Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 23

Onderwerp: Achterbank 80-B4 verwijderen

  1. #1

    Standaard Achterbank 80-B4 verwijderen

    De sleutelaar in spé meld zich weer even ...


    Gisteren bezig geweest met de achterbank van de competition ... de rugleuningen moeten eruit, die gaan vervangen worden voor exemplaren met hoofdsteunen.

    Dus met goede moed aan de slag gegaan; als je de rugleuning op ongeveer 75 graden zet, dan kun je bij de inbusbouten die het spulletje met een soort T-vorming beugeltje aan het chassis vastzetten ... de bovenste van 2 de 4 that is ... die onderste zag ik later pas.

    En daarvoor mag je dan ook nog even de zitting eruit halen, maargoed, dat is maar 2 kruiskopschroefjes en hij is los.
    Overigens niet te geloven wat er allemaal onder de zitting vandaan komt ... :shock: ... een hele bos draden en regelunits ... en een hoop stof!

    Anyway, met veel spul en moeite ook de onderste 2 inbusbouten los gekregen (gelukkig assistentie van Pa de fietsenmaker, niemand is handiger met tangetjes en sleuteltjes in beperkte ruimtes)

    Nu komen de rugleuningen dus idd los, maar nog niet helemaal. Ze zitten met een soort buisje nog in de zijkanten van de auto, bij de achterdeuren, vast. Daar zit wat speling in, maar niet veel helaas.

    In het midden zit het boeltje ook nog aan elkaar vast, ook daar zit wel wat rek in, maar we vond het toch wat eng om daar aan te gaan staan trekken en iets te forceren.

    Waarschijlijk zie ik weer 1 of ander truukje over het hoofd, maar hoe krijg ik de 60/40 delen nou op de juiste manier eruit? We hebben ook al geprobeerd het los te schroeven aan de zijkant, maar ook dat was helaas zonder resultaat.

    Of moeten soms eerst de rugleuning-passtukken (de delen die dus niet meeklappen naar voren) eruit gehaald worden?

    Ik hoop dat jullie kunnen helpen ....
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  2. #2
    Roofless wolfie030's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    4.443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Goh, laat ik dit nu weten .

    Mijn ervaring stap voor stap:

    1)
    Klap het 2/3 deel naar beneden, aan de zijkant vind je een afdekplaat, deze naar boven toe er af schuiven (gaat stroef).
    2)
    Vervolgens de 2 kruisschroeven losdraaien. De ijzeren beugel waarmee de leuning aan de carroserie is bevestigd naar boven toe draaien (zit wat strak maar is buigzaam)
    3)
    de rugleuning naar je toe trekken, hij komt dan los van de pin onderin naast de deur (hij zit naar verder niet aan vastgeschroefd of geklemt).
    4)
    Idem voor het 1/3 deel.

    Het werkt het beste het te doen per deel.

    ALs je er niet uitkomt laat het even weten!

    *edit*: kan vanavond eventueel wel een plaatje scannen en mailen mocht bovenstaande niet werken
    1998 Cabrio 2.6 automaat (Daily leasel: VW Tiguan 1.4 TSI 150 pk)
    (Ex: '91 80 1.6/'92 80 2.6/'92 80 2.8q/'93 80 2.0/'97 A4 1.6/'98 A8 4.2)

  3. #3

    Standaard

    Hmmm ... vanavond heb ik geen tijd, maar ik ga het hiermee even proberen.

    Welke afdekplaat aan de zijkant bedoel je bij punt 1? Ik kan me die even niet herinneren ... is het het passtukje naast de deur, of zit het aan de andere kant, dus tussen de banken in?

    Plaatje is denk ik wel welkom ... alvast dank!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  4. #4
    Roofless wolfie030's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    4.443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob-A2
    Hmmm ... vanavond heb ik geen tijd, maar ik ga het hiermee even proberen.

    Welke afdekplaat aan de zijkant bedoel je bij punt 1? Ik kan me die even niet herinneren ... is het het passtukje naast de deur, of zit het aan de andere kant, dus tussen de banken in?

    Plaatje is denk ik wel welkom ... alvast dank!
    Een zwart plastic strip die de schroeven afdekt, wellicht was die bij jou niet (meer) aanwezig, heeft geen structurele functie.
    Ik zal vanavond ff plaatje scannen en hier neerzetten.
    1998 Cabrio 2.6 automaat (Daily leasel: VW Tiguan 1.4 TSI 150 pk)
    (Ex: '91 80 1.6/'92 80 2.6/'92 80 2.8q/'93 80 2.0/'97 A4 1.6/'98 A8 4.2)

  5. #5

    Standaard

    Die zou dan in het midden hebben gezeten ... en die schroeven waren (bij mij iig) inbusbouten, 4 stuks in totaal.

    Zal ook wel even fotootjes maken als ik er weer ben... was de cam vergeten gisteren.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic


  6. #6
    Roofless wolfie030's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    4.443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Zoals beloofd:
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    1998 Cabrio 2.6 automaat (Daily leasel: VW Tiguan 1.4 TSI 150 pk)
    (Ex: '91 80 1.6/'92 80 2.6/'92 80 2.8q/'93 80 2.0/'97 A4 1.6/'98 A8 4.2)

  7. #7

    Standaard

    Ah, super!

    Gek dat ik daar niets zie over dat T-stukje onderin ... ga nog wel even goed kijken als ik weer aan de slag ga.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Jaaaaa!

    Ik heb die strips er afgeschoven en daar waren de schroefjes!

    Ben nog niet verder gegaan omdat ik gisteren met andere klussen bezig was (spoiler, remklauwen) maar ik weet nu hoe het moet en hoe het in elkaar zit, eigenlijk best logisch...

    Nu eerst dat montagepunt weer even vastmaken ... ...
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  10. #9
    Roofless wolfie030's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    4.443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Mooi 8)
    1998 Cabrio 2.6 automaat (Daily leasel: VW Tiguan 1.4 TSI 150 pk)
    (Ex: '91 80 1.6/'92 80 2.6/'92 80 2.8q/'93 80 2.0/'97 A4 1.6/'98 A8 4.2)

  11. #10
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Leuke "How-To"!

    Ben zelf ook al een tijdje aan het denken om bank en hoofdsteunen achter in te bouwen en om een armsteun voor in te bouwen. De achterbank plus hoofdsteunen heb ik helaas nooit kunnen vinden op de bekende demontage bedrijven hier.

    Ik ga eerst de trommelremmen achter vervangen met een maat, dat gaat nog vies tegenvallen.

    Waar ik wel benieuwd naar ben, hoofsteunen achter was dat een optie of standaard in bijvoorbeeld de 2.6E/2.8E?
    Auto's:
    Audi 80 B4 2.0E - Audi Coupé 2.3E B3 - Hyundai Santa Fe 4WD - Volvo S60 2.4 LPG - BMW 320/6 Aut. BAUR 1981 - Volvo V70 2.5D Aut. - Audi A6 4F avant 2.4 V6

  12. #11
    Roofless wolfie030's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    4.443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    @Roy: De hoofdsteunen was een optie op de sedan (alle motoruitvoeringen op sommige speciale edities na), standaard op de Avant iirc. Je moet dus net geluk hebben om een sedan interieur te vinden (achterbank Avant wijkt nml af van sedan) met hoofdsteunen achterin.
    Jij woont toch in Limburg? Kijk eens over de grens, de duitse exemplaren van de B4 zijn vaak luxer uitgerust en de kans om het juiste interieur te vinden is groter .
    1998 Cabrio 2.6 automaat (Daily leasel: VW Tiguan 1.4 TSI 150 pk)
    (Ex: '91 80 1.6/'92 80 2.6/'92 80 2.8q/'93 80 2.0/'97 A4 1.6/'98 A8 4.2)

  13. #12

    Standaard

    Ja, idd gewoon goed in de gaten houden ... ik zou ook even op MP kijken, je weet het nooit (daar heb ik ze ook vandaan)

    Het kl#terige is, dat als je geen hoofdsteunen hebt, je die er ook niet zo makkelijk inzet, je bank is er dan namelijk ook niet op voorbereid (geen doppen etc)

    'kep straks nog wel een leuk quattro interieurtje te koop voor je Roy ... (zonder hoofdsteunen )
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  14. #13
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob-A2
    Ja, idd gewoon goed in de gaten houden ... ik zou ook even op MP kijken, je weet het nooit (daar heb ik ze ook vandaan)

    Het kl#terige is, dat als je geen hoofdsteunen hebt, je die er ook niet zo makkelijk inzet, je bank is er dan namelijk ook niet op voorbereid (geen doppen etc)

    'kep straks nog wel een leuk quattro interieurtje te koop voor je Roy ... (zonder hoofdsteunen )
    Interessant, heb je daar foto's van Bob, ben erg benieuwd hoe het eruit ziet.

    Ik ga binnenkort toch klussen, nu ik besloten heb om nog lekker te blijven rijden met de B4 nadat hij helemaal gemaakt is.

    Ik heb ook nog een versterker met equalizer die eigenlijk voorin moet worden ingebouwd, is evengroot als een radio, alleen is er geen plaats voor.
    Ik denk dat ik die onder het stuur in dat opbergvak ga inbouwen.

    De trommelremmen dus ook en de uitlaatsteun onder het blok moet even worden vast gezet want hij rammelt nog steeds. Gelukkig is er hier een doe-het-zelf garage één km vandaan voor een tientje per uur.

    Ik wou ook eens gaan kijken voor een dubbele Remus pot, dezelfde die Franx heeft, ziet er gewoon ontzettend gelikt uit.

    Kunnen we weer even vooruit, maar ik ben wel beniewd naar dat interieur, zou het niks voor mij zijn dan komen die hoofdsteunen achter een keer.
    Auto's:
    Audi 80 B4 2.0E - Audi Coupé 2.3E B3 - Hyundai Santa Fe 4WD - Volvo S60 2.4 LPG - BMW 320/6 Aut. BAUR 1981 - Volvo V70 2.5D Aut. - Audi A6 4F avant 2.4 V6

  15. #14

    Standaard

    Die remus pot is cool ... had ik onder de B3, maar dan een maatje groter. staat keurig en maakt bijna geen herrie (de goeie ouwe tijd ... :wink

    Interieur -> PB volgt
    Maar ... back on topic!

    (ze de rest anders even in dit topic )
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  16. #15
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob-A2
    Die remus pot is cool ... had ik onder de B3, maar dan een maatje groter. staat keurig en maakt bijna geen herrie (de goeie ouwe tijd ... :wink

    Interieur -> PB volgt
    Maar ... back on topic!

    (ze de rest anders even in dit topic )

    Hmmz, sorry ik dacht dat ik in dat topic zat. :oops:
    Auto's:
    Audi 80 B4 2.0E - Audi Coupé 2.3E B3 - Hyundai Santa Fe 4WD - Volvo S60 2.4 LPG - BMW 320/6 Aut. BAUR 1981 - Volvo V70 2.5D Aut. - Audi A6 4F avant 2.4 V6

  17. #16

    Standaard

    Misschien wil een mod even splitsen?
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  18. #17

    Standaard

    [img][http://download.sezaro.com/smilies/mech.gif]http://download.sezaro.com/smilies/mech.gif[/img]

    Nou, de achterbank is eruit hoor ... pfff .... wat een rotwerkje op zo'n klein oppervlak.

    Ondanks het gebruiken van de handleiding van Martijn, heb ik het toch op de "onconventionele manier" moeten doen.

    Het T-frame waar de 2 rugleuningen aanvast zitten, heb ik er ook even uitgehaald, want de 2x2 schroefjes die de rugleuning aan het T-frame vastmaken, zitten echt MUURvast ... ik heb net samen met mn oom de boel proberen los te krijgen, maar het lukt maar amper. De een de sterschroeverdraaier er met volle kracht tegenaandrukken, de ander met een tang de schroevedraaier ronddraaien. Na met moeite 'm 3 slagen gegeven te hebben, zo je denken dat het schroefje wat losser komt ...
    Maar ...[img][http://download.sezaro.com/smilies/neenee.gif]http://download.sezaro.com/smilies/neenee.gif[/img] nog steeds muurvast ...

    Heb daarom het boeltje er maar uitgehaald, nog maar even proberen met wat meer werkruimte straks ... :?
    (WD40/siliconenspray to the rescue was ook geen succes)
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  19. #18

    Standaard

    Oja, dat vergat ik nog;

    Uit de achterbank rugleuningen komen, op het punt naast de deuren, uit de scharnierpunten 2 zwartplastic draadjes naar buiten ... .... ik heb ze ook al aan het nieuwe setje vast zien zitten.

    Iemand een idee waar dat voor dient. Uiteraard heb ik ze nu maar gewoon doorgeknipt, aangezien dat met het andere interieur ook al gedaan was. Ik kan ze straks weer aan elkaar maken, maar als ze verder nergens voor dienen....

    Er loopt geen binnenkabel door voor zover ik kon zien (in ieder geval geen koper.

    De draadjes van links en rechts komen midden onder de zitting bij elkaar en verdwijnen daar in met een T-stukje in een andere bos draden, waar die heen gaan weet ik eigenlijk niet...
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  20. #19

    Standaard

    Ben d'r al achter (wat heb ik nou aan jullie :wink: )

    Het was de luchtdrukslang van de CV pomp ... :? ... met als gevolg dat de CV pomp achter nu als een bezetene staat te zoemen als die aan het werk moet ... maar als je de slangetjes even omvouwt en dichttape'd is het over gelukkig ...
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  21. #20

    Standaard

    da's ook wat, cpv op de achterbank....

    (daarmee gaan de sloten van de bank op slot zodat leden van het gilde niet bij je kofferbak spulletjes kunnen komen via de rugleuning)
    ZE hebben allemaal meer vermogen maar omdat ik later kan remmen en eerder op het gas ga kan ik ze net bijbenen.

    Er stond een man op de bus te wachten, de chauffeur zei "kom daar eens van af."

    Een rookworst zonder r is ook worst..

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •