Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Digitaal klokje defect

  1. #1

    Standaard Digitaal klokje defect

    Hallo Audi mensen!

    Ik had vanavond een probleem met mijn verlichting. Na een beetje zoeken kwam ik er achter dat het te maken had met de schakelaar op de stuurkolom. Dus ik heb het stuur eraf gehaal en het kapje om er bij te kunnen. Verder heb ik toen om bij de hoofdkabel te kunnen de tellers eruit gehaald zonder de kabels los te maken. Toen ik het eerste probleem verholpen had deed zich het volgende
    Probleem voor. Het digitaal tellertje werkt niet meer.... terwijl ik hier helemaal niet aan ben geweest. Kan iemand mij helpen? Kan het klokje zomaar kapot gaan en zijn hier nog onderdelen voor te bestellen?
    Het gaat om een Audi 80 B3 van 1989

    Alvast bedankt!

    Groetjes Dave

  2. #2
    Lee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Leeftijd
    41
    Posts
    6.178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Het klokje kan idd. zomaar kapot gaan. Heb ik zelf ook al eens gehad.
    Het makkelijkste is om een 2e hands klokje/toerenteller te kopen die werkt. (heb ik destijds ook gedaan.)
    Als je ff contact opneemt met Coen Donkers, dan heb je er zo een. (Hij heeft ze meestal wel op vooraad.)

    Je kan voor de zekerheid eerst ff de contactpunten schoonmaken/controleren voordat je Coen belt.
    Voor de rest is het belangrijk om vast te stellen of je een VDO of UN4 instrumentenpaneel hebt. Dit staat midden aan de (ongeveer) onderkant op je paneel. (als ie op z'n plek zit dus) En voor de rest moet je weten of je een 4of 5 cylinder hebt.

  3. #3
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Misschien verstandig om de nieuwe lichtschakelaar te ontzien met een relais ?

    http://www.audiforum.nl/forum/algeme...-inbouwen.html

    Met de zoekfunktie is er genoeg over te vinden..
    One liter, driver's licence eater...


  4. #4

    Standaard

    Hallo,

    Ik ben vanmiddag nog even de contactpuntjes nagegaan maat te vergeefs het klokje is dood....
    Ik heb al contact gehad met Coen Donkers en die had nog wel wat liggen. Dus ik ga er januari 2009 eens aan werken.
    Bedankt!

    Groetjes Dave

  5. #5
    Lee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Leeftijd
    41
    Posts
    6.178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Toppie!
    Hou ons op de hoogte!


  6. #6

    Standaard

    Reed ik vanaaf naar huis van mijn werk. Begonnen de lichten weer te knipperen
    stuur weer eraf kapjes er weer vanaf tellers er weer uit. en kijken wat er aan het handje was.
    Op de een of andere manier blijft de stekker los contact houden. Weet iemand toevallig of deze stekker ook los te krijgen is? (wat voor het voorlicht/ knipperlichten en groot licht is.)
    Nu moet ik wel toegeven dat stekkertjes wat er nu in zitten tamelijk groen uitzagen. maar na een schuurbeurt was het dacht ik als nieuw.
    Niet dus met wat plakband heb ik het tijdelijk weer aan de praat gekregen. ((door de kabeltjes strak tegen elkaar te plakken maakt het wel contact))

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard re: Digitaal klokje defect

    Beetje sullige tip, maar als het klokje van je Audi 80 wegvalt, niet op tijd loopt of iets dergelijks, check dan je accu. Ik had al zeker een jaar lang een klokje dat schijnbaar slecht contact maakte. Kon het zowat elke week opnieuw op tijd zetten. Soms liep het een tijdje goed, dan leek het weer van slag. ik was al van plan om de boel eens open te maken en het contact na te kijken of op te schuren. Niet nodig dus.

    Met de plaatsing van een nieuwe accu is dit probleem opgelost. Ook start de auto sindsdien lekkerder. De oude accu was acht jaar oud en blijkbaar al heel lang aan z´n doodsstrijd bezig.
    Laatst gewijzigd door Paudio; 15-02-19 om 19:40.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •