Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: B4-Comp: Vreemd gedrag Centrale Vergrendeling

  1. #1

    Standaard B4-Comp: Vreemd gedrag Centrale Vergrendeling

    Ik heb sinds ik zaterdag op de Meern aankwam een raar verhaal met mn centrale vergrendeling op de Competition;

    Het viel me al op dat de auto telkens op slot ging, maar ik had nou niet door wanneer het precies gebeurde.

    Daarom eventjes een testje gedaan gisteren (geparkeerd dan wel);

    - De auto staat op slot en niet op alarm.
    - Ik draai 'm open aan de bijrijdersdeur (bestuurdersdeur kan niet, is een ander slot, maar werkt wel mee op de CV)
    - Alle sloten gaan open (dus incl. tankdop en kofferbak)
    - Vervolgens doe ik de kofferbak open
    - Op het moment dat de spoiler loskomt van het zijpaneel (en de kofferbak dus zo'n 5 cm open staan) gaat de hele boel vanzelf weer op slot!
    - De deuren open en dicht geeft dit effect trouwens niet.

    Erg vreemd verhaal toch?
    Ook al even het alarm erop en eraf gezet, maar nog steeds hetzelfde euvel.
    En volgens mij gebeurt het ook als ik erin zit, zodra ik ga rijden, gaat de boel weer op slot! (nog niet heel goed getest, ik had toen nog niet echt door wat er aan de hand was)

    Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
    Heb ik een storing in mn alarmsysteem, of zal er een kabelbreuk zitten in mn CV pomp waardoor die zo vreemd doet?

    Hopelijk hebben jullie ideeën, alvast dank!

    Groeten, Bob
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  2. #2

    Standaard

    Ik gok op de bekende B3/B4 kwaal: rotte kabelboom naar de kofferklep toe.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  3. #3
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    ik zou die probleembak gewoon verkopen 8)
    Audi A2 1.4 aua

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Inderdaad, kabelboom.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door type81
    Ik gok op de bekende B3/B4 kwaal: rotte kabelboom naar de kofferklep toe.
    Ojee ... betekent dat de hele zooi er onder uit? Of alleen een draadje doormeten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coupé
    ik zou die probleembak gewoon verkopen 8)
    Sja, daarom rij jij ook in zo'n directeursbak en ik in een èchte karakterbak ...


    @DJ Roy: Zou het niet weten ... lampie doet het niet meer ... :oops: (of hij is losgekoppeld, ik meen dat die nog wel eens aan bleef staan met een lege accu als gevolg, dus ook kans dat Arlo 'm uitgezet heeft)
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door type81
    Ik gok op de bekende B3/B4 kwaal: rotte kabelboom naar de kofferklep toe.
    ja of de Cv pomp
    dus als je kofferverlichting/schakelaar aangaat gaan je deuren weer dicht?
    RS for ‘Rennsport’ - ‘Motorsport’ in German

  7. #7
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Het lampje van de kofferverlichting is eruit (ligt in het bakje in de tunnel :wink: )

    Ik merkte dat hij wel eens ging branden als ik over een drempel ging... als je de auto dan een paar weken voor de deur zet heb je een probleem..
    One liter, driver's licence eater...


  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Zie je wel ... had ik het toch goed onthouden!


    Maargoed, CV pomp lijkt het me bij nader inzien niet ... want anders had de boel juist niet op slot gegaan toch?

    Wordt dus even een kabeltje doormeten ... en tot die tijd goed opletten waar ik mn sleutels laat slingeren...
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  10. #9

    Standaard

    Update op deze kwestie:

    recentelijk merk ik dat dit ook gebeurt tijdens het rijden, althans, zodra ik qua versnelling van de achterruit terugga naar vrij of 1, gaat de boel ook op slot.

    Ook als ik de auto uitschakel terwijl die nog in zn achterruit staat, gaat de boel op slot...

    Is dat hetzelfde kabelboom probleem?
    En nog beter... hoe los ik dit op?
    Moet er een kabel vervangen, en zoja, hoe makkelijk is dat te doen?

    (begint namelijk zo af en toe knap irritant te worden...)
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Er is dus sluiting in de bedrading van de kofferbak, zodra de achteruitrijlichten aangaan komt er een puls over de vergrendelingsdraad en gooit-ie de boel dicht.

    Simpel op te lossen, lijkt me.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #11

    Standaard

    Nope, zodra de achterruitrijlichten UIT gaan ... maar dat zal wel dezelfde oorzaak zijn ...

    Maar dan wss ook de kabelboom, of zou het pulsje richting de kofferbak verlichting - ondanks dat daar geen lampje in zit - het euvel zijn dat de boel bij het openen van de koffer ook op slot gaat? Dus net als met die achteruitrijlichten zeg maar .. ?
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •