Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 48

Onderwerp: ?'s audi 90 td

  1. #21

    Standaard

    koppeling , injectoren, en gloeikaarsen zijn nieuw, tenminste, ze staan op de rekening, of de pomp een revisie heeft ondergaan weet ik niet.

    Ik ben indertussen er wel achter dat een 1.6td sterker is dan een 1.9 ja, en ook meer vermogen aankan, er is vrij veel info over te vinden, mijn blok heeft er nu zo'n 33.000 km op zitten, dus is denk ik ingereden ondertussen, tijd voor een grotere turbo

    pomp kun je idd vrij veel soweiso mee doen, en sowieso kan de luchtdruk met een stelschroef al van 0,5 naar 0,8bar gezet worden , wat al direct vermogen oplevert.
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  2. #22

    Standaard

    hmm interesting, binnenkort ff een TD tuning meet? :-D
    my first quattro was a wilkinson

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattrostyle
    zuinigheid weet ik nog niet van de mijne, voordeel is wel dat de type 81 een stukje lichter is dan je ex B4 natuurlijk
    mijne maat zijn 1.6TD-tje lag in een VW Passat Variant van '85 en die verbruikte een 5,5 - 6l/100km en dan reed ie goed door. Met dezelfde rijstijl zat ik boven de 8l/100km :oops: . (en ze zijn ongveer even zwaar) :oops:
    En maarten goed bezig. :shock: Wat voor intercooler ga je monteren?
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

  4. #24

    Standaard

    probleempje: gister een retourtje beverwijk gedaan en op de terugreis begon het olielampje te branden bij laag toerental

    het olielampje brandt nu constant en gaat uit bij +/- 2000 rpm, olie en oliefilter zijn iets meer dan een maand en bijna 2000 km. geleden vervangen

    oliepomp niet goed?
    my first quattro was a wilkinson

  5. #25
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Lijkt er wel op... wel de aanbevolen viscositeit erin zitten?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #26

    Standaard

    uhm zelfde als ik altijd in de 5 cilinders gooi, 15W40 half synthetisch geloof ik, als het aan de olie ligt zou het dan niet al eerder voorgekomen moeten zijn?
    my first quattro was a wilkinson

  7. #27
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Had je 'm al eerder ververst dan?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    10w40 schijnt voorgeschreven te zijn, maar goed, moet niet zoveel uit maken bij warm. Erg vreemd dit.

    Wellicht eens een externe druk sensor plaatsen? Eens meten wat de druk nu echt is?
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  10. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Had je 'm al eerder ververst dan?
    heb de olie bijna 2000 km. geleden ververst en gister kwam het voor het eerst voor en sindsdien constant, als het de olie zou zijn was het toch al eerder voorgekomen lijkt me
    my first quattro was a wilkinson

  11. #30

    Standaard

    Half syntetiche is te dun voor deze blokken.
    TD's moeten van die ouderwedse rommel hebben.
    En het moet olie zijn die voor een TURBODDIESEL geschikt is.
    Is heel belangrijk want de olie wordt een stuk warmer dan bij een gewone benzine of diesel.
    ik zou wel de druk eens meten. Moet min 2.0bar zijn bij 2000tr/min.
    (en niet mee doorrijden)
    Maar het kan natuurlijk ook een kabelbreuk, rotte sensor of een fout in het instrumentenpaneel zijn.

    Groeten Jan
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

  12. #31

    Standaard

    zal de druk eens laten meten

    als de olie in maarten zijn TD uit de bulk komt zal dat ook geen minerale olie zijn

    er zit op het klepdeksel een sticker met de tekst dat er volsynthetische olie in zit :-?
    my first quattro was a wilkinson

  13. #32

    Standaard

    Moet je ff vragen aan mark of hessel wat voor olie erbij mij in zit.....

    Laatste onderhoudsbeurt is door hun gedaan, dus ik weet niet wat erin zit.
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  14. #33

    Standaard

    vandaar de opmerking van de bulk :wink:

    ik heb maandag een afspraak gemaakt voor het meten van de oliedruk, ben er toch bang voor dat de pomp kapot aan het gaan is :-|
    my first quattro was a wilkinson

  15. #34

    Standaard

    De oliepomp word aangedreven door de distibutieriem. misschien dat de polie losgekomen is, of dat de riem te veel slipt.
    Ik zou een verrotte sensor(of kabel) niet uitsluiten.
    Je hebt namelijk 2 sensoren zitten. de ene is een maakcontact en de andere is een verbreekcontact.
    Brand het lampje altijd onder de 2000 tr. (zowel koud als warm)?
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

  16. #35

    Standaard

    koud gaat het lampje wel uit, warm niet

    die 2000 rpm die ik dacht zou ook wel 1500 kunnen zijn, heb geen toerenteller in de TD

    btw vandaag de stoelen er maar eens uit gehad en het interieur schoongemaakt, moet nog een keer maar ziet er al weer een stuk frisser uit
    my first quattro was a wilkinson

  17. #36

    Standaard

    We zijn dol op foto's :-D
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

  18. #37

    Standaard

    daar was ik al bang voor

    heb helaas geen foto's van voor het schoonmaken, voorbeeldje beetje reiningsmiddel op een deurpaneel gespoten met een doekje letterlijk 2 keer erover gewreven, resultaat een zwart doekje :shock: deze auto had nog niet vaak kennis gemaakt met een stofzuiger en reinigingsmiddel
    my first quattro was a wilkinson

  19. #38

    Standaard

    vandaag met de patient bij de garage geweest, de oliedrukmeter wordt blijkbaar niet zo vaak gebruikt en werkte niet niet helemaal correct.

    maar er lag nog wel een nieuwe oliedruksensor, die geprobeerd, zelfde resultaat

    dus zo goed als zeker de oliepomp die aan het overlijden is, heb totaal geen zin om daarmee bezig maar laten doen gaat helemaal in de papieren lopen

    iemand een idee wat zo'n pomp kost?
    my first quattro was a wilkinson

  20. #39

    Standaard

    er zit een externe oliepomp op he.... waarschijnlijk passen de pompen van een 1.9(T)D, en 1.6(T)D's van VW's ook he. Waarschijnlijk..... waarschijnlijk zeker weten wel.

    Wellicht dat er in de VW scene wat te vinden is?

    op www.vwcaddyforum.nl zitten veel dieselgastjes
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  21. #40

    Standaard

    extern? voor zover ik begrepen heb moet die aan de achterkant van het blok in het carter zitten
    my first quattro was a wilkinson

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •