Resultaten 1 tot 19 van de 19

Onderwerp: Dubbele barst in voorruit na open klappen motorkap

  1. #1
    JoostN
    Guest

    Standaard Dubbele barst in voorruit na open klappen motorkap

    STOM STOM STOM!

    Zit ik vanvond met de slang van mijn luchtfilter huis te spelen om te kijken of ik hem op een betere plaats kon plaatsen voor meer zuurstof. had de motorkap dicht gedaan maar nog niet helemaal. kreeg een telefoontje motorkap vergeten. stap vervolgens in mijn auto voor een testritje. Na de dreef voor mijn huis opgedraaid te zijn klapt opeens mijn motorkap door de wind omhoog met de uiterste puntjes tegen de voorruit.

    Schrok me de pleuris, uit reflex rem ingetrapt waarna hij weer terug omlaag klapte. Auto stil gezet 2 grote barsten links en rechts onder op mijn voorruit. de uiterste puntjes van mijn motorkap alle 2 kromgebogen.

    Carglass gebeld. Werd mij verteld dat zolang er geen glas in de auto lag ik gewoon verder kon rijden met de ruit, maar mij werd aangeraden wel zo spoedig mogelijk de ruit te laten repareren. kosten carglas (vanwege alleen wa) 460 euro.

    Nu zit ik een beetje met een dillema, ruit vervangen voor 460 euro bij een auto die me 700 euro gekost heeft. Auto verkopen (wat krijg ik er voor niks is 0 waard nu), Meer door blijven rijden en kijken naar een nieuwe die zoiezo binnen nu en 8 maanden geplant staat en deze inruilen en hopelijk nog een bedrag er voor terug krijgen, of een alternatief om de ruit te laten repareren / vervangen

    Heeft iemand tips ik ben namelijk ten einde raad
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    Jeltuh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.493
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    2e hands ruit scoren, ga de slopen eens af....

  3. #3

    Standaard

    Tja...460 euro uitgeven voor een vooruit terwijl de auto je 700 gekost heeft lijkt me een beetje zonde, zeker als er al een auto in de planning zit. Is er niet een tijdje mee uit te houden of staat de ruit op springen ?

    En 500 euro krijg je bij inruil er altijd wel voor...

  4. #4
    JoostN
    Guest

    Standaard

    nouja ik weet niet wanneer het op springen staat. Ik vind het er link uitzien.. maar volgens mevrouw van de carglass kan ik gewoon doorrijden als er geen glas aan de binnenkant van de auto is gekomen. heb nu op autoonderdelen.nl een zoekopdracht gegeven voor een sloop voorruit ben benieuwd wat dat oplevert. kan ik zo'n ruit er dan ook op laten zetten bij carglass of is er een ander alternatief wat goedkoper is.

    Punt is dat ik het liefst nog een aantal maanden met deze auto verder rij totdat ik daadwerkelijk naar portugal ga over 8 maanden. Ik wil eignelijk wel dat die ruit gemaakt wordt zodat de waarde bij inruil in ieder geval een flink stuk hoger ligt en ik er nog normaal mee kan rijden

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.842
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeltuh
    2e hands ruit scoren, ga de slopen eens af....
    Gaat niet lukken, gelijmde ruit.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6
    JoostN
    Guest

    Standaard

    weet jij dan misschien nog iets tom?

  7. #7
    JoostN
    Guest

    Standaard

    en kan ik er wel mee doorrijden?

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    De ruit is een dragende constructie. En die is nu verzwakt.
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  10. #9

    Standaard

    Carglass is doer, bel eens met AutotaalGlas of De Glasgarage. Zal nog steeds een paar honderd euro kosten. Als die vrouw van Carglass zegt dat je ermee door kan rijden, zou ik dat gewoon doen.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  11. #10
    Jeltuh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.493
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Aii een gelijmde ruit. Dat wist ik niet.

  12. #11
    JimQ2's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    39
    Posts
    975
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard

    tijdelijk WA plus verzekeren ? optie misschien...
    ....

  13. #12

    Standaard

    de ruit bestaat uit 2 delen, een binnen- en een buitenkant, Als de barst allen aan in het buitenste vlak zit (dus niet voelbaar aan de binnenkant), kan je er nog wel even mee rijden.
    Ik heb zelf een jaartje rondgereden met een grote barst.

    NB: De barst vreet wel ruitenwissers, en je moet niet schrikken als de barsten groter worden (door torsie van de auto en doort emperatuurverschillen). Verder kom je niet door een APK als de barsten in het zichtveld van de bestuurder zitten

    @jimmy: oude schades worden denk ik wel uitgesloten van de verzekering....

  14. #13

    Standaard

    .... Volgens mij is die 80 geen 'blijvertje', toch?
    Eruit dat ding en het geld bij een andere leggen.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  15. #14
    urquattropower's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Leeftijd
    40
    Posts
    3.849
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Auto baan in rotterdam is erg goedkoop met ruiten is mij ervarig
    Voorbeeld A4 (b5) was ik voor een getinte voorruit 148 euro kwijt.
    Audi A2
    Audi quattro '84
    Audi 80 quattro 5E `83

  16. #15

    Standaard

    autoglas veghel vraagt 220,00 voor een gemonteerde voorruit. En dan komen ze gewoon voorrijden ! Carglass is echt VEEL te duur !
    niet storen ... ik ben al gestoord genoeg :badgrin:
    ex auto : Audi 90 2.3 10V typ89

  17. #16
    urquattropower's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Leeftijd
    40
    Posts
    3.849
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Heb hier wat voor je voor maar 25 euro.

    KLIK
    Audi A2
    Audi quattro '84
    Audi 80 quattro 5E `83

  18. #17
    JoostN
    Guest

    Standaard

    Hey gozer vet relaxt man ik heb op internet gezocht maar kon niks vinden ik heb die gast een mailtje gestuurd en morgen meteen maar ff bellen. Kost me een ritje naar fiesland en 25 euro maar ben wel weer voorzien van een goedkope voorruit.

  19. #18

    Standaard

    Mooi voorstel! ;-)
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  20. #19

    Standaard

    Goeie oplossing! Mazzeltje! :-D
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •