Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: motorsteunen audi 80

  1. #1

    Standaard motorsteunen audi 80

    Een tijdje geleden zijn de motorsteunen van het blok vervangen, omdat de vorige doorgezakt waren. Na het laten monteren van nieuwe steunen is het probleem nog niet opgelost... sterker nog het word alleen maar erger. als ik het gas loslaat (ook bij lage toeren) schokt het blok behoorlijk.

    Kan mij iemand vertellen wat dit kan zijn?

    Alvast bedankt!

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Eerst maar eens kijken of de motor wel goed loopt...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Klopt, toen mijn auto niet goed was afgesteld schokte hij ook toen ik het gas losliet.
    Auto's:
    Audi 80 B4 2.0E - Audi Coupé 2.3E B3 - Hyundai Santa Fe 4WD - Volvo S60 2.4 LPG - BMW 320/6 Aut. BAUR 1981 - Volvo V70 2.5D Aut. - Audi A6 4F avant 2.4 V6

  4. #4

    Standaard

    Precies. mijn 80-blok staat ook te schudden en knijpt in vermogen in de bochten en echt alle rubbers zijn gloedje nieuw.. een beurtje/bougies/afstellen leveren vaak iets meer op. Maar idd kunnen steunen opzich ook een motorloop behoorlijk beinvloeden (zeker in het schudden)
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  5. #5

    Standaard

    Oke dan, Het is idd pas begonnen na de APK keuring. De uitstoot was te hoog... dit hebben ze toen met een paar schroefjes stellen aan de carburateur verholpen... Ik ging toen een stukje rijden en er was toen eigenlijk geen verschil. Alleen het verbruik was gunstiger bleek later. Weet iemand antwoord op mijn andere vraag? Of het mogelijk is om een katvervanger te krijgen voor de 80 1.8S? En moet de afstelling dan veranderen als dit mogelijk is?
    Heb gehoord dat dit een iets zwaarder geluid geeft, en er iets meer vermogen is zonder kat.

    Wie kan mij helpen


  6. #6
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Mijn motor liep ook slecht, bleken de bougiekabels te zijn. Kap open en water op de bougiekabels spuiten, kijk eens hoe 'ie dan loopt. Hoewel het me sterk lijkt als ik je laatste post lees. Als ze aan je carburateur hebben zitten knutselen, kan het zijn dat je motor daardoor slechter is gaan lopen. Lijkt me zelfs vrij zeker.

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Katvervanger is gewoon een stuk pijp wat hobbybob ertussen knutselt. Verwacht er bij een 1.8S geen wonderen van, bij mijn '87er 1.8 maakte het geen merkbaar verschil.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •