk maar wel een super ellendig lang klusje: hoe meer airbags en schakelaartjes, des te meer fun...
    Vraag me eigenlijk af wat zo'n klusje moet kosten wanneerj e het in de garage laat uitvoeren, aangezien je er gewoon een dag mee bezig bent...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  19. #18

    Standaard

    Ik schat dat ik mezelf een eurootje of 350 uitgespaard heb.
    Daar heb ik wel een zaterdagje klussen voor over...
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  20. #19

    Standaard

    Hoi

    Bij een 80 ( B4 model ) moet je het hele dashbord demonteren, en dat is heel goed te doen.
    Bij het demonteren, ga je gewoon alle schroefjes
    ( dat zijn er nogal wat ) merken waar je ze eraf heb gehaald of aan het onderdeel vastplakken.
    Een kachelradiateur daarvoor heb ik € 49,00 voor betaald. Bij dealer moest dit grapje inl demonteren €385,00 kosten. Klint opzich nog niet eens zo gek maar ik reken nog om naar onze ouwe valuta en dan schrik ik toch weer.
    En je zit er zeker een dag bij heb dus voor 2 maand terug zelf een vervangen ben om 12.00 uur middags begonnen en was om 22.00 uur klaar. Dat was dus mooi verdient, ga er wel gewoon rustig bijzitten en maak er geen haast klus van.

  21. #20

    Standaard

    [QUOTE="NiGeLaToR"]Zo, dat zijn nogal wat Ik heb een A6 2.7 TDI Quattro. Deze is nu net een jaartje oud en sinds enkele weken stinkt de auto vreselijk zodra de kachel moet verwarmen. De garage heeft bijna 200km gereden en men ruikt niets.... Iedereen die met mij meerijdt (en dat gebeurd nogals eens) ervaart hetzelfde als ik. Het is een vreemde, eigenlijk nauwelijks te omschrijven geur, die prikkelt in je ogen. Ik heb sinds een dag of wat ook hoofdpijn. Heeft iemand enig idee of dit inderdaad een probleem met de kachelradiator kan zijn. En waar zit dat ding verstopt onder de motorkap? Het irriteert inmiddels dermate dat ik overweeg de auto te verkopen. Het Audi-image stelt wat mij betreft niet veel meer voor...

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •