Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: stationair toerental 2.3 NG

  1. #1

    Standaard stationair toerental 2.3 NG

    Hier ben ik terug. Mijn cabrio, 2.3NG met automaat draait niet mooi stationair. Het is mij opgevallen wanneer de motor goed warm, ik opnieuw start dan draait deze wel mooi rond. Is het mijn verbeelding maar ik heb de indruk dat dit enkel is wanneer de buitentemperatuur 15°C en meer bedraagt. Heeft mijn auto een temperatuurvoeler voor de omgevingstemperatuur? Waarom draait hij mooi rond als ik opnieuw start? Het is of er iets blijft hangen (koudestartsproeier??).

    Mvg, Frank

  2. #2

    Standaard

    Niemand een idee. Volgens mij heeft het te maken met mijn automaat. Wanneer hij goed warm is, netjes draait en ik schakel naar P dan blijft hij netjes draaien. Wanneer hij koud is en ik schakel naar P, dan gaat mijn toerental omhoog met 150t/m.

  3. #3

    Standaard

    Ik denk niet zo gauw dat het aan de automaat ligt, want het gedrag wat je omschrijft met naar P (en N geeft hetzelfde effect!) gaan is vrij normaal bij automaten. Je hoort eigenlijk het toerental iets 'inzakken' op moment dat je een van de rijstanden inschakelt.

    wat maakt dat de warme motor niet mooi loopt: stilleggen, weer starten: en dan loopt ie wel mooi; goede vraag.

    het zou iets met de stationair luchtregeling te maken kunnen hebben, misschien toch de klep die je toerental gelijkmatig moet houden (deze speelt ook een rol bij in-uitschakelen van de automaat, omdat dat een behoorlijke invloed op het toerental kan hebben)

  4. #4

    Standaard

    Ik ga er de stationair regelingsklep eens tussen plaatsen van mijn andere wagen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •