Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 45

Onderwerp: Inhouden audi 80 type81 5S

  1. #1
    80freak's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    37
    Posts
    435
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Inhouden audi 80 type81 5S

    Aangezien de bussen weer eens staken heb ik gister de audi gepakt om naar school te gaan, nu wou ik vanaf een snelheid van 120km/ph doortrekken naar zo'n 130 om in te halen maar begon de motor te haperen in kleine schokjes.. hij trok niet echt vloeiend door zoals hij altijd wel doet. dit probleem doet zich vooral voor in de E (5e versn).
    Tijdens file rijden is hij ook erg stotterend en erg direct op, en van het gas terwijl ik probeer rustig gas te geven, je schud aardig heen en weer zeg maar.

    Waar kan dit aan liggen? er zijn 2000 km terug nieuwe bougie kabels, bougies, rotor, verdeelkap enz opgekomen origineel van bremi/audi.

  2. #2
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    Ontsteking toen verschoven?
    Anders een keer aan een CO meter hangen of de carb. nog goed afgesteld staat.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  3. #3
    80freak's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    37
    Posts
    435
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Nee ontsteking is niet los geweest.. alleen demonteren en monteren. ik heb zelf ook het idee dat het een brandstof tekort is.. die drukaccumulator die tussen de toevoer brandstofleiding zit, kan die ook stuk zijn?

  4. #4
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    Volgens mij heeft hij die niet. Wel een dampbelafscheider, die zit na de brandstofpomp (en die zit tegen het blok, is mechanisch).

    Verder zit er onder de auto nog een brandstoffilters, wanneer is die voor het laatst vervangen?
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  5. #5
    80freak's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    37
    Posts
    435
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Ja klopt ik bedoel dat dampgas doosje, ben vandaag even naar mijn oude stagebegeleider geweest bij de audi dealer en heb daar een reparatie handboek meegekregen voor de WN motor met de 2b5 carburateur. Hierin staan allerlei afstelgegevens. Een oudere monteur kon zich nog herinneren dat de vlotternaalde behuizing wel eens wou zakken waardoor het vlotter niv. te laag komt te staan in deellast en dan begint in te houden.

    Vanavond ga ik nog eens alles nalopen en de sproeiers schoon blazen, helaas kunnen ze geen pakkingen meer krijgen voor dit type carburateur dus ik ga nog niet gelijk het deksel eraf halen.


  6. #6
    80freak's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    37
    Posts
    435
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    net nog even de sproeiers schoon geblazen en de motor stationair warm laten lopen en wanneer de choke eraf is slaat de motor ook af.. het kan dus heel goed zijn dat dan de vlotternaald te vroeg afsluit waardoor hij geen brandstof meer krijgt, het probleem zit hem dus in de pakking

    iemand een idee waar ik snel zo'n pakking vandaan kan halen?

  7. #7
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Pakking heb je opzich niet echt nodig, deze kun je alleen bestellen bij de dealer... als deze nog leverbaar zijn

    Het lijkt erg veel op losse vlotternaalden. Ik zou niet de komplete carb los halen, alleen de bovenkant. Dit kun je doen omdat de onderste pakking (bij spruitstuk) altijd wel wat vast zit.

    De vlotternaalden zitten in een messing busje, deze zou ik gewoon naar beneden tikken en dan vast zetten dmv een puntje in het aluminimum te slaan. De mijne heb ik zo ook gefixed en werkt nog steeds.
    Ik zou trouwens beide meteen vast zetten...
    En dan even nakijken of de maten nog kloppen (zie afstel gegevens die je hebt)

    En dan ook meteen een benzine filter tussen de pomp en carb, dit kan ook helpen als deze er nog niet tussen zit. (vuil wat de naalden eruit drukt)

    p.s. mocht je nog een dekselpakking zoeken dan heb ik misschien nog een gebruikte maar nagenoeg nieuwe. Heb nog wat spare parts van een 2B5..

  8. Ad
  9. #8
    80freak's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    37
    Posts
    435
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Ok bedankt, die pakking kan ik niet meer via de dealer krijgen wel via duitsland via een classicparts lijn het nummer is 049.129.281C, bij bccp hebben ze een complete set voor de 2b5 alleen 6 week levertijd

    Als ik morgen tijd heb haal ik even de bovenkant eraf en dan maar hopen dat de pakking heel blijft anders doe ik wel een beroep op al_bundy kwam dat probleem bij jou ook zo ineens?

    mzzl!

  10. #9
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Ik (Bram) ben altijd bereid om de spare 2B5 te gebruiken voor onderdelen

    Het is mij zelfs 2x gebeurd, 1x toen ik van brussel naar huis ging en zodra ik het pedaal in trapte hield de motor in en sloeg zelfs af. Bleek dat de vlotternaald van de 2e trap eruit was gekomen.
    En dan nog een keer dichter bij huis, ik was zo slim geweest om de andere vlotternaald toen niet vast te zetten, en tja... als de 1e kamer niet vol loopt met benzine dan loopt de motor ook ineens niet lekker. Alleen met gas geven (pompen) bleef bij draaien.

  11. #10
    80freak's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    37
    Posts
    435
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    dat klinkt erg als mijn probleem, hij trekt vooral met hoge toerentallen niet lekker door en hij heeft al vanaf aankoop geschokt. zo gauw ik tijd heb ga ik het deksel demonteren. volgens mij 5 bouten toch?

  12. #11
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Je moet 4x platkop schroefjes 1x inbus in het midden en de 4x 6kant bouten los halen. Die laatste houden de hele carb op het spruitstuk, dus die als laatste los halen!

    Je moet proberen om het onderste gedeelte niet te laten bewegen of los halen. Tussen de carb en spruitstuk zit een pakking die ook niet meer aan te komen is. Mocht deze toch kapot gaan dan 2 keuzes: of terug zetten zonder iets te doen (kans op vac. lek) of vloeibare pakking ertussen. Wel eentje die geschikt is voor benzine! Dus geen silicone maar een soort rubber pakking. Die ik heb gebruikt is rood van kleur.

    Verder moet je de bediening van de extra inspuiting los halen. Dit is een lange pin die vast zit aan de hoofd gasklep. Over die pin zit een veer en aan het uiteinde een armpje wat aan de bovenste helft vast zit. Markeer de positie v.d. moer op deze lange pin, en haal de moer eraf.
    Je kunt het ook vast laten zitten en dan de carb open 'vouwen', maar dit is niet gemakkelijk omdat je dan geen kracht kunt zetten om de vlotternaalden terug te drukken.

    Goed nieuws, ik heb de pakking nog heel er tussen uit gekregen. De pakking is origineel en denk ik maar ~10dkm gebruikt. (lang verhaal)

    Dus geen zorgen, mocht de pakking kapot gaan dan heb ik 'm hier nog liggen. (andere onderdelen ook nog wel)

    Bij de vlotternaald (2b5_vlotter.jpg) zie je een klein puntje in het alu zitten. Dit was dus 1 v.d. vlotters die er bij mij uit gekomen waren. Hierna is nog >100dkm met deze (bovenste helft) carb gereden, dus heeft goed gehouden

    En als laatste, nooit, maar dan ook nooit geen vloeibare pakking tussen de carb helften gebruiken! Ik heb dit wel 2x gedaan (de carb op de foto), hij was dicht maar motor liep niet goed meer. Bleek later dan de pakking overal in de carb terecht gekomen was. Toen maar een nieuwe erop gezet 8)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  13. #12
    80freak's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    37
    Posts
    435
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    He harstikke bedankt! ik ga er zo snel mogelijk mee aan de slag en dan laat ik het hier wel weer weten

  14. #13
    80freak's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    37
    Posts
    435
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    op ebay nog een pakking set voor de 2b5

    ebay 2b5 pakking set

    en nog een gloed nieuwe 2b5

  15. #14
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 80freak
    op ebay nog een pakking set voor de 2b5

    ebay 2b5 pakking set

    en nog een gloed nieuwe 2b5
    Handig zo'n carb. set!
    Die 'nieuwe' carb ziet er fris uit maar of ie ook echt nieuw is....

    Bedankt voor de links.

  16. #15
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Die carb set is wel erg handig!

    Die nieuwe carb ziet er nieuw uit. Diverse dingen kunnen niet zo schoongemaakt zijn. Dus ja, als de gasklep speling heeft dan zou ik misschien deze carb kopen. Kan straks een hoop ellende besparen...
    b.v. de onderdrukdoos van de 2e trap gaat een keer kapot, gasklep speling, zuigertje van injector etc

  17. #16
    80freak's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    37
    Posts
    435
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    ow die nieuwe koop ik niet, mijn auto heeft nog maar 134000 op de klok dus verwacht niet dat hij al af is. morgen middag haal ik hem open.

    misschien met een paar leden hier een aantal sets kopen voor de 2b5? scheelt verzend kosten.

  18. #17

    Standaard

    Als je pakkingen voor 2B5's aan laat rukken, mag je er voor mij ook 2 reserveren.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  19. #18
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Hmmm zat aan precies hetzelfde te denken!
    Moeten we wel snel zijn, zijn nog maar 4st beschikbaar...

    Wat je trouwens nog kan proberen is om de luchtfilter eraf te halen en een keer volledig de gasklep open te draaien. Hierdoor spuit je extra bezine in, maar als je geen benzine ziet spuiten dan ligt de vlotter van de 2e kamer eruit.
    Die van de andere kamer kun je niet zo gemakkelijk testen...

  20. #19
    80freak's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    37
    Posts
    435
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    dat heb ik al geprobeerd en hij sproeit wel goed.

    ik zal die man eens een mail sturen, moet ook nog een set hebben voor webers voor de kever.

  21. #20
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Dan ligt echt de 1e vlotter eruit. Ik zou wel beide even controleren met de afstel gegevens.

    Ik hoor het wel mbt de pakkingen!

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •