Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: 80 b4: ineens zwaar geluid tijdens het sturen?

  1. #1

    Standaard 80 b4: ineens zwaar geluid tijdens het sturen?

    Het gaat om een Audi 80 b4 2.8L, uit 1992. Toen ik vandaag thuiskwam, merkte ik in de laatste bocht bij het inparkeren ineens een vrij zwaar (laag) geluid te horen (rrrrrr); een geluid dat zelfs de solo van Charlie Parker overstemde...

    Als ik in een rechte lijn rijd, hoor ik niets, maar bij een kleine of grote bocht hoor ik het geluid direct. Verder "voel" je er niet zoveel van in besturing, dat is, als ik doof zou zijn had ik misschien niets gemerkt, al heb ik zo rustig mogelijk gemanouvreerd sinds het geluid. Kan het de wielophanging zijn? Of iets van de stuurbekrachting? (die overigens nog wel lijkt te functioneren). Twintig minuten voor het voorval hoorde ik wel even een raar geluidje toen ik door een ietwat scherpe bocht ging, maar dat was een seconde en meer niet.

    Hij gaat sowieso volgende week al naar de garage voor een keuring, maar ik ben eigenlijk bang dat ik de boel sloop als ik hiermee rijd, al heb ik hem gelukkig niet nodig voor werk. Morgen maar even de ANWB bellen, maar heeft iemand enig idee wat het is of ervaring hiermee?

  2. #2
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.558
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Kan idd. het stuurhuis zijn of z'n pomp. Kan ook een wiellager zijn.

    Is op dit moment, zonder het zelf te horen, moeilijk vast te stellen. Dat moet je (even) door een ervaren monteur laten doen.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  3. #3

    Standaard

    Ik ben een week min of meer weggeweest, vandaar dat ik er vandaag pas achter kwam: het bleek dat er geen druppel olie meer in zat! Aan de ene kant schaam ik me nogal dat ik dat niet meteen gechecked had....... aan de andere kant ben ik blij dat er niet meer aan de hand is.

  4. #4

    Standaard

    Let wel op dat er speciale voorgeschreven olie in moet, maar dat staat op reservoir. Zal monteur best gezien hebben.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •