Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Storing in de Competition

  1. #1
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard Storing in de Competition

    Ik heb last van een "rare" storing in mijn Audi 80 2.0E 16V Competition Quattro. (het blijft een mond vol )

    De accu wordt leeggetrokken door een "stille" gebruiker.
    Ik kan zelf niet vinden waar het zit, de garage heeft het alarm opnieuw aangesloten en dacht dat het daarmee opgelost was, helaas, de storing was na 3 dagen weer terug. ik kan met een "accu-meter" zien of er stroom onttrokken wordt aan de accu. Als ik m'n motor afzet (met de meter op de accu) en ik zie dat deze leegloopt dan geef ik een slag met de startmotor totdat de meter aangeeft dat er niet meer verbruikt wordt.

    Ik weet dat ik de storing kan opsporen door de massa los te koppelen en er een multimeter tussen te zetten. en dan zekeringen gaan trekken.

    Maar voordat ik dat zelf, of de garage waar de Audi dinsdag weer heengaat, doe vroeg ik me af of er hier mensen zijn die hier misschien meer ervaring mee hebben?

    Moet ik het zoeken in de startonderbreker? (gemini-3 alarm)
    Of in de startmotor/dynamo/verdeler?
    Of zelfs in het contactslot.....?

    Elke hulp is welkom !
    M.vr.g. Arlo

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb nog nooit gehoord over een startmotor die de accu leegtrok als de auto stilstond zonder sleutel in het contact. Het contactslot is volgens mij alleen kandidaat als je merkt dat het niet altijd goed werkt (soms gaat de dashboardverlichting of een deel van de andere verbruikers niet aan als je het contact aanzet

    (Even tussendoor een tip:

    hang je autosleutel NOOIT aan een zware sleutelbos. Dat kost je een contactslot en die dingen zijn duur en lastig om te vervangen!

    Ik verdenk het alarm. Heb maar een auto met alarm gehad en dat trok altijd de accu leeg als het geen storig gaf en weigerde om me in de auto te laten. Ook mijn auto met startblokkering staat vaak met lege accu als-ie een paar dagen heeft stilgestaan.

    Maar zekeringen trekken met een multimeter standby lijkt me de beste oplossing!

    Suc6,

    Tom

  3. #3
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Zoiets heb ik pas ook gehad, toen bleek de remote aansluiting van de versterker van mijn subwoofer kapot te zijn en bleef de versterker aanstaan met als gevolg een lege accu
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  4. #4
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    ik heb exact hetzelfde gehad als audi80

  5. #5
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard Gevonden !

    Nou, als alles klopt is de storing verholpen

    Uiteindelijk bleek de spanningsregelaar op de dynamo sluiting te maken.
    Deze trok constant zo'n hoog vermogen weg dat ook de accu (nog maar 2 jaar oud) compleet overleden is.

    Bedankt voor jullie reacties, en nu maar hopen dat alles goed blijft functioneren. Want het is en blijft echt een feest om in die kar te rijden!!

    Grtz. Arlo


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •