Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 123

Onderwerp: RVS uitlaat ...of toch maar niet?

  1. #21

    Standaard

    Gaan we weer. :roll: Het is blijkbaar niet geoorloofd goed geld te besteden aan simpele audi's.
    Ik flikker ook 4 ruggen in een type81, krijg ik ook steeds van die opmerkingen over.

    Mijn motivatie staat in begin van topic.... Ben zowat de enige hier die hobbymatig zijn (simpele) audi's in bezit houdt, vandaar de keus voor een 'DUURZAMER' product, gaat me niet om prestatie.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RiteshK
    is nmparts wel een goed bedrijf dan? voor custom made rvs uitlaten...
    Ja hoor mijn systeem heb ik daar laten plaatsen, en ben er heel tevreden mee.....
    Il Bisontie Della Strada.......

  3. #23
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Ik kan er niet veel over zeggen, maar als je je auto in topstaat wilt hebben dan maakt het niet zoveel uit of het een 1.8S is of een 6.0 W12, vooral als je de auto gewoon niet hoeft om mee te scheuren. Zelf vind ik het performance gedeelte van m'n auto het belangrijkste, ik begrijp wel goed dat je je auto over de hele lijn top wilt hebben, hij ziet er ook erg mooi uit. Dat zou ik ook doen als ik 't geld had.

    Het is wel geoorloofd goed geld te besteden vind ik, maarr... Het kan nooit kwaad om met minder geld eenzelfde prima oplossing aan te schaffen. Wellicht heeft pedro ook nog wat tips hierover, die is ook wel handig met uitlaatjes.

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx
    Gaan we weer. :roll: Het is blijkbaar niet geoorloofd goed geld te besteden aan simpele audi's.
    Ik flikker ook 4 ruggen in een type81, krijg ik ook steeds van die opmerkingen over.

    Mijn motivatie staat in begin van topic.... Ben zowat de enige hier die hobbymatig zijn (simpele) audi's in bezit houdt, vandaar de keus voor een 'DUURZAMER' product, gaat me niet om prestatie.
    Die motivatie heb ik ook gelezen.
    Zoals ik ook zei, ik begrijp je redenering. Lovenswaardig dat je deze auto goed will onderhouden en geen gezeik met verroeste uitlaaten will hebben.

    Maar ik weet ook dat for het geld dat een SS304 uitlaat kost, heb je ook 2 1.8S-en erbij. Zijn er geen andere alternatieven?
    1995 Audi 80 2.0E; Weitec 40mm. Project auto
    1996 Audi S6 2.2 20vT Limo PRJ chip set.

  5. #25
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Maar niet twee van het kaliber van die van Frank, Chris... die auto is werkelijk perfect, of zelfs beter dan dat. Er zijn volgens mij niet veel 1.8Sen met een op maat gemaakt leren interieur, bijvoorbeeld.

    Vanuit de filosofie dat je die auto voor jezelf hebt, dat alles erin wordt geïnvesteerd voor jezelf, lijkt me dit een prima aanschaf. Je elimineert hiermee gewoon een slijtagedeel en je kunt je auto verder naar je eigen zin maken (twee beschaafde ronde chromen eindstukjes zullen 'm super staan!).
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #26
    jack007
    Guest

    Standaard

    ikzelf heb ook bij NM geinformeerd en ik ben toch naar EPS gegaan omdat ze daar alles op voorraad hebben en bij NM niet.
    dit gaf me gewoon iets meer zekerheid omdat als er b.v. iets niet lukt, ze wat anders of hetzelfde onderdeel weer van de plank kunnen pakken.
    en bij EPS laten ze je ook horen wat voor geluid verschillende type,s uitlaten hebben. bij NM weet ik dat niet.
    en....ik zie net zo graag een w12 als een mooie 1.8. :-D
    rvs houd de warmte binnen in de pijp.
    ik heb gemeten en de einddemper buis was 105 graden aan de buitenkant en ruim 160 graden in de binnenkant.
    en rvs spruitstukken worden volgens mij niet (meer) gemaakt omdat deze te veel "werken". bij EPS maken ze deze in ieder geval niet van rvs.
    vandaar dat deze van (giet)ijzer zijn.
    en je motorkap verkleuren? zeker een rode of blauwe auto?
    deze doen dat orgineel ook al.
    succes met de audi 1.8. hij is het in mijn ogen waard. :-D

  7. #27
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Nee, de motorkap (zwart trouwens) is niet verkleurd maar verweerd. De blanke lak is gaan craqueleren.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #28
    jack007
    Guest

    Standaard

    haha,is niet alleen met audi hoor, onze toyota is inmiddels ook roze i.p.v. rood maar hij rijd en niet minder om. :-D
    tis alleen een naar gezicht.

  10. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx
    Gaan we weer. :roll: Het is blijkbaar niet geoorloofd goed geld te besteden aan simpele audi's.
    Ik flikker ook 4 ruggen in een type81, krijg ik ook steeds van die opmerkingen over.

    Mijn motivatie staat in begin van topic.... Ben zowat de enige hier die hobbymatig zijn (simpele) audi's in bezit houdt, vandaar de keus voor een 'DUURZAMER' product, gaat me niet om prestatie.
    Gisteren zag ik hele boel Ibizatjes, corsatjes, Civicjes enz. enz. met hele rare kleuren, deuren die niet opzij gingen maar omhoog en heel veel versterkers en boxen........DAN ben je pas geld aan het weggooien
    Ik heb gisteren ook gesproken met iemand over de EPS uitlaten en ik heb dan intresse voor een een einddemper, daar zitten toch geen nadelen aan mag ik hopen?
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  11. #30
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Niet dat ik heb ontdekt...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #31

    Standaard

    Het enige nadeel dat ik heb ontdekt aan EPS is de prijs. Ik heb een offerte opgevraagd voor een kompleet systeem en daar moet ik nog steeds van bijkomen. Helemaal toen ik ontdekte dat een kat (ondanks aanvraag) daar nog niet bij zat. Geldt overigens voor meer bedrijven... er is me elders ook eens een Supersprint-systeem 'aangeboden'..nou nee bedankt ($$$).

    Even goed rondkijken hier en daar en eens wat prijzen opvragen loont zich zeker.
    A4 B5 Avant 1.8T Quattro AEB / DJJ K03-0073 | APR 2.5" | Milltek kat | APR hose | HT FMIC | TAR*OX 312 | JD - 176kW 350Nm

  13. #32
    jack007
    Guest

    Standaard

    jawel. je blijft hem poetsen :-D

  14. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Malanca
    Het enige nadeel dat ik heb ontdekt aan EPS is de prijs. Ik heb een offerte opgevraagd voor een kompleet systeem en daar moet ik nog steeds van bijkomen. Helemaal toen ik ontdekte dat een kat (ondanks aanvraag) daar nog niet bij zat. Geldt overigens voor meer bedrijven... er is me elders ook eens een Supersprint-systeem 'aangeboden'..nou nee bedankt ($$$).

    Even goed rondkijken hier en daar en eens wat prijzen opvragen loont zich zeker.
    http://www.nmparts.nl neem eens contact met hun op zijn echt heel redelijk in prijs..........
    Il Bisontie Della Strada.......

  15. #34
    jack007
    Guest

    Standaard

    ik moet me verontschuldigen.
    ik heb met pmperformance.nl vergeleken en niet met nm.
    sorry voor de fout mijner zeide. :oops:
    en ja, eps is duur maar ook goed.
    misschien is pm ook goed maar daar hoor ik niet zoveel over.
    iemand

  16. #35

    Standaard

    :-D ik ben erg tevreden over mijn EPS systeem.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  17. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Maar niet twee van het kaliber van die van Frank, Chris... die auto is werkelijk perfect, of zelfs beter dan dat. Er zijn volgens mij niet veel 1.8Sen met een op maat gemaakt leren interieur, bijvoorbeeld.

    Vanuit de filosofie dat je die auto voor jezelf hebt, dat alles erin wordt geïnvesteerd voor jezelf, lijkt me dit een prima aanschaf. Je elimineert hiermee gewoon een slijtagedeel en je kunt je auto verder naar je eigen zin maken (twee beschaafde ronde chromen eindstukjes zullen 'm super staan!).
    Aha, op die fiets. Als je al leer op maat erin heb zitten, dan kan een RVS uitlaat er ook nog bij. Alles perfect hebben is erg fijn natuurlijk. "Better than stock" of "The way it should have been built" zoals ze in Amerika zeggen.

    Voor mijn 80 V6 gaaf EPS mij een estimate van €2100. eek. Wel kompleet systeem zonder spruitstukken.
    1995 Audi 80 2.0E; Weitec 40mm. Project auto
    1996 Audi S6 2.2 20vT Limo PRJ chip set.

  18. #37

    Standaard

    Sow, dat scheelt. Voor een 1.8 B3tje ben je een goeie 1200 euro kwijt aan een RVS zonder spruitstuk, Ik doe er wel een origineel nieuw spruitstuk bij van 200 euro en dan ben ik klaar.

    Wanneer weet ik nog niet, de type81 is prioriteit tegenwoordig.
    Het ontbreekt me gewoon effe aan tijd om een daggie naar het Noorden te rijden. :-D

    (Of mijn type89 perfect is? Mja.. eigenlijk wel gezien t.o.v. zijn broeders die rondrijden, al heb ik wel wat dingen op mijn lijstje staan die me storen. Maar dat komt meer door het feit dat je ze nu eenmaal niet nieuw kunt houden.
    Bovendien is het ook een auto met bijna 270.000 op de teller, dan mag het wel)
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  19. #38

    Standaard

    Ik heb ook kontakt opgenomen met EPS, het ziet er gewoon fantastisch uit en volgens mij kunnen ze precies maken zoals ik het wil hebben, in eerste instantie schrok ik ook van de prijs maar het is me nog niet helemaal duidelijk wat ik allemaal krijg voor dat bedrag :-?

    Een sportkat gaat het iig. niet worden want dat ding kost gewoon tussen de 4 en 500 euro

    Ik zit toch weer te denken aan een systeem van CAC maar dat is gewoon eigenlijk niet wat ik wil, behalve de prijs dan , ik hou niet van die grote eindpijpen van 76mm en al helemaal niet van teveel kabaal, eigenlijk vind ik een 5pitter origineel al heel mooi klinken.

    Ik ben er nog niet over uit....nu kopen of nog even doorsparen, ik wacht eerst nog maar even op antwoord van EPS.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  20. #39

    Standaard

    ... Zo, hier draadje weer effe oppikken na de winter:

    Gisteren Roelf, EPS aan de lijn gehad en ik krijg een 2.0 RVS spaghetti spruitstuk thuisgestuurd, als dat gaat passen hebben we een afspraak om deze mee te nemen naar EPS en daar een gehele RVS-uitlaat te laten maken voor mijn B3tje..

    kosten: 2x gebruikelijke dagwaarde van een doorsnee B3, but who cares... Het is crisis of niet!

  21. #40
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    ach je hebt straks een uitlaat die de auto overleeft :P neem aan datje die wagen nooit meer eg doet dus dan is het altijd zijn geld wel waard.

    wat voor einddemper en sierstuk komen eronder?
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •