Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Audi 80 typ 89: radio uitvallen met contact

  1. #1

    Standaard Audi 80 typ 89: radio uitvallen met contact

    Hey,
    ik heb me daarnet voorgesteld in het showroom-gedeelte en had daar ook een vraag in gesteld, maar kwam tot de constatatie dat ik ze beter hier stel.

    Mijn probleem:
    Er zit nu een Sony Xplod-radio in de 80, deze speelt zonder problemen, het probleem is dat ik er niet in slaag om de radio mee uit te laten vallen samen met het contact.
    Ik had de blauw/witte draad gevonden waarop het me wel was gelukt, maar deze krijgt een spanningsterugval tijdens het rijden, van de normale 12V naar een kleine 6-7V.
    Waarop zou ik moeten aftakken om dit op te lossen, liefst zonder het dashboard te moeten demonteren, maar als dat moet, geen probleem. Ik wil gewoon zeker zijn dat ik niets kortsluit of iets anders, daarom vraag ik het hier. Elektronica, geen probleem, maar auto-elektronica is nieuw voor mij

    alvast bedankt!!

  2. #2

    Standaard

    Erm, die blauw-witte, dat begint een beruchte te worden hier...
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door themadpilot Bekijk Berichten
    Erm, die blauw-witte, dat begint een beruchte te worden hier...
    Ik heb even die andere topic gelezen, welke schuilde achter "beruchte".
    Dat de blauwe niets de juiste was, heb ik ondertussen al begrepen
    Wat er daar dan als oplossing gebruikt is, kan ik ook niet toepassen, omdat de stroomtoevoer naar mijn elektrische ruiten ook niet onderbroken wordt, deze blijven in werking. Andere oplossingen?

  4. #4

    Standaard

    Als het goed is gaat de prik na 5 minuten van je ruiten af, maar op deze manier de boel aan elkaar knopen sucks big time. Om te beginnen de onderste helft van je dashboard aan de bestuurderskant eraf halen, dan kan je de onderkant van je zekeringkast zien. Daar zitten als ik me niet vergis nog enkele vrije geschakelde 12V aansluitingen; lijkt me met een multimeter makkelijk te vinden. Vandaar een *gezekerde* draad trekken naar je radio. Vergeet trouwens niet dat de meeste radio's voor hun memory een permanente voeding nodig hebben! Soms wil een radio überhaupt niet aan zonder permanente spanning op het geheugen (BDTD).

    Succes en laat nog ff weten of je eruit gekomen bent
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door themadpilot Bekijk Berichten
    Als het goed is gaat de prik na 5 minuten van je ruiten af, maar op deze manier de boel aan elkaar knopen sucks big time. Om te beginnen de onderste helft van je dashboard aan de bestuurderskant eraf halen, dan kan je de onderkant van je zekeringkast zien. Daar zitten als ik me niet vergis nog enkele vrije geschakelde 12V aansluitingen; lijkt me met een multimeter makkelijk te vinden. Vandaar een *gezekerde* draad trekken naar je radio. Vergeet trouwens niet dat de meeste radio's voor hun memory een permanente voeding nodig hebben! Soms wil een radio überhaupt niet aan zonder permanente spanning op het geheugen (BDTD).

    Succes en laat nog ff weten of je eruit gekomen bent
    Hey, ben er vandaag mee bezig geweest, maar de enige vrije aansluitingen zat continue 12V op, kan je me even wat aanwijzingen geven waar ik contact -12V lijnen kan vinden? Zitten ze bij reeds aangesloten connectors, die heb ik niet kunnen checken omdat mijn stiefpa al wat aan het zagen was,dan ben ik maar gestopt, alvast al bedankt voor de hint van hiervoor, hopelijk kan je me nog wat verder helpen. grtz!!


  6. #6

    Standaard

    Hmm, ik heb ff in m'n vraagbaak gelezen en ik zie dat er vanaf het contactslot een zwarte draad loopt om klem 15 van stroom te voorzien. Misschien kan je die draad aftakken, maar dan wel met een relais ertussen die z'n stroom van een permanente 12V pakt zodat die draad niet overbelast raakt.

    Misschien anders ff type81 een PB sturen, die is erg handig met dit soort dingen.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  7. #7

    Standaard

    Ik bedenk me nog wat. Kijk eens of je in de kabelboom naar de radio toe een zwarte draad kunt vinden. Dat is een geschakelde 12V. Die ligt daar om de extra metertjes te voeden die je waarschijnlijk niet hebt.

    Ik bedoel met kabelboom niet het stuk waar je de ISO stekker voor je radio op hebt zitten maar zeg maar nog vóór de rechthoekige stekker waar o.a. ook de voeding voor het lampje in je asbak en de sigarettenaansteker vandaan komt. De stekker die je eraf kan trekken voert geen zwarte draad maar de het gedeelte waar je de stekker in drukt hoogstwaarschijnlijk wel.
    Laatst gewijzigd door themadpilot; 19-04-09 om 10:15.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door themadpilot Bekijk Berichten
    Ik bedenk me nog wat. Kijk eens of je in de kabelboom naar de radio toe een zwarte draad kunt vinden. Dat is een geschakelde 12V. Die ligt daar om de extra metertjes te voeden die je waarschijnlijk niet hebt.

    Ik bedoel met kabelboom niet het stuk waar je de ISO stekker voor je radio op hebt zitten maar zeg maar nog vóór de rechthoekige stekker waar o.a. ook de voeding voor het lampje in je asbak en de sigarettenaansteker vandaan komt. De stekker die je eraf kan trekken voert geen zwarte draad maar de het gedeelte waar je de stekker in drukt hoogstwaarschijnlijk wel.
    bedankt, dit gaat mij waarschijnlijk al een heel stuk verder op weg helpen, bedankt!!

  10. #9

    Standaard

    En, nog nieuws?
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •