Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 28

Onderwerp: auto slaat af bij hard remmen

  1. #1

    Standaard auto slaat af bij hard remmen

    Sinds kort als ik hard rem slaat de moter af. Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn, als de auto stil staat en ik rem gebeurt er niks. verder heb ik opgemerkt dat het toerental varieert tussen de 700 en 1000 toeren. Zou dit ermee te maken kunnen hebben? als de auto afslaat tijdens het hard remmen start hij daarna weer normaal. Weet iemand misschien wat dit kan zijn?

    groetjes Dave

  2. #2

    Standaard

    Bijna zeker een vacuümlek. Verdachte is de voetpakking tussen de carburateur en het inlaatspruitstuk. Beweeg het luchtfilterhuis maar eens flink op en neer terwijl de motor loopt. Gaat de motor slechter lopen, dan zit er een scheur in de voetpakking.

    Is dat het niet, check dan alle andere vacuümslangen.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  3. #3

    Standaard

    Wat is btw je motorcode? Ik bedenk me nu dat je ook wel eens monopoint injectie kan hebben. Dat verandert echter niets aan het verhaal met de voetpakking. Mocht je geen vacuümlek hebben, dan is in het geval van een monopoint unit de stappenmotor een verdachte.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  4. #4

    Standaard

    Of meschien je slang lek naar de rembekrachtiger.
    Als je doet pompen met het rempedaal gaat hij dan ook stationair anders lopen? En anders idd de voetpakking van je carberateur.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heinz
    Of meschien je slang lek naar de rembekrachtiger.
    Als je doet pompen met het rempedaal gaat hij dan ook stationair anders lopen? En anders idd de voetpakking van je carberateur.
    Een beetje anders lopen bij flink stampen terwijl ie stationair draait is overigens normaal, maar als het toerental een flink duik maakt klopt er iets niet.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL


  6. #6
    struikie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    3.235
    Kudos
    48
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    kan ook de ISV (idle stabaliser valve) zijn..
    laat ongemeten lucht in het inlaatspruitstuk om het stationair toerental juist te houden...

    als die vies is (schoonmaken met carb.reiniger) dan valt de motor makkelijk uit als je bijvoorbeeld op een stoplicht af komt en de koppeling intrapt...

    soms komt ie weer terug van 500 a 600 toeren of soms slaat ie af...


    JW
    | 1993 | Audi 80 quattro | +500pk long term project |
    | 2006 | BMW E91 335d touring | 410pk 745 Nm | daily driver |

  7. #7

    Standaard

    Een scheur in de carburateur pakking is het niet. Maar als ik pompend op het rempedaal duw gaat hij stationair van 800 naar 500 toeren en gaat heel onrustig lopen. Dus ik moet er van uitgaan dat er een lek zit in de slang van de rembekrachtiging? Hoe kan ik controleren waar die lek zit?

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Slang loopt van het inlaatspruitstuk naar die grote zwarte trommel, waar ook het reservoir van de remvloeistof aan zit zeg maar.

    Vacuümlekker kan je ook opsporen door met bijvoorbeeld start-pilot vacuümslangen in te spuiten. Als de motor daarop reageert (gaat kort wat sneller lopen) heb je een lek gevonden.

    Check trouwens ook even een oud topic van mij, zie de post van Di Nov 28, 2006 8:44

    Lijkt er erg op alleen sloeg mijn motor niet af.

    Maar eh, heb je een handchoke of niet? Goed afstellen van de motor is zeer belangrijk. Als je CO niet goed staat loopt ie stationair ook bagger.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  10. #9

    Standaard

    Ik heb vandaag start-pilot gehaald. Moet ik dan gewoon een slangetje loshalen, en er dat spul in spuiten of, op de vacuümslang spuiten? Want als ik het op de koppelstukjes spuit gebeurt er niks. verder heb ik bij de carburateur nog iets raars opgemerkt. in de luchtfilter komt een pijpje uit met een rubbertje op, daaruit komt water/olie achting iets? de slang loopt naar het kopdeksel van de moter hier uit komt lucht. is het normaal dat dit zo vies is? Kunnen er nog meer dingen zijn waar ik moet zoeken? Nog iets aparts… soms blijft hij stationair op 1100 toeren hangen en dan valt die in een keer terug tot 800. Misschien toch de afstelling wat niet helemaal goed is?

    Nog bedankt dat jullie mij willen helpen met dit probleem
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  11. #10

    Standaard

    Dat pijpje is van de de carterontluchting, het is wel redenlijk normaal dat dat er zo uit ziet. Maar een beetje schoonmaken kan nooit kwaad.
    Je moet het slangetje niet loshalen en er zo opspuiten meschien een beetje moet die slangetjes wiebelen, als er iets lekt dan merk je het wel. je moet de motor wel laten lopen.

  12. #11

    Standaard

    Haal de carterontluchtingsslang maar even helemaal los, waarschijnlijk zit ie helemaal vol met drap. Vies goedje, hoort eigenlijk niet door de gootsteen!

    Start-pilot *op* alle vacuümslangen spuiten en kijken of je verschil merkt. Zie voor de plaats van alle slangen mijn eerder genoemde topic.

    Maarreh, heb je nou een handchoke of niet?
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  13. #12

    Standaard

    ja ik heb een handchoke. Kan dit ook iets uitmaken dan?

  14. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi-80-Dave-Vissers
    ja ik heb een handchoke. Kan dit ook iets uitmaken dan?
    Ja, dan heb je namelijk geen stappenmotor.

    Ik denk toch dat je een vacuümlek hebt of dat er iets mis is met je carburateur. Het kan ook nog zijn dat er vacuümslangen verkeerd gemonteerd zijn of simpelweg ontbreken. Als je er niet uit komt moet je misschien toch een garage gaan zoeken waar mensen nog verstand hebben van carburatiemotoren.

    Succes...
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  15. #14
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    bij die 1.8sjes met handchoke verving ik altijd standaard alle slangetjes, even paar meter slang ophalen en veelal was je dan van de problemen af, heb precies hetzelfde gehad en was daarna opgelost.
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.

  16. #15

    Standaard

    Ik heb nog een vraag. :roll: Een tijdje geleden heb ik de koppelingscilinder vervangen omdat die lekte. Eerst dacht ik dat het de remcilinder was omdat de olie in de auto kwam. Ik heb toen alle leidingen los gemaakt. Later bleek dat het de koppelingcilinder was. Ik heb toen niet alle remleidingen ontlucht. (alleen rechts achter) Kan dit de oorzaak zijn? :oops:

  17. #16

    Standaard

    Een lek opsporen van vacuum is niet zo moeilijk, misschien wel veel werk als het een klein lek is
    Als ik je laatste antwoord lees, heb ik de volgende opmerking:

    ik het knap dat je met jou kennis aan remcilinders gaat werken,toch een essentieel onderdeel

    zie het als opbouwende kritiek
    3 keer links is ook rechts

  18. #17

    Standaard

    ...
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  19. #18
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    welke cylinder heb jke vervangen die bij je koppelingspedaal neem ik aan? er zijn er nl twee de zogeheten Master en Slave (ontvanger en gever) die bij je pedaal is de slave en die naast je versnellingsbak is de ontvanger die uiteindelijk de bak vrij koppelt. als je olie in interieur had is dat idd vaak de oorzaak. je hydraulisch systeem zit wel op 1 set dus zowel de remmerij als de koppeling, maar op je bak zit een kleine nippel die is voor het ontluchten van de koppelingsleidingen. met remmen ontluchten heb je dus niet te maken als je alleen de slave cylinder vervangt van je koppelingspedaal.
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.

  20. #19

    Standaard

    pedaal = master = gever
    koppeling = slave = nemer


    als het goed is volgt de slave de actie van de master (het intrappen van het pedaal)
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

  21. #20

    Standaard

    Bij de garage zijden ze dat het de hoofdremcilinder was, als die kapot is loopt eerst de rembekrachtiging vol olie en daarna loopt de olie in de auto volgens hen. Ik heb vervolgens alle remleidingen losgemaakt en de hoofdremcilinder eraf gehaald om te kijken of die lekte. dit was niet zo. Ik heb daarna alles weer terug in elkaar gezet. Het was dus de (slave) die kapot was. Ik heb deze vervangen en ook ontlucht via de nippel. de remleidingen heb ik niet alle 4 ontlucht, alleen rechts achter. zou er nu nog lucht in de overige remleidingen zitten wat kan uitmaken dat de motor afslaat als ik hard rem? Nu denken jullie waarom begint hij er zelf aan als hij er helemaal geen verstand van heeft? :-? Ik heb dit dus gedaan omdat ze bij de garage zijden dat het een duur grapje zou worden en ik het geld er eigenlijk niet voor had :oops: Ik had de auto immers net gekocht. (geen garantie) Ik heb toen bij de sloop een slave gehaald en deze vervangen met de kapotte slave.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •