Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Kompressie

  1. #1

    Standaard Kompressie

    Hallo allemaal,

    Ik heb vorige week een kompressietest gedaan met mijn 80 b3.
    Niet dat ik dacht dat het slecht was, maar gewoon om te meten hoe het motorisch nog is na 240000 km. bleek dat alle 4 cilinder rond de 11 bar zitte. iemand een idee hoe dit mogenlijk is? Normaal zou er toch al kompressie verlies moeten zijn toch?

    groetjes Dave

  2. #2

    Standaard

    Nieuw/fabriekaf is tussen de 10-14bar. Blijkbaar heb je een goeie getroffen.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  3. #3

    Standaard

    gelukkig wel :-D . Maar 14 bar is wel extreem veel dan :shock:

  4. #4

    Standaard

    Dat zijn de nieuwwaardes die de Bentley opgeeft. Nadat ik zelf m`n blok had gereviseerd was de hoogste waarde 13,5 iirc.
    Alle 5 zitten ze nu zo`n beetje op 12,5-13bar en bij goede smering en fatsoenlijke behandeling zal dat nog heel lang zo blijven
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  5. #5

    Standaard

    Bij jou geweldige 20V. Ben er nog alijd naar opzoek, alleen er zijn er niet zo gek veel meer van en als er dan al een te koop staat zijn ze vaak afgetrapt.
    Laatst gewijzigd door Leon; 06-10-08 om 07:51.


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Audi's hebben doorgaans tot zeer hoge kilometrages nog een erg mooie compressie. Mijn oude 80 1.8S met 348.000 op de teller had ook nog een keurige compressie, volkomen gelijk en aan de hoge kant voor de specs.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi-80-Dave-Vissers
    Bij jou geweldige 20V. Ben er nog alijd naar opzoek, alleen er zijn er niet zo gek veel meer van en als er dan al een te koop staat zijn ze vaak afgetrapt.
    Wellicht, als je volgend jaar intersse hebt :wink:
    Laatst gewijzigd door Leon; 06-10-08 om 07:51.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  8. Ad
  9. #8

  10. #9

    Standaard

    Hoogst wss volgend jaar zomer, dan wil ik eindelijk op jacht naar een S2. Als ik jou was, zo ik even wachten, er is maar 1 20v met 20.000km en 200+ Pk`s
    I like digging...

    Especially someone else his grave

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •